2011-03-05, 08:33
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Du torde veta att det finns skrivna och oskrivna regler som inte får brytas utan att det känns.
Du kan bli fullständigt utfryst ur samhällsgemenskapen utan att ha brutit mot en enda lagtext. Visste du t.ex. att socialdemokraterna gjort kanibalism fullt lagligt, med motiveringen att det sker så sällan?
Men nu sker otrohet rätt ofta så hur har de resonerat då?
Citera
2011-03-05, 08:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
En del hävdar att åklagerskan inte har sagt att bevisläget har stärkts - bara att det inte har försvagats.
Igår i en intervju i P4 Örebronyheterna så frågade reportern om bevisläget har stärkts, då svarade hon; ja det skulle man kunna säga.
Tycker allt att det är en bekräftelse.
Citat:
Örebro
Styckmordsmisstänkte mannen omhäktad '
Publicerat: fredag 04 mars kl 12:33
Lyssna!
Källa:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=4383485
Citera
2011-03-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
En högst normal snubbe med andra ord.

Eller en högst onormal och jäkligt iskall snubbe... Som kan manipulera, dupera och få sig själv att framstå som guds bästa barn... Tro mig - dessa snubbar finns, har själv varit gift med en sådan!
Citera
2011-03-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Jag tror, fortfarande, på att det var ett "hot" från E:s sida som gjorde SB rosenrasande och flög på henne, dock icke i akt och mening att döda henne. Det var en olyckshändelse som han han desperat nu försökte dölja. Givet att det nu bevisas att det är SB.

Ja, jag ser framför mig ett ordväxlingskrig.. Det har spårat ur totalt helt enkelt. De kanske har flygit på varandra båda två? Slagsmål.. De har skrikit åt varandra, kallat varandra saker. Eva kanske sa någonting som kränkte honom fullständigt och sen brast det helt för honom.. Det låg säkert andra saker och tryckte under ytan också som kom upp. Bägaren rann över. Allt kom ut den där dagen..
Citera
2011-03-05, 08:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Ja, men då undrar man varför han plötsligt fick för sig att mörda henne. Det var väl bara bra för honom att hon ville göra slut? Äntligen blev han nu av med henne om hon nu var "efterhängsen" som vissa påstått. Då fick han som han ville? Varför då i hela friden döda henne när hon frivilligt valde att gå??

En bra fråga, vad var det som fick denna man att tappa spärrarna och ha ihjäl Eva?

Hur jag än vrider och vänder på det så framstår Stefan som en frisk och sympatisk kille med både fötterna på jorden, genom hela livet. Till och med otrohetsaffärerna framstår, tillsammans med de uppgifter vi känner till, som en friskhetstecken.

Var hittar man motivet tro.
Citera
2011-03-05, 08:43
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Eller en högst onormal och jäkligt iskall snubbe... Som kan manipulera, dupera och få sig själv att framstå som guds bästa barn... Tro mig - dessa snubbar finns, har själv varit gift med en sådan!
Det brukar isf framkomma i en P7:a. Tydligen så är det ju en ganska erfaren och kompetent utredare som har utfört den. Tråkiga erfarenheter du har och jag beklagar det som hände dig, men låt nu inte det påverka ditt sätt att uppfatta omvärlden. Det här säger jag utan att vara spydig faktiskt.
Citera
2011-03-05, 08:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Vi har fått veta vad han berättade.....

Att ljuga för sina vänner om FN-tjänst är en sak, men att uppge kontrollerbara uppgifter i detta sammanhang visar på att han inte har ljugit.

Hur hårt man än kämpar i tråden så lyckas man inte ens beslå honom med en lögn.
Citera
2011-03-05, 08:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ja, men då undrar man varför han plötsligt fick för sig att mörda henne. Det var väl bara bra för honom att hon ville göra slut? Äntligen blev han nu av med henne om hon nu var "efterhängsen" som vissa påstått. Då fick han som han ville? Varför då i hela friden döda henne när hon frivilligt valde att gå??
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Sunda frågeställningar, och vad har du för svar på dessa?
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Jag tror, fortfarande, på att det var ett "hot" från E:s sida som gjorde SB rosenrasande och flög på henne, dock icke i akt och mening att döda henne. Det var en olyckshändelse som han han desperat nu försökte dölja. Givet att det nu bevisas att det är SB.
Att EM dog är inte det som är svårast att förstå, det kan t.o.m. ha varit ren otur eller en olyckhändelse som gjorde att det gick som det gick.
Men vad som däremot inte har skett genom otur eller olyckshändelse, är den efterförljande styckningen. Och oavsett om mördaren eller en ev. medhjälpare har styckat och paketerat EM, så krävs det mer än otur för att bringa EM:s kropp i det skick den hittades i.
Citera
2011-03-05, 08:45
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
En bra fråga, vad var det som fick denna man att tappa spärrarna och ha ihjäl Eva?

Hur jag än vrider och vänder på det så framstår Stefan som en frisk och sympatisk kille med både fötterna på jorden, genom hela livet. Till och med otrohetsaffärerna framstår, tillsammans med de uppgifter vi känner till, som en friskhetstecken.

Var hittar man motivet tro.
Ja, verkligen ett mysterium. Det måste vara något verkligt dramatiskt som har fått honom ur balans. Eller så är han de facto oskyldig. Frågan är var vi ska leta efter motivet någonstans.
Citera
2011-03-05, 08:46
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Vi har fått veta vad han berättade.....
Inte tycker jag att 6 mån FN-tjänst är så märkvärdigt att det är något att fabulera om. Iaf är det inte någon här i tråden som hittat på det.
Citera
2011-03-05, 08:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att EM dog är inte det som är svårast att förstå, det kan t.o.m. ha varit ren otur eller en olyckhändelse som gjorde att det gick som det gick.
Men vad som däremot inte har skett genom otur eller olyckshändelse, är den efterförljande styckningen. Och oavsett om mördaren eller en ev. medhjälpare har styckat och paketerat EM, så krävs det mer än otur för att bringa EM:s kropp i det skick den hittades i.
Du påpekar någonting som lät glöms bort i sammanhanget. Det är nog detta som gör att utredaren föreslår en RPU under förutsättning att han bedöms vara skyldig till mordet.
Citera
2011-03-05, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ja, jag ser framför mig ett ordväxlingskrig.. Det har spårat ur totalt helt enkelt. De kanske har flygit på varandra båda två? Slagsmål.. De har skrikit åt varandra, kallat varandra saker. Eva kanske sa någonting som kränkte honom fullständigt och sen brast det helt för honom.. Det låg säkert andra saker och tryckte under ytan också som kom upp. Bägaren rann över. Allt kom ut den där dagen..
Jag har svårt att tro, med hans bakgrund och allt annat sammantaget, att han planerat det hela.
Tror mer på olyckshändlse under bråket, en knuff eller ett slag som träffar fel.
Hon ligger där livlös och sedan brinner det i proppskåpet på SB och han tar fram sågen
Det rätta hade varit att ringa ambulans och berättat som det var, vållande i bästa fall, dråp i sämsta.
Han hade fått från böter upp till max tio år, men nu riskar han livstid eller Säter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in