2011-01-17, 14:53
Medlem
Kungbatmans avatar
Hittade en bild på en fyndplats på Aftonbladet som jag tyckte var intressant......
Ser det inte ut som det är fyndet där jag har ritat en pil? Och ser också ut som påsen är tejpad på bilden och en av polisens tekniker fotar fyndet...? Zooma in får ni se vad ni tycker....

http://i816.photobucket.com/albums/zz88/fifflio/4b7a736d.png
Citera
2011-01-17, 14:55
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsinheaven
Jag har hört (kan vara endast rykten!) att hon skulle ha en "romans" (vet inte vad man ska kalla det) men en man som inte är bosatt i Sverige, vilket land framgick dock inte utan det sas/sägs "han bor utomlands". Så kanske var hon ändå på väg ifrån detta "förhållande" med SB!?

Mågna kvinnor (även gifta sådana) har romanser med strandormar utan att det blir mer än så.
Men iofs..i Västindien har adonisarna betydligt större guldlänkar än den SB har..
Citera
2011-01-17, 14:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är det för fel på dig?

Om sambon ställde kravet så var det en orsak till att mörda Eva och om Eva ställde kravet så var det också en orsak till att mörda Eva?

Dina försök att försvara SB börjar bli patetiska. Det var han som mördade, fundera på vad det är för fel på honom istället. Eller på sambon?
Jag har inte försvarat SB på en enda rad.

Tvärtom har jag redan från början klart deklarerat - i ett flertal inlägg - att jag tror att SB är huvudspåret.

Men till skillnad från en del andra här på tråden är jag intresserad av att försöka förstå vad som ligger bakom och vad som har utlöst detta fruktansvärda dåd.

Och faktum är - om du tänkter efter - att det inte spelade så stor roll från vem SB fick ett ultimatum, om det var ett ultimatum han inte trodde sig kunna komma runt.

Ett ultimatum är på intet sätt någon ursäkt för SBs agerande (börjar nästan bli litet tjatigt att förklara det för femtielfte gången!!!). Men det kanske är en förklaring. Hoppas alla förstår skillnaden?!

Vad som sedan börjat snurra i SBs huvud har vi ingen aning om. Men att det inte är normalt är vi nog alla överens om.
Citera
2011-01-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag får inte heller ihop det här med hans relationer...

Han var gift från 1995-2007 (om jag minns rätt) Mycket troligt att skilsmässan var 2006.
Han hade en relation med Eva 2002-2009 (om sju år stämmer) + i smyg 2010
Han nuvarande sambo har han haft en relation med 2006-2010 (om ca fyra år stämmer) de har bott iho under 2010.

Det är troligt att det är dessa tre som var de tre varför han skilde sig. Alltså samma som nu. 2006 hade han en relation med alla tre om uppgifterna stämmer.
Hustrun tycks ha sagt goodbye och adjö då 2006, vad hände med AA och Eva?

Det är konstigt att hans vänner inte känner till det här. Vissa tycks ju tro att han träffat AA förra året, hade han en smygrelation med henne åren innan?.

Frågan är om AA har bott i Örebro hela tiden? Är det någon som vet vad hon arbetar med (om hon arbetar)?

Han skilde sig 2007-04-04 men separerade från frun redan i augusti 2005. Han flyttade officiellt ihop med sambon i december 2009. Båda har f ö två barn var, födda samma år - 1987 och 1990
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det var förhållandet med EM som spräckte hans första äktenskap och han fortsätter att ha ett förhållande med henne fast han har skaffat sig en ny sambo så är han obeskrivligt korkad. Lite mer hjärna än så kan man väl anta att han har?
Ja, det förefallet helt obegripligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
nu finns det väl folk som är närmare detta både relationsmässigt och geografiskt, men många av oss tycker det är intressant när sådant här händer och alla teorier som vi presenterar är nog ett sätt att försöka förstå vad som hänt och hur en ev gm tänker, detta tycker jag inte är att jämföra med att gotta sig i andras olycka, men vi tycker och tänker alla olika, vi kanske tillför mer eller varför inte mindre än ditt inlägg, vad vet jag =)

HUR en GM tänker - och om han öht tänker - DET kommer ni aldrig att kunna klara ut!
Oavsett hur mycket eller hur länge ni resonerar. Och under tiden snickesnacket pågår så är
det ändå bara......mest ett trist Gottande i andras tragedier.
JAG kunde tillämpa lite klassiskt Svenskt SyndabocksTänkande på den stackars EM! Varför kunde hon inte leva i stillhet, skippa den svenska livs-pussels-vara-jätte-duktig-karusellen samt låta ko-legorna vara ifred.
Men vad nyttar sådant "Tänkande" till - Eva är död och allt är bara en stor Tragedi.
Citera
2011-01-17, 14:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Hittade en bild på en fyndplats på Aftonbladet som jag tyckte var intressant......
Ser det inte ut som det är fyndet där jag har ritat en pil? Och ser också ut som påsen är tejpad på bilden och en av polisens tekniker fotar fyndet...? Zooma in får ni se vad ni tycker....

http://i816.photobucket.com/albums/zz88/fifflio/4b7a736d.png

Japps
Skidspår runt alla fynd skriver aftonblaskan den mest skvallriga blaskan
Han hårdtränade för vasaloppet runt fynden enligt samma skitblaska
Citera
2011-01-17, 15:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Mågna kvinnor (även gifta sådana) har romanser med strandormar utan att det blir mer än så.
Men iofs..i Västindien har adonisarna betydligt större guldlänkar än den SB har..

Talar du av egen erfarenhet?

Hon har ju varit där någon månad varje år under en tid så det är kanske något hon isf håller där.
Citera
2011-01-17, 15:06
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
HUR en GM tänker - och om han öht tänker - DET kommer ni aldrig att kunna klara ut!
Oavsett hur mycket eller hur länge ni resonerar. Och under tiden snickesnacket pågår så är
det ändå bara......mest ett trist Gottande i andras tragedier.
JAG kunde tillämpa lite klassiskt Svenskt SyndabocksTänkande på den stackars EM! Varför kunde hon inte leva i stillhet, skippa den svenska livs-pussels-vara-jätte-duktig-karusellen samt låta ko-legorna vara ifred.
Men vad nyttar sådant "Tänkande" till - Eva är död och allt är bara en stor Tragedi.

Lägg ner ditt snickesnack, man kan visst förstå hur en mördare tänker om man klurarntillräckligt mycket hur han har betett sig dom senaste dygnen, alltså kartlägga hans liv.....är du inte intresserad av denna tråd så kan du skippa dina onödiga inlägg.....
Citera
2011-01-17, 15:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men... män är ytterst svåra att våldta... och i så många år... och skulle han vara under tvång så skulle han nog "vika ner" sig på mer än ett sätt.

Vad i deras förhållande gör det så svårt av avsluta för dom båda?

Speciellt bra sex eller vadå?

Jag tror inte för ett ögonblick på någon hållhake.

Nej det lutar snarare åt att fick han inte ha kvar henne... kanske vid sidan om... så skulle ingen ha henne heller.

Det är många år så nog har det skett en del under årens lopp. Vad kan spekulera i men som MissSoFo skrev vi upplever saker och ting olika.

Finns det något som vi känner till som talar för det jag fetat?
Citera
2011-01-17, 15:08
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Talar du av egen erfarenhet?

Hon har ju varit där någon månad varje år under en tid så det är kanske något hon isf håller där.
Ja, vissa nöjer sej med en månad/år..
Det gör dock inte adonisarna..de brukar ha 30-40 stycken mogna damer som åker ner olika perioder.
Varje år blir guldkedjan tyngre.
Citera
2011-01-17, 15:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är många år så nog har det skett en del under årens lopp. Vad kan spekulera i men som MissSoFo skrev vi upplever saker och ting olika.

Finns det något som vi känner till som talar för det jag fetat?
Inte vad jag har sett, i alla fall.

Jag tror man måste hålla alla möjligheter öppna eftersom det är ett så pass ovanligt och drastiskt fall.

Planerar man mord och styckning och genomför det så måste det finnas några extraordinärt starka skäl till det.

Antingen kan dom skälen vara inre (galet kontrollbehov. Ingen annan ska få henne. Som t ex Timeout föreslår).

Eller också kan det vara något yttre i form av en hållhake eller något annat (finns säkert fler möjligheter om man funderar). Även i detta fall är det ju helt galet att ta till mord eller våld över huvud taget.

Så alldeles oavsett vilket skälet är så kanske man kan säga att det är fråga om en person som verkar sätta sig själv och sitt eget bästa framför allting annat. Till vilket pris som helst, vad det verkar.

Det jag tycker man kan fundera på är om det verkligen är första gången han begår något brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in