Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för att du kollade igenom mina inte alldeles enkla resonemang!
Jag läste igenom artikeln noga och rotade även efter andra citat från Therese Hedén (även om jag redan läst dem flera gånger tidigare);
Hon säger att hon uppfattade att deras förhållande tog slut för något år sedan, att EM fortfarande såg positivt på honom och beklagade att de inte kunde få en framtid tillsammans. Det stöder ju i viss mån teorin om att de faktiskt inte hade setts på länge.
Det är en riktig luring, detta: När SB blev överbevisad om att ha skjutsat henne från hennes nya jobb - varför berättade han då att de hade sett (eller till och med haft ett förhållande) av och till? Det verkar ju jättekorkat eftersom han i och med det satte sin nya familjesituation på spel. Var han bara väldigt otaktisk (men det verkar han väl inte vara?) eller drog han till med det för att skyla över att just det var fråga om en enstaka biltur och att syftet inte alls var kuttrasju?
Ja du ser, denna trovärdiga vännina, enligt MrsMagoo, bekräftar precis det som Stefan, AA och hans vänner själva säger. Bra då är det klarlagt att det inte finns skäl att betvivla att det varit slut för länge sedan.
Då ställer man sig frågande till varför hennes kollegor och vissa andra personer hävdar motsatsen, kan de ha fått annorlunda information från Eva, än vad hennes goda vänninga fick?
Torkelsnorkel, det finns ingenting i uttalanden som polis och åklagare har gjort som påvisar att han överbevisats med någonting, tvärtom så har han varit delaktig i utredningen, lämnat redovisningar över tider och även redan i de första förhören sagt att han skjutsade henne hem.
Var någonstan finns uppgifter om att han farit med lögner i förhören och dessutom blivit överbevisad avseende när han träffade henne, förutom i fantasin hos vissa?