Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Jo, iofs, det har du rätt i, speciellt om avlivandet sker i en bil. Men man har tydligen inte hittat några spår i någon bil.
En annan sak som man kan tänka sig är att tagandet av daga och styckning inte skett samtidigt. Man kan t.o.m. tänka sig att det har varit en icke obetydlig tid emellan, speciellt med en annan GM. Var det inte den 10 januari de första bitarna dök upp? Tänk någon som först har ihjäl EM, sedan försvinner ett tag, för att komma tillbaka för att ta hand om liket. Kan nog förvirra den bästa utredare, skulle jag kunna tänka mig.
Ps. Fortsätt du med dina spekulationer.

Jag är själv på ganska gott spekulationshumör ikväll.

Jag kan nog inte så mycket mer, men tack för inbjudan.
Hennes egen bil är det enda jag kan tänka mig där det skulle vara svårt att hitta meningsfulla spår, särskilt om hon blev oblodigt dödad.
Det är ändå något mystiskt med den, med tanke på vad som står i sammanfattningen:
"Oklart: EMs bil påträffades i ett garage med nyckeln i tändningslåset. Garaget är troligen ett som ligger nära hennes hem. Oklart när bilen påträffades. Troligen torsdag 30/12. "
De 24 timmarna mellan det vi kan tänka oss som tidpunkten för mordet (lunchdags på onsdag) och bilfyndet ... där ligger gåtans lösning
och med det har jag sagt något alldeles självklart
tyvärr