2011-02-06, 20:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det finns två sidor av myntet GM har sina vänner och BO har sina
Så deras vänner glorifierar båda

Det som däremot stör mig det är att försöka få Bo till något klistrat påhäng som man ska göra sig av med och att han därför mördade henne en stalker bland annat har nämnts i tråden.
Sen provar man med att få till det om henne att inte ha klippt navelsträngen med sina söner
Vilket vi inte vet ett dugg om
Och inte nog med det hon bär ansvaret hela vägen fram till sin död.
Låter som en dålig skräckfilm där pyskopatkvinnan härjar runt.

Nej alltså skulle BO vara allvarligt psykiskt sjuk skulle hon inte arbeta varken på ÖU eller nya bolags affärer eller sina barn och va hon dessutom en besatt person skulle hon inte haft tid med annat än bevakning

Vill bara understryka att jag inte är av denna åsikt om BO.
Man behöver inte var allvarligt psykiskt sjuk för att ha dragning åt "farliga förbindelser".

Som kuriosa OT : Har du ett arbete som inbegriper användning av datorer kan du gott och väl vara besatt av någon och hålla total koll på dennes förehavanden genom nätuppkopplingar och inloggningar där man kan se om ngn är on-line osv, och samtidigt sköta ditt eget jobb.

Återigen, jag söker svar på motiv, och hur förhållandet dem emellan kan ha sett ut.
Vi kommer ju inte ifrån faktum att det rör sig om ett förhållande som visat sig vara såpass destruktivt på endera sättet att det lett till mord och styckning, varför man måste söka svar utanför de "vanliga" vägarna om impulshandlingar , ekonomi, osv., - om det nu egentligen finns några "vanliga" och "normala" sätt att lösa mord.
Citera
2011-02-06, 20:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Det spekuleras om olika scenarion och motiv till mordet på Eva. Vilket som är närmast sanningen vet ingen idag. Kanske kommer vi aldrig att få veta heller. Jag tror att Eva var en stark kvinna med fötterna på jorden. Säkert med starka känslor för SB, men inte på ett utplånande sätt. Jag tror det var planerat, och att det inte finns någon medhjälpare. Att SB verkar vara vid gott mod trots vetskapen om vilket fruktansvärt öde hon gick till mötes, känns inte riktigt bra.

Vi vet inte om det är ett mord, det förefaller ju onekligen så, utan det är ju vad media påstår. Det kan vara dråp eller vållande. Vad vi vet är att en kvinnokropp har blivit styckad och utspridd i naturen.

Det koncentreras helt på S men det kan finnas andra alt. GM.
Citera
2011-02-06, 20:28
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ja det finns två sidor av myntet GM har sina vänner och BO har sina
Så deras vänner glorifierar båda

Det som däremot stör mig det är att försöka få Bo till något klistrat påhäng som man ska göra sig av med och att han därför mördade henne en stalker bland annat har nämnts i tråden.
Sen provar man med att få till det om henne att inte ha klippt navelsträngen med sina söner
Vilket vi inte vet ett dugg om
Och inte nog med det hon bär ansvaret hela vägen fram till sin död.
Låter som en dålig skräckfilm där pyskopatkvinnan härjar runt.

Nej alltså skulle BO vara allvarligt psykiskt sjuk skulle hon inte arbeta varken på ÖU eller nya bolags affärer eller sina barn och va hon dessutom en besatt person skulle hon inte haft tid med annat än bevakning

Sorry men du verkar se allt i två färger: antingen svart eller vit men mellan de två färgen finns tusentals gråa nyanser.
Ingen som säger att hon var psykopat. Hon var bara galet förälskad och saningen är ett att förälsken och galenskap hänger ihop. Sen, ju högre i åldern är man desto svarare man är drabbad. Jag har lagd åtskillga timmar att prata med en av min vännina som hade nåt liknande. Man knappt tror att det är sant när de beskriver allt vad som händer med de. Och tillståndet man kan likna med psykopatisk.
Citera
2011-02-06, 20:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vill bara understryka att jag inte är av denna åsikt om BO.
Man behöver inte var allvarligt psykiskt sjuk för att ha dragning åt "farliga förbindelser".

Som kuriosa OT : Har du ett arbete som inbegriper användning av datorer kan du gott och väl vara besatt av någon och hålla total koll på dennes förehavanden genom nätuppkopplingar och inloggningar där man kan se om ngn är on-line osv, och samtidigt sköta ditt eget jobb.

Återigen, jag söker svar på motiv, och hur förhållandet dem emellan kan ha sett ut.
Vi kommer ju inte ifrån faktum att det rör sig om ett förhållande som visat sig vara såpass destruktivt på endera sättet att det lett till mord och styckning, varför man måste söka svar utanför de "vanliga" vägarna om impulshandlingar , ekonomi, osv., - om det nu egentligen finns några "vanliga" och "normala" sätt att lösa mord.

Nu va inte det inlägget riktat dig direkt utan mer de 2 första raderna
Det du nämner som kuriosa är inte besatt bevakning det är många som sysslar med den aktiviteten så där skiljer vi oss åt i synsätt.

Vaddå kommer inte ifrån?
Vad vet vi egentligen om deras förhållande?
Inget alls.
Finns ju andra styckmord som handlar om petitesser och inget annat
En som inte ville komma med på en fest
Eller pengar testamenten och andra saker som inte är i närheten om vad som nämnts i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Sorry men du verkar se allt i två färger: antingen svart eller vit men mellan de två färgen finns tusentals gråa nyanser.
Ingen som säger att hon var psykopat. Hon var bara galet förälskad och saningen är ett att förälsken och galenskap hänger ihop. Sen, ju högre i åldern är man desto svarare man är drabbad. Jag har lagd åtskillga timmar att prata med en av min vännina som hade nåt liknande. Man knappt tror att det är sant när de beskriver allt vad som händer med de. Och tillståndet man kan likna med psykopatisk.

Den teorin köper jag inte du skriver som det vore fakta du presenterar men det dravlet tar jag inte till mig sorry !
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-06 kl. 20:43.
Citera
2011-02-06, 20:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Är det klarlagt var AA arbetar, är det Eon, eller?

Vad jag förstås så finns inga uppgifter alls vad hon gjorde den 29:e, eller har det framkommit?
Citera
2011-02-06, 20:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det klarlagt var AA arbetar, är det Eon, eller?

Vad jag förstås så finns inga uppgifter alls vad hon gjorde den 29:e, eller har det framkommit?

Ja tidigare sydkraft numera Eon och förmodligen arbetar hon kvar där
Nej va gör man 2 dagar innan nyår en onsdag !
Ledig ? Arbetar? Släktträffar? Motionerar?
Tvätta behövde hon nog inte
Citera
2011-02-06, 20:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Finns ju andra styckmord som handlar om petitesser och inget annat
En som inte ville komma med på en fest
Eller pengar testamenten och andra saker som inte är i närheten om vad som nämnts i den här tråden.

Det är intressant att du nämner testamente. Det är ju något som du ihärdigt avfört som förtal och nonsens.
Du menar alltså att ett testamente skulle kunna vara en tänkbar orsak till ett styckmord. Intressant för då innebär det med stor sannolikhet att en anhörig till dödsoffret är mördaren.
Om vi tar detta specifika fallet, så vem skulle då vara mördaren?
Citera
2011-02-06, 20:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Idrottsvägen, c:a 200 meter från Evas kontor.

Ska se om de hade stängt den 29:e, men det är nog inte troligt.

Vad kan hon ha haft för arbetsuppgifter, hon tjänade väl runt 450 tkr?
Citera
2011-02-06, 20:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är intressant att du nämner testamente. Det är ju något som du ihärdigt avfört som förtal och nonsens.
Du menar alltså att ett testamente skulle kunna vara en tänkbar orsak till ett styckmord. Intressant för då innebär det med stor sannolikhet att en anhörig till dödsoffret är mördaren.
Om vi tar detta specifika fallet, så vem skulle då vara mördaren?

Hur ska jag avföra det då det grillas i LC fallet?
Vad som gäller i det här fallet vet jag inte om det ens finns motiv
Det är kanske så att styckmord görs utan att man någonsin får veta varför och att det eventuellt beror på en människas komplexa hjärna.

Finns ingen annan mördare än den misstänkte GM just nu !
Och det betyder i så fall om någon annan skulle vara tänkbar vill du ha en släkting förstår jag?
Tror inte att det är relevant än så länge .

Citat:

Tror de va runt 20 papp till men är inte säker
Controller har nämnts i tråden och man bekräftar även att lönen kan vara i slag med det yrket !
Citera
2011-02-06, 20:55
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:

Det var redan uppe. Enligt källor är hon controller.
Citera
2011-02-06, 20:56
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

En vän till mig arbetar där med ekonomi men vet inte vem denna AA kan vara (möjligtvis på en annan avdelning) men ryktet borde ha nått alla där om hon vore stationerad i Örebro
Citera
2011-02-06, 21:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Det var redan uppe. Enligt källor är hon controller.

Just det, kom på det.

Kände Eva och AA varandra eller rättare sagt kan de ha känt till varandra, om man bortser från att SB skulle vara den gemensamma nämnaren?

Tänkte deras vägar borde ha kunnat korsats någonstans med tanke på kontor i samma område, universitetet där SB jobbade eller från annan plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in