2011-01-21, 23:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Ingen fann mitt senaste inlägg intressant? Har denna potentiella styckningsplats redan behandlats i tråden månne?
Jo, för tusan; dina inlägg läses med särskild uppmärksamhet.

Just i detta fall har jag dock inte så mycket att tillföra eftersom jag saknar kunskap om lokalerna.

MEN: Om det krävs inpasseringskort så undrar man ju om det är rätt lokal. Men iofs verkar SB ha lämnat så mycket spår efter sig (mobiltele-pejling, hämtar EM vid hennes jobb och bil och EM blir fotograferade, inköp av diverse saker etc etc) att man inte skulle bli alldeles förvånad.
Citera
2011-01-21, 23:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PING^
Det stod en svart Cadillac BLS på Universitets parkeringen(jag hann inte se reg. nummret), betyder det att SB:s anhöriga redan fått tillbaka bilen. håller dom inte fast bilen tills utredningen är slut?
Läste nånstans att det var den enda i länet(?)

Om ingen har svarat: Bilen är förd till Tyskland och jag skulle inte tro att den har kommit tillbaks än.
Citera
2011-01-21, 23:25
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ok och där är det tomt för att arbeta ostört?
Absolut. Det är i allmänhet inte en käft där. Definitivt inte i mellandagarna. Gymet suger så det står i princip oanvänt. Lokalen används i stort sett för enstaka samkväm i olika ämnesgrupper och då brukar man hålla till i pubdelen av lokalen.
Citera
2011-01-21, 23:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ingen fann mitt senaste inlägg intressant? Har denna potentiella styckningsplats redan behandlats i tråden månne?

Nej den har inte behandlats men det dräller in tips på platser så vi är nog lite utmattade här...
Citera
2011-01-21, 23:28
Medlem
Waadis avatar
Jag vill mena att orsaks- samband av starkt graverande slag, mer än otrohet, ultimatum, och allt annat i motiv väg som föreslås inte korresponderar med forskning kring våld mot kvinnor.
Det ÄR inte så att våldet som drabbar kvinnor av nära anhöriga behöver/ha/har att göra med att hennes performance innan varit så extremt att det utlöst våldshandlingen.

Hennes beteende, knipa, krav, utlevelse, behöver inte ha föranlett det dödliga våldet.

Försök att normalisera orsakssambanden, att sätta en begriplig logik i sammanhangen tjänar till att distansera sig mot förövaren, göra dennes handling logisk och/eller onormal.

Det är inte så enkelt för människorna, out there.
Senast redigerad av Waadi 2011-01-21 kl. 23:31.
Citera
2011-01-21, 23:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
När jag skrev detsamma tidigare idag, högg ni som krokodiler.

Planering av ett dåd likt detta är inget en normal, normalsjuk eller ens riktigt sjuk person gör.
Då har vi att göra med en psykopat, en riktigt, riktigt sjuk person. Kan den personen verkligen vara SB?

Finns det ett mellanting, planering/fantasi att mörda utan att ens själv riktigt tro på det för att sedan vakna upp och inse att man gjort slag i saken?

Jag är övertygad om att det finns ett sådant mellanting, utgående från den mänskliga naturen och berättelser om rättsfall. Men här verkar det ändå märkligt, för då kunde han undvikit styckningen och en del annat bättre.

Så nu när tidningarna helgarderat vad polisens uppfattning är och vad indicierna tyder på angående inköp och rekande, så tycker jag fortfarande det mest sannolika är att dådet inte var planerat, SB är inte sjuk alls, men att det trots allt var han som mördade Eva Magnusson. Han hade inte tänkt göra det, men det blev till ett gräl; han blev ursinnig och ströp henne. Sedan ville han undvika att åka fast och det ligger bakom styckningen. Att det inte blev så väl genomfört att han kom undan beror på att han trots allt är rätt normal och då kände sig mycket pressad och stressad.
Citera
2011-01-21, 23:30
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ok och där är det tomt för att arbeta ostört?

Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Det är ett väldigt tomt och creepy place, som gjort för detta brott!
Tomt, ja. Creepy? Nja... Brukar vara rätt kul där nere ibland.
Citera
2011-01-21, 23:31
Medlem
Vilket datum hittades Evas bil och vid viken tidpunkt?
Citera
2011-01-21, 23:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hmm. Har de senaste dagarna funderat på ett ställe som skulle kunna vara eventuell styckningsplats... Nu vet jag att polisen har tipsats om detta, åtminstone så sent som idag. Antagligen har de redan varit där men om inte så är det nog en ide att kolla den sk teknikpuben på universitetet.

I källaren under teknikhuset ligger universitetspersonalens relaxavdelning. Den innehåller våtutrymmen, en tömd pool, ett gym bland annat... Man kan ta sig in dit via en trappa som går ner på baksidan på huset. Avskild entre således... Å andra sidan så krävs det låskort för att ta sig in så om SB använt sitt låskort vid någon av de dörrarna och man kan säkra bevis där så är han nog rökt...

Anyways... Skulle tro att de redan varit där. Om inte så kommer de säkert att undersöka platsen. Hör av mig om jag får reda på ifall de kollat upp stället.

Usch, men kan man lita på att ingen dyker upp där, väktare eller så? Beträffande låskort så kan han ha använt EM:s, men hennes kort är nog också kollat.

Han, vem det nu är, måste väl ha gjort det inomhus. För om det hade skett i skogen/utomhus så vore väl paketering onödig, dels blir det mer arbete och dels så blir delarna bevarade mycket längre.
Citera
2011-01-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Säker på bilmodellen, visste att den förmodade GM äger en sådan men "hann" inte se reg.nr.??
Kör s a k t a förbi en gång till och hör sedan av dig igen.

jodå jag är säker, kan dom flesta moderna modeller... det var på förmiddan och jag reflekterade inte på det just då, tänkte bara att det finns en 93 under karossen. Men kan för säkerhet åka ner o kika, ska endå till jobbet om den är kvar(chansen är minimal!!)
Citera
2011-01-21, 23:36
Medlem
urkinhas avatar
Citat:

Inte så precis som du beskriver platsen, men möjligheten att styckningen kunde ha skett på Öru avfärdades tidigt i tråden. Vet inte varför.

Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Han kanske styckade på universitetet ??

Totalt orimligt
Citera
2011-01-21, 23:37
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman