Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tänkte jag kunde förklara varför jag är intresserad av när EM och SB senast sågs tillsammans och varför det kan ha stor betydelse. Läs och döm själva om jag har tänkt smart

eller korkat
I något av de första förhören (det allra första?) nekade väl SB först till att ha skjutsat EM men ändrade sig när han fick veta att det fanns på kamera. Och hans advokat sade samtidigt att relationen hade pågått "av och till", något som advokaten rimligtvis fått höra från SB.
Om EM och SB faktiskt setts till och från det senaste halvåret/året så är SB's uttalande om att de sett "till och från" helt OK.
Men om dom INTE setts på länge, och om det var så att han lurade med henne på en tur ("ska vi se om vi kan bli vänner igen. Vill du provåka min nya Cadillac") för att göra sig av med henne så får uttalandet en helt annan betydelse och tyngd: För det första säger han att dom har setts "av och till" för att skyla över att det här var en engångstur som var noga planerad. För det andra så måste han vetat om att hon var död och inte kunde säga emot uppgifterna (för om hon var vid liv så hade han inte behövt skyla över något genom att prata om "av och till" och hon kunde dessutom ha förklarat att det var ren lögn). Men när han sade det där om "från och till" var Eva ännu inte hittad (eller har jag fel där?). Och i så fall var det bara mördaren som kunde vara 100 på att Eva var död.
Slutsats: Om vi kan visa att de inte hade setts på väldigt länge så är det också mer troligt att det är han som ligger bakom.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2287796/nu-granskar-polisen-deras-forhallande
Ja det är en rimlig tanke och man hade det som löp att han nekade att ha sett Eva först så det stämmer.
Sen hade han skjutsat henne hette det.
Kan va en av orsakerna till den första misstanken där han faktiskt ljög om nu medias löp har rätt dvs.
Tycker du ska titta på nära väninnan/arbetskollegans uttalande i Expressen för att försöka få klarhet i vad som kan ha hänt i förhållandet och hur det såg ut enligt väninnan.
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Nu så försöker du "hamra in" information som om den vore sann. Du får allt presentera dina "fakta" eller så ge fan i att mästra oss andra. Även jag har ganska tillförlitlig information om vissa detaljer och kommer framöver att delge detta i tråden. Jag välkomnar då seriösa resonemang och ifrågasättanden, men det här tröttsamma anklagelserna om att man ljuger och sprider förtal undanber jag mig redan nu.
Du är bara pinsam MrsMagoo.
Tja och du är underläge med dina ständiga nedvärderingar om postare i den här tråden.
Om du kan se vad jag skriver står det spekulationer och teorier till skillnad från dig och dina detaljer i tvättstugemordet som du vet och kan allt i men fallet är fortfarande olöst.
Det heter gilla läget om information som ifrågasätts.