Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
När jag skrev detsamma tidigare idag, högg ni som krokodiler.
Planering av ett dåd likt detta är inget en normal, normalsjuk eller ens riktigt sjuk person gör.
Då har vi att göra med en psykopat, en riktigt, riktigt sjuk person. Kan den personen verkligen vara SB?
Finns det ett mellanting, planering/fantasi att mörda utan att ens själv riktigt tro på det för att sedan vakna upp och inse att man gjort slag i saken?
Jag är övertygad om att det finns ett sådant mellanting, utgående från den mänskliga naturen och berättelser om rättsfall. Men här verkar det ändå märkligt, för då kunde han undvikit styckningen och en del annat bättre.
Så nu när tidningarna helgarderat vad polisens uppfattning är och vad indicierna tyder på angående inköp och rekande, så tycker jag fortfarande det mest sannolika är att dådet inte var planerat, SB är inte sjuk alls, men att det trots allt var han som mördade Eva Magnusson. Han hade inte tänkt göra det, men det blev till ett gräl; han blev ursinnig och ströp henne. Sedan ville han undvika att åka fast och det ligger bakom styckningen. Att det inte blev så väl genomfört att han kom undan beror på att han trots allt är rätt normal och då kände sig mycket pressad och stressad.