2011-07-03, 20:09
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
3g skiten om du vill spela online

Det är för 3g, men det är inte säkert att det kommer gå att spela online med 3g då det antagligen blir för hög latency.
Citera
2011-07-04, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det är för 3g, men det är inte säkert att det kommer gå att spela online med 3g då det antagligen blir för hög latency.
ok, hur ska man kunna spela online då? wifi eller? det finns ju inte hotspots överallt.
Citera
2011-07-04, 17:33
Medlem
Citat:

Känns inte som om 3g-versionen kommer blir speciellt populär, iaf inte om folk tänker sig för först.

Citat:
3g skiten om du vill spela online

Menar du 3g abonnemanget med sin operatör, eller en avgift för att få spela över PSN även om det är via wifi?

I övrigt så finns redan prisuppgifter från vissa försäljare. Även om priserna skiljer sig åt så kan man ändå urskilja skillnaden mellan wifi och wifi+3g;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913549
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=921904
Senast redigerad av hajjar 2011-07-04 kl. 17:35.
Citera
2011-07-04, 17:36
Medlem
lumbas avatar
Citat:
ok, hur ska man kunna spela online då? wifi eller? det finns ju inte hotspots överallt.

Jo det är wifi som gäller, gör inte mig något då jag nästan exklusivt spelar mina bärbara spel i hemmet ändå.

Bussar, tåg, flyg(?) har väl wifi ändå?
Citera
2011-07-04, 19:05
Medlem
Citat:
Jo det är wifi som gäller, gör inte mig något då jag nästan exklusivt spelar mina bärbara spel i hemmet ändå.

Bussar, tåg, flyg(?) har väl wifi ändå?

Aldrig sett en buss med wifi, kanske bor i fel del av landet. Visst att vissa tåg har wifi, men det brukar kosta extra att använda skiten. Wifi på flyg? Låter livsfarligt.
Citera
2011-07-04, 22:20
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajjar
Aldrig sett en buss med wifi, kanske bor i fel del av landet.
Swebus Express skröt åtminstone förut med gratis wifi på alla sina bussar. Tror inte särskilt många stads- och länsbussar runtom i landet står för denna funktion dock, och de flesta använder väl dessa oftare än Swebus. Dock är väl Swebusresorna ofta längre, och då är ju behovet av spel kanske större, så..
Citera
2011-08-04, 12:04
Medlem
Ufojesuss avatar
Nu när det är bekräftat att Sony ger Nintendo fritt spelrum under julhandeln i Europa & USA, hur resonerar ni som tidigare planerat att skaffa en Vita? 3DS nya pris & en julhandel utan konkurrens gör att Vitas framtidsutsikter ser ganska dystra ut.
Citera
2011-08-04, 12:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Nu när det är bekräftat att Sony ger Nintendo fritt spelrum under julhandeln i Europa & USA, hur resonerar ni som tidigare planerat att skaffa en Vita? 3DS nya pris & en julhandel utan konkurrens gör att Vitas framtidsutsikter ser ganska dystra ut.
De som är intresserade av PSVita tar inte hänsyn till någon 3DS/PSVita dikotomi. Man har några år på sig att köpa PSVita, allt handlar inte om att vänta till julen och aldrig köpa en spelkonsol därefter.

Idiotlogik du kör med. Jag tänker köpa en PSVita hur som helst när den släpps, såvida den inte kostar 20,000 kr så att säga.

Dessutom är 3DS en skitkonsol med extremt liten skärm (nej, de två skärmarna är inte en stor skärm), helt ointressant och Nintendo är teknologi- och standardfientliga som vanligt.
Citera
2011-08-04, 12:21
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
De som är intresserade av PSVita tar inte hänsyn till någon 3DS/PSVita dikotomi. Man har några år på sig att köpa PSVita, allt handlar inte om att vänta till julen och aldrig köpa en spelkonsol därefter.

Idiotlogik du kör med. Jag tänker köpa en PSVita hur som helst när den släpps, såvida den inte kostar 20,000 kr så att säga.

Dessutom är 3DS en skitkonsol med extremt liten skärm (nej, de två skärmarna är inte en stor skärm), helt ointressant och Nintendo är teknologi- och standardfientliga som vanligt.

Folk köper spelmaskiner pga. spelutbudet, & det kommer i allra högsta grad påverkas av att 3DS får en julhandel för sig själv. Hittills har det kommit positiva nyheter för Vita & negativa nyheter för 3DS på mjukvarufronten, det kan snabbt vända om 3DS-försäljningen tar fart.
Citera
2011-08-05, 21:32
Medlem
om det kommer några bra unika spel till psVita lär jag nog skaffa en sådan.
Tror dock inte jag gör misstag att köpa vid release släppet
Citera
2011-08-05, 22:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Folk köper spelmaskiner pga. spelutbudet, & det kommer i allra högsta grad påverkas av att 3DS får en julhandel för sig själv. Hittills har det kommit positiva nyheter för Vita & negativa nyheter för 3DS på mjukvarufronten, det kan snabbt vända om 3DS-försäljningen tar fart.
3DS ser helt ointressant ut. Inget nytt eller revolutionerande med denna konsol. 3DS är bara en någorlunda uppgraderad DS med autostereoskopisk 3D; nymodigheten med 3DS kommer snabbt att försvinna nu när allt fler Android-smartphones börjar utrustas med autostereoskopi. Sedan finns det inget Castlevania till 3DS än så länge, så det gör 3DS mer ointressant. Dessutom är det helt meningslöst med autostereoskopi på en sådan liten skärm.

PSVita är fullproppad med all den senaste teknologi, kommer säkerligen komma en 4G variant senare också. PSVita är verkligen framtidens bärbara spelkonsol. Nintendo är extremt konservativt och vågar inte använda sig av den senaste teknologin i deras spelkonsoler. Nintendo var länge reaktionära med att överhuvudtaget använda optiska skivor i deras stationära spelkonsoler, och deras tråkiga DS-bärbara produkter är något som bör bojkottas.

Jag ser ärligt talat inte hur en quadcore- och OLED-utrustad bärbar badass skulle kunna sälja sämre än en värdelös autostereoskopisk Game & Watch. Visserligen sålde DS mer än dubbelt så mycket som PSP, men det beror på främst på att spelen var billigare att utveckla till DS än till PSP.
Citera
2011-08-06, 18:34
Medlem
multimegas avatar
jag är lite besviken på att behöva vänta lite längre på en PS Vita, men den som väntar på något gott..

Nintendo 3DS är dock inte någon konkurent till PS Vita i mina ögon. 3DS hårdvara är ungefär i PSP-klass, och PSP har funnits ute i 5-6år, så ännu mer pinsamt att det enda som är "nytt" är en 3d-skärm med låg upplösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in