Citat:
Ursprungligen postat av likor
https://www.flashback.org/sp28352304
Jag vet att människor förändras genom åren men efter att ha läst den här beskrivningen av SB i högstadiet förstärks min bild av honom som en som ”ställde in sig” i olika situationer för att försöka passa in.
Eva och han har ju följts åt under många år och det får mig att tro att hon stöttat honom i många olika situationer. Hans ställning i den akademiska världen har ju diskuterats, det kanske var tack vare Eva han fick sin anställning på Öru.
Hon kanske blev och genom åren förblev hans enda nära vän som han kunde tala i förtroende med.
Kvinnoaffärerna kanske var ett sätt för honom att höja sin självbild och få en av känsla att han var åtråvärd?
Hur jag än försöker kan jag inte frammana bilden av en häradsbetäckare när det gäller den här guldkedjeprydde mannen.
Omgiven av starka kvinnor med högre status gör ju inte saken bättre.
Jag tror att Eva har talat om för honom att hon inte längre tänker ”backa upp” honom, ha honom hängandes i hasorna.
Tror helt enkelt att allt rasade när Eva konfronterade honom med det. Han slår ihjäl henne för att hämnas hennes ”svek”.
Mer komplicerat än så kanske det inte var?
vet ej om hon stöttat honom..då jag även fått höra att det ANTAGLIGEN var EM som röjde förra förhållandet så att SBs äktenskap sprack..vet dock inte detta helt 100%, men till 90 % skulle det bero på EM att SBs kvinnoafärer uppdagades.
kan vara som så att han trötnade denna gången åxå, om hon nu ställde ett ultimatum till han..frågan åter står då ..skulle hon gått med in i bilen..ja han kan ju lurat henne o sagt att hon är den enda för han??