2011-01-20, 18:59
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om man ska tro på AB:s pratstund med grannen de har i Fogdhyttan, så används inte fastigheten som permanentbostad.

EM var där med sönerna under några veckor på sommaren, men mest var en av sönerna där.
Hm, då kanske de kunde träffas där, men borde inte gode garnnen ha sett det?

Har du en länk till artikeln? Hitta den inte.[/list]
Citera
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
4 Söner menar du?
Finns bara 3 söner. Enl ratsit i f-hytta gyttorp + nora som EM + ö-o lövsta.
Citera
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Eftersom ni talar samma språk, kan ni översätta åt oss andra?

Vilka bilar, vilken husvagn?

Det var snack om en bilbrand den 29/12 på Vintergatan i Örebro, och man undrade om det inte var bilen som GM använde för att transportera liket.

Den här länken menar jag :

http://www.utryckning.se/index.php/2010/12/29/bilbrand-v-vintergatan/

Om en uppbrunnen husvagn har jag inte läst.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-20 kl. 19:13.
Citera
2011-01-20, 19:00
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuck
Lat 59°28'32.40"N long 15° 6'5.16"O

Här ligger det ett grustag och lite längre upp ett område med baracker.

Det är en enskild väg upp till barackerna området ligger strax utanför Nora vid Stora Mon

Mordet kan ha skett i Nora Pershyttan eller liknande och sen dumpar han största kroppsdelen först,,sist de mindre men han måste haft en annan bil om han är gm.
Citera
2011-01-20, 19:02
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Det var snack om en bilbrand den 29/12 på Vintergatan i Örebro, och man undrade om det inte var bilen som GM använde för att transportera liket.

Om en möjlig husvagn har jag inte läst.

Nej jag tyckte jag läst eller hört om ett par som hade husvagnen stående någonstans och den var uppbrunnen när de inte befann sig där.Runt nyår men jag hittar inget om det nu
Citera
2011-01-20, 19:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Det är en enskild väg upp till barackerna området ligger strax utanför Nora vid Stora Mon

Kan du lägga en länk till hitta och karta i stället.
Kan inte det där med att söka på latitud osv
Citera
2011-01-20, 19:05
Medlem
Ursäkta att jag slänger ur mig en kanske dåligt underbyggd tanke. Den bygger på att SB är GM, samt att det finns substans i misstanken om att de kan ha haft ett ”kärleksnäste” som de åkt upp till bl a onsdagen den 29:e (för att ha sex, prata ut, eller av någon annan anledning som vi inte känner till).
Om något där gick överstyr och SB råkade döda EM så måste han ha förstått att han snabbt skulle bli indragen i utredningen. Att transportera bort kroppen med hans egen bil borde kännas riskfyllt med tanke på att det med dagens metoder verkar svårt att helt utplåna alla spår. Att bära/släpa bort kroppen under rådande omständigheter skulle innebära att den blir gömd i nära anslutning till brottsplatsen, och även där är det svårt att utplåna alla spår. Därför var styckningen nödvändig, Teorin är fylld av ”om”, jag vet… Men jag är inte den förste och sannolikt inte heller den siste som spekulerar.
Citera
2011-01-20, 19:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
OBS! 30:e kom anmälan till polisen. Lite svårt att plobka in ev GM FÖRE anm. Tidigare i tråden fanns info om förhör av SB, kollegor m fl den 31:a. Ytterligare förhör med SB den 1:a varpå häktning sker. Stämmer detta? Ganska tajt med tid för att ev förbättra dumpningsplatser.

Förhören höll först på lördag 1/1, och SB anhölls efter förhöret.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2278507/timmarna-innan-eva-forsvann
Citera
2011-01-20, 19:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Men bilen som syns på bilderna är en Cadillac BLS, en bilmodell som endast finns i 224 exemplar i Sverige. Tittar man sedan på hur många svarta Cadillac BLS det finns stannar siffran på 68 i landet. I Örebro län finns bara en – 51-åringens

http://na.se/nyheter/orebro/1.1064763-nya-bilder-eva-kliver-in-i-den-svarta-cadillacen

Jag rättar härmed nuffrorna .
Tack du som Pma !
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-20 kl. 19:19.
Citera
2011-01-20, 19:17
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
https://www.flashback.org/sp28352304

Jag vet att människor förändras genom åren men efter att ha läst den här beskrivningen av SB i högstadiet förstärks min bild av honom som en som ”ställde in sig” i olika situationer för att försöka passa in.

Eva och han har ju följts åt under många år och det får mig att tro att hon stöttat honom i många olika situationer. Hans ställning i den akademiska världen har ju diskuterats, det kanske var tack vare Eva han fick sin anställning på Öru.

Hon kanske blev och genom åren förblev hans enda nära vän som han kunde tala i förtroende med.

Kvinnoaffärerna kanske var ett sätt för honom att höja sin självbild och få en av känsla att han var åtråvärd?

Hur jag än försöker kan jag inte frammana bilden av en häradsbetäckare när det gäller den här guldkedjeprydde mannen.

Omgiven av starka kvinnor med högre status gör ju inte saken bättre.

Jag tror att Eva har talat om för honom att hon inte längre tänker ”backa upp” honom, ha honom hängandes i hasorna.

Tror helt enkelt att allt rasade när Eva konfronterade honom med det. Han slår ihjäl henne för att hämnas hennes ”svek”.

Mer komplicerat än så kanske det inte var?

vet ej om hon stöttat honom..då jag även fått höra att det ANTAGLIGEN var EM som röjde förra förhållandet så att SBs äktenskap sprack..vet dock inte detta helt 100%, men till 90 % skulle det bero på EM att SBs kvinnoafärer uppdagades.
kan vara som så att han trötnade denna gången åxå, om hon nu ställde ett ultimatum till han..frågan åter står då ..skulle hon gått med in i bilen..ja han kan ju lurat henne o sagt att hon är den enda för han??
Citera
2011-01-20, 19:18
Medlem

Det är en enskild väg upp till barackerna området ligger strax utanför Nora vid Stora Mon.

Måste fylla på lite

Detta är ett område som ligger ensligt jag har plockat svamp där, barackerna tror jag är militärens

http://maps.google.com/maps?t=h&hl=sv&ie=UTF8&ll=59.475735,15.102618&spn= 0.010299,0.027122&z=16
Citera
2011-01-20, 19:19
Medlem
Citat:

Det är en enskild väg upp till barackerna området ligger strax utanför Nora vid Stora Mon.

Måste fylla på lite

Detta är ett område som ligger ensligt jag har plockat svamp där, barackerna tror jag är militärens

http://maps.google.com/maps?t=h&hl=sv&ie=UTF8&ll=59.475735,15.102618&spn= 0.010299,0.027122&z=16

Finns ingen tydligare bild? Typ eniro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in