2011-01-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om GM varit så kontrollerad och rationell tycker jag ändå att det är konstigt att han inte valde en mer obesökt plats. Speciellt om dådet var planerat sedan en tid tillbaka.Där jag bor, mellansverige, har det varit bra kallt och tjäle sedan november, vet inte hur det är i Örebro dock.

Men hur kontrollerad och rationell är en männska som just mördat, på insidan?
Psykopat el känslokall så tror jag även en sån har nerver på helspänn o ytterst
lite extra kan få det att brista...

Förståndet kan ju inte spelat så stor roll för att mörda skapar ju ingen bättre lösning
än vad som helst annat, -vad det än är som han tänkt ut...

Tror att det var hyggligt grov tjäle på trakten då,,,
Citera
2011-01-19, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Sten Levander brukar ju alltid vara intressant att lyssna till, jämfört med andra s.k. experter. Men de måste ha citerat honom väldigt konstigt i tidningen, han kan inte vara psykopat eftersom han inte torskat tidigare? Måste väl finnas många psykopater som inte "åker fast" för något. Han kanske menar att han troligtvis inte är fullblodspsykopat eftersom det skulle ha märkts mer i tidigare leverne, men att han nog bör ha psykopatiska drag ändå. Mm.
Alltså samhället är fullt av Psykopater Vardagspsykopater och andra psykopater. ju mer vårat samhälle går mot att jobba mer och mindre tid för barnen, stora grupper på dagis och i skolor ju fler psykopater föder samhället! Att inte ha tid att se barnet eller svara på dess signaler så som gråt och andra uppmärksamhets sökande signaler är det som föder psykoipati. Vad SB haft för barndom vet vi inte men att han har någon form av vardagspsykopati det tycker jag det vi vet om honom har visat! Många älskarinnor bekräftelse i mångt och mycket inga brister alla normala människor har någon form av brister och ovänner!
Citera
2011-01-19, 13:15
Medlem
QEX13s avatar
Jag tycker det är oroande att det polisen säger och det polisen gör inte går hand i hand. Alltså att de säger att de är helt säkra på att SB är gärningsmannen, samtidigt beter de sig som om de inte har en aning. Om det nu är så säkra som de säger, varför inte konfrontera honom i förhör redan nu då?

Nä ni, det verkar som att polisen drabbats av kraftigt tunnelseende. Eller så spelar det ett dubbelspel, där det jagar flera gärningsmän utan att vilja avslöja att de gör just det.
Citera
2011-01-19, 13:15
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om GM varit så kontrollerad och rationell tycker jag ändå att det är konstigt att han inte valde en mer obesökt plats. Speciellt om dådet var planerat sedan en tid tillbaka.Där jag bor, mellansverige, har det varit bra kallt och tjäle sedan november, vet inte hur det är i Örebro dock.

... det är lätt att lura sig på den stränga vintern, vi har nämligen inte ngn rejäl tjäle ngnstans (åtm inte i mellansverige) eftersom snön kom och isolerade innan kylan slog till.
Citera
2011-01-19, 13:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .338
Men hur kontrollerad och rationell är en männska som just mördat, på insidan?
Psykopat el känslokall så tror jag även en sån har nerver på helspänn o ytterst
lite extra kan få det att brista...

Förståndet kan ju inte spelat så stor roll för att mörda skapar ju ingen bättre lösning
än vad som helst annat, -vad det än är som han tänkt ut...

Tror att det var hyggligt grov tjäle på trakten då,,,

Om han var psykopat och känslokall så borde han ju inte ha spårat ur och dödat henne. Han borde ha haft kontroll på situationen. Så resonerar jag iallafall.
Citera
2011-01-19, 13:17
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Jag tycker det är oroande att det polisen säger och det polisen gör inte går hand i hand. Alltså att de säger att de är helt säkra på att SB är gärningsmannen, samtidigt beter de sig som om de inte har en aning. Om det nu är så säkra som de säger, varför inte konfrontera honom i förhör redan nu då?

Nä ni, det verkar som att polisen drabbats av kraftigt tunnelseende. Eller så spelar det ett dubbelspel, där det jagar flera gärningsmän utan att vilja avslöja att de gör just det.

Eller är säkra och försöker ringa in eventuell medhjälpare nånstans i händelsekedjan?
Citera
2011-01-19, 13:20
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13

Att man väntar med förhör har en orsak. Så länge mannen nekar är det som gäller just nu att kartlägga händelser runt omkring. Man kan inte förhöra varje gång man hittar något det skulle bara bli löjligt. Det funkar inte som det gör i CSI där chefen sveper förbi GM och kommer med ett påstående. Vad tror du, att polisen bara har den informationen som Aftonbladet sprider ut?
Citera
2011-01-19, 13:26
Avslutad
Att GM placerat ut delar nära vägen(skidspår eller vad det är), tycker inte jag är alls konstigt. Det snöade massor och det lämnar stora spår i skogen då man pulsar, eller skidar in skogen!
Citera
2011-01-19, 13:27
Medlem
Liivs avatar
Det känns som om det här utvecklar sig likt Caroline Stenvall-fallet.

GM dödar BO och låter henne ligga över dagen då han drar iväg och gör sina planerade saker för att inte väcka uppmärksamhet.
Natten/dagarna efter använder han till att flytta, stycka, paketera och dumpa.

BO försvann under onsdagen och på lördagen först blev GM intagen. Han har haft tid på sig. Fast Toni Allden hade ju flera veckor på sig att flytta runt kroppen.

Det är en obehaglig historia om inte annat. Och nu verkar ju polisen vara ganska säker på att de har rätt man. Hoppas att han erkänner.
Citera
2011-01-19, 13:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Att GM placerat ut delar nära vägen(skidspår eller vad det är), tycker inte jag är alls konstigt. Det snöade massor och det lämnar stora spår i skogen då man pulsar, eller skidar in skogen!

Ja, om GM hade stegat rakt ut i skogen så skulle han ha lämnat spår som polisen bara hade haft att följa sedan.
Citera
2011-01-19, 13:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Sten Levander brukar ju alltid vara intressant att lyssna till, jämfört med andra s.k. experter. Men de måste ha citerat honom väldigt konstigt i tidningen, han kan inte vara psykopat eftersom han inte torskat tidigare? Måste väl finnas många psykopater som inte "åker fast" för något. Han kanske menar att han troligtvis inte är fullblodspsykopat eftersom det skulle ha märkts mer i tidigare leverne, men att han nog bör ha psykopatiska drag ändå. Mm.

Om nu Sten Levander har rätt när det gäller SB... så tror jag dom flesta hänger upp sig på en sak...
"– Om han gjort det här så är han en narcissist med psykopatiska drag, säger rättspsykiater Sten Levander."

När vi som inte är utbildade för att ställa diagnoser, som har med personlighetsstörningar att göra, hör att någon är psykopat så ser dom flesta framför sig en grovt kriminell.
Men dom flesta är inte det.

Från Wiki
"Varianter av psykopati
Det är vanligt att indela psykopatidrabbade: kriminella respektive icke-kriminella. Större delen av forskningen har utförts på kriminella psykopater, och det existerar inte någon uttömmande forskning om de icke-kriminella.
De flesta forskare anser dock att merparten av psykopaterna är icke-kriminella, och det finns spekulationer om att upp till 10% av befolkningen lider av störningen i någon grad eller har många egenskaper som är starkt förknippade med psykopati utan att uppfylla en sådan nivå att denna diagnos ställs.
Då man inom psykiatrin använder begreppet psykopati så är det ett specifikt tillstånd med olika grader av uppfyllelse av samtliga diagnoskriterier. Det finns alltså olika grader av psykopati; från lättare typer till mer allvarliga drag. Beroende på de drabbades uppväxtvillkor antar man inom nyare forskning att en socialt stöttande och positiv miljö har en inverkan på personen, som leder till att han/hon kan hantera sin personliga konstitution på ett socialt, icke-kriminellt, vis i vardagen."

Så om en person med en narcissistisk personlighetsstörning med dragning åt psykopai blir trängd... då tror jag den personen kan bli väldigt farlig om han skulle hamna i en situation där han åker ner från den sociala stegen.
Citera
2011-01-19, 13:45
Medlem
Liivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Så om en person med en narcissistisk personlighetsstörning med dragning åt psykopai blir trängd... då tror jag den personen kan bli väldigt farlig om han skulle hamna i en situation där han åker ner från den sociala stegen.

Tex. att BO ställde honom mot väggen angående förhållandet de hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in