2011-03-16, 19:47
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Brottsplats=mordplats kanske inte hittats, men om den plats där hon styckades är funnen, då är kanske ganska mycket vunnet?
Vi får nog anta att med mordplats avses både platsen där hon bragdes om livet och där hon styckades.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1138561-mordplatsen-ett-mysterium
Senast redigerad av sWeePerr 2011-03-16 kl. 19:50.
Citera
2011-03-16, 19:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, man har sett tidigare hur fantastiskt lätt polisen "hittar" nytt testunderlag baserat på vad tidigare tester visat, som av oförklarliga skäl bara nämns ytterst kort i FUP:en eller inte alls.

Det märkliga är att de bara "hittar" dessa i utredningar likt denna.

Jag gjorde ett tillägg i mitt tidigare inlägg, dock en generell fundering som inte var svar på ditt inlägg.

Domaren i TR har ju ett rykte om sig att vara hård i sin bedömning av bevis och indicier.
Undrar just hur långt det är till att snöret går av för åklagerskan?

Ska bli spännande att läsa "analyserna" av NA:s artikel.
Citera
2011-03-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Vi får nog anta att med mordplats avses både platsen där hon bragdes om livet och där hon styckades.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1138561-mordplatsen-ett-mysterium
Så vågar jag inte tolka den texten, men jag har inget att sätta emot heller ...
I tråden har det spekulerats om slakt- jaktstugor och nedlagt slakteri om jag inte missminner mig.
Finns det någon annan plats i Örebro, som skulle vara nästa perfekt, typ anatomisk institution eller så?
Citera
2011-03-16, 20:00
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Så vågar jag inte tolka den texten, men jag har inget att sätta emot heller ...
I tråden har det spekulerats om slakt- jaktstugor och nedlagt slakteri om jag inte missminner mig.
Finns det någon annan plats i Örebro, som skulle vara nästa perfekt, typ anatomisk institution eller så?
Men om det nu är en transportstyckning - som den store Guden GW påstår - då är det väl ganska ologiskt att flytta kroppen i ett helt skick från ett ställe för att stycka den på ett annat.

Ps. Jag gillar LGWP, jag med .
Senast redigerad av sWeePerr 2011-03-16 kl. 20:03.
Citera
2011-03-16, 20:01
Medlem
Cool-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Domaren i TR har ju ett rykte om sig att vara hård i sin bedömning av bevis och indicier.
Undrar just hur långt det är till att snöret går av för åklagerskan?

Ska bli spännande att läsa "analyserna" av NA:s artikel.
Ja, varje "analys" är som ett bläckplumpstest. Den säger ingenting om det som skall analyseras, men väldigt mycket om den som håller på och "analyserar". Kan vi gissa att någon hittar ett genusperspektiv i artikeln?

Citat:
Men om det nu är en transportstyckning - som den store Guden GW påstår - då är det väl ganska ologiskt att flytta kroppen i ett helt skick från ett ställe för att stycka den på ett annat.

Ja, det verkar väldigt långsökt. Om man ändå tänker tanken så finns det en uppgift i FUP:et gällande mordet på Elin Krantz man kan notera. Om en hund markerar för likdoft, så bör en kropp funnit på platsen i minst 20 minuter.
Senast redigerad av Cool-Evert 2011-03-16 kl. 20:23.
Citera
2011-03-16, 20:14
Medlem
Citat:

Min sista spekulation, jag lovar:
antag att mordet var helt oöverlagt* och han ströp henne med bara händerna; det kan ha skett på ytterst olämplig plats (i någon av bilarna) om du tänker på det blodiga styckandet.
Då är det väl smartare att lägga en rock eller något över liket och forsla bort det i bilen tills tillfället blir
bättre?
* eller förresten: han kan ha överlagt ett mord med bara händerna också
--------------
Jag gillar också LGWP, men har inte sett något av de här programmen på år och da'r
Citera
2011-03-16, 20:38
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Min sista spekulation, jag lovar:
antag att mordet var helt oöverlagt* och han ströp henne med bara händerna; det kan ha skett på ytterst olämplig plats (i någon av bilarna) om du tänker på det blodiga styckandet.
Då är det väl smartare att lägga en rock eller något över liket och forsla bort det i bilen tills tillfället blir
bättre?
* eller förresten: han kan ha överlagt ett mord med bara händerna också
--------------
Jag gillar också LGWP, men har inte sett något av de här programmen på år och da'r
Jo, iofs, det har du rätt i, speciellt om avlivandet sker i en bil. Men man har tydligen inte hittat några spår i någon bil.

En annan sak som man kan tänka sig är att tagandet av daga och styckning inte skett samtidigt. Man kan t.o.m. tänka sig att det har varit en icke obetydlig tid emellan, speciellt med en annan GM. Var det inte den 10 januari de första bitarna dök upp? Tänk någon som först har ihjäl EM, sedan försvinner ett tag, för att komma tillbaka för att ta hand om liket. Kan nog förvirra den bästa utredare, skulle jag kunna tänka mig.

Ps. Fortsätt du med dina spekulationer. Jag är själv på ganska gott spekulationshumör ikväll.
Senast redigerad av sWeePerr 2011-03-16 kl. 20:42.
Citera
2011-03-16, 20:59
Medlem
Citat:
Jo, iofs, det har du rätt i, speciellt om avlivandet sker i en bil. Men man har tydligen inte hittat några spår i någon bil.

En annan sak som man kan tänka sig är att tagandet av daga och styckning inte skett samtidigt. Man kan t.o.m. tänka sig att det har varit en icke obetydlig tid emellan, speciellt med en annan GM. Var det inte den 10 januari de första bitarna dök upp? Tänk någon som först har ihjäl EM, sedan försvinner ett tag, för att komma tillbaka för att ta hand om liket. Kan nog förvirra den bästa utredare, skulle jag kunna tänka mig.

Ps. Fortsätt du med dina spekulationer. Jag är själv på ganska gott spekulationshumör ikväll.

Jag kan nog inte så mycket mer, men tack för inbjudan.
Hennes egen bil är det enda jag kan tänka mig där det skulle vara svårt att hitta meningsfulla spår, särskilt om hon blev oblodigt dödad.
Det är ändå något mystiskt med den, med tanke på vad som står i sammanfattningen:

"Oklart: EMs bil påträffades i ett garage med nyckeln i tändningslåset. Garaget är troligen ett som ligger nära hennes hem. Oklart när bilen påträffades. Troligen torsdag 30/12. "

De 24 timmarna mellan det vi kan tänka oss som tidpunkten för mordet (lunchdags på onsdag) och bilfyndet ... där ligger gåtans lösning
och med det har jag sagt något alldeles självklart
tyvärr
Citera
2011-03-16, 21:39
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Jag kan nog inte så mycket mer, men tack för inbjudan.
Hennes egen bil är det enda jag kan tänka mig där det skulle vara svårt att hitta meningsfulla spår, särskilt om hon blev oblodigt dödad.
Det är ändå något mystiskt med den, med tanke på vad som står i sammanfattningen:

"Oklart: EMs bil påträffades i ett garage med nyckeln i tändningslåset. Garaget är troligen ett som ligger nära hennes hem. Oklart när bilen påträffades. Troligen torsdag 30/12. "

De 24 timmarna mellan det vi kan tänka oss som tidpunkten för mordet (lunchdags på onsdag) och bilfyndet ... där ligger gåtans lösning
och med det har jag sagt något alldeles självklart
tyvärr
Ja, det är mystiskt med bilen och här blir det knepigt att få in SB faktiskt, med tanke på att han då måste ha kört tillbaka två bilar från BP utan att bli uppmärksammad någonstans (förutom att de av någon märklig anledning måste ha färdats i två bilar till BP). Det är nog GM som har kört tillbaka bilen hursomhelst.
Citera
2011-03-16, 21:39
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:

Och du tror inte att man skulle ha förstått vid obduktion osv att det gått en lång tid mellan mord och styckning?
Det har jag svårt att tro...

Du verkar fabulera otroligt mycket för att få allt att tala för att MGM är oskyldig...
Citera
2011-03-16, 21:44
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Och du tror inte att man skulle ha förstått att det gått en lång tid mellan mord och styckning?
Det har jag svårt att tro...

Du verkar fabulera otroligt mycket för att få allt att tala för att MGM är oskyldig...
Och vad har du för "fakta" som vi andra inte har att de inte har gjort det? Eller vad vet du om det går att fastställa? Vi har annars fri spekulationskväll på programmet och det är bara att byta kanal om det inte intresserar dig.
Citera
2011-03-16, 22:07
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Och vad har du för "fakta" som vi andra inte har att de inte har gjort det? Eller vad vet du om det går att fastställa? Vi har annars fri spekulationskväll på programmet och det är bara att byta kanal om det inte intresserar dig.

Niemas problemas, fortsätt spekulera du. Du kanske har rätt, jag ville bara säga att det du fabulerar om, lär polisen redan veta efter sina undersökningar.

Märkligt fenomen detta med FB, är man ny så får man inte säga ett dugg om vad man tänker utan blir "sågad" direkt, med div tillmälen. (Inte bara i denna sträng, utan även i andra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in