Citat:
Ursprungligen postat av Walllander
Om dom nu inte setts på länge , och SB lurar med EM på en tur så han kan döda henne ( om jag förstog det rätt). Då undrar jag om du har nån aning om VARFÖR, vad var motivet? Har du någon fundering på det?
Jaa du. Det är tiotusenkronorsfrågan, det. Önskar jag hade ett svar på den. Jag vet ju inte ens om den där bilturen hade det syftet eller inte. Och inte ens om han är GM, även om det finns en del som talar för det.
Skulle jag försöka mig på en gissning utifrån det som framkommit i media, i tråden, det jag samlat in på egen hand och som jag sållat ganska hårt i så skulle det möjligen kunna vara så, att det handlar om att SB var rädd för att EM skulle avslöja något, eller ställa till något, som skulle förstöra hans nya liv.
Det finns å ena sidan indikationer på att EM använt mindre roliga metoder (jag har gett exempel i tidigare inlägg). Men å andra sidan tycker jag att SB borde ha kunnat parera dem utan att ta till någon form av våld. Han är ju både smart och vältalig.
Jag tänker så här: All form av rent verbala hot eller eventuella trakasserier borde han ha kunnat hantera utan större problem. Därför borde det nästan vara frågan om konkreta bevis för något som bara inte fick avslöjas. Något pinsamt eller brottsligt.
Jag vet att det också finns de som funderar över om det kan ha varit så att EMs längtan efter SB fick henne att tappa fattningen de sista månaderna och göra saker gentemot SB och/eller hans familj/vänner/kollegor som gjorde honom förtvivlad. Samtidigt som hon höll en helt annan attityd mot vänner och bekanta. Det finns vissa indikationer på att så möjligtvis kan ha varit fallet. Men jag har inte tillräckligt med underlag för att kunna bedöma det närmare.