2011-03-08, 14:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu är det inte så att Eva hade en hämnd på gång enbart i din fantasi.
Och du skriver inlägg som sanning vilket är mycket långt ifrån det här fallets fakta.

Med din första mening så bekräftar du att Eva, inte enbart hade en hämnd på gång i Lalajlajs fantasi, var ute efter hämnd.

Har du kommit till insikt i fallet?
Citera
2011-03-08, 14:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Med din första mening så bekräftar du att Eva, inte enbart hade en hämnd på gång i Lalajlajs fantasi, var ute efter hämnd.

Har du kommit till insikt i fallet?

Du kanske har fel på din dataskärm eller så har du problem med att läsa korrekt.
Insikt är ett överreklamerat uttryck.
En dels insikt byggd på inget och teorier kallar jag inte insikt det kallas teorier eller fantasier.

Insikt kan man ha då det finns fakta eller bevis vilket i det här fallet inte finns.
Och då menar inte jag lösa rykten på stan i Örebro.

Min teori däremot är långt ifrån den här spekulationen om hämnd stalkning efterhängsen jobbig ryktesspridare och gud vet mer.

Nej det du kallar för insikt kallar jag för att det inte finns en siffra rätt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-08 kl. 14:34.
Citera
2011-03-08, 14:29
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Nu är det inte så att Eva hade en hämnd på gång utan det är enbart i din fantasi.
Inte heller smutskastade hon Stefan som du kan belägga här.
Så att hamra in fel information är kanske inte att föredra.

Och du skriver inlägg som sanning vilket är mycket långt ifrån det här fallets fakta.
OM det är skvallerkärringar på Kafet i Örebro som ligger till grund för eventuella påhitt så kan man begära ett betydligt bättre underlag för informationskällor.
Nu så försöker du "hamra in" information som om den vore sann. Du får allt presentera dina "fakta" eller så ge fan i att mästra oss andra. Även jag har ganska tillförlitlig information om vissa detaljer och kommer framöver att delge detta i tråden. Jag välkomnar då seriösa resonemang och ifrågasättanden, men det här tröttsamma anklagelserna om att man ljuger och sprider förtal undanber jag mig redan nu.

Du är bara pinsam MrsMagoo.
Citera
2011-03-08, 14:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tänkte jag kunde förklara varför jag är intresserad av när EM och SB senast sågs tillsammans och varför det kan ha stor betydelse. Läs och döm själva om jag har tänkt smart eller korkat

I något av de första förhören (det allra första?) nekade väl SB först till att ha skjutsat EM men ändrade sig när han fick veta att det fanns på kamera. Och hans advokat sade samtidigt att relationen hade pågått "av och till", något som advokaten rimligtvis fått höra från SB.

Om EM och SB faktiskt setts till och från det senaste halvåret/året så är SB's uttalande om att de sett "till och från" helt OK.

Men om dom INTE setts på länge, och om det var så att han lurade med henne på en tur ("ska vi se om vi kan bli vänner igen. Vill du provåka min nya Cadillac") för att göra sig av med henne så får uttalandet en helt annan betydelse och tyngd: För det första säger han att dom har setts "av och till" för att skyla över att det här var en engångstur som var noga planerad. För det andra så måste han vetat om att hon var död och inte kunde säga emot uppgifterna (för om hon var vid liv så hade han inte behövt skyla över något genom att prata om "av och till" och hon kunde dessutom ha förklarat att det var ren lögn). Men när han sade det där om "från och till" var Eva ännu inte hittad (eller har jag fel där?). Och i så fall var det bara mördaren som kunde vara 100 på att Eva var död.

Slutsats: Om vi kan visa att de inte hade setts på väldigt länge så är det också mer troligt att det är han som ligger bakom.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2287796/nu-granskar-polisen-deras-forhallande
Ja det är en rimlig tanke och man hade det som löp att han nekade att ha sett Eva först så det stämmer.
Sen hade han skjutsat henne hette det.
Kan va en av orsakerna till den första misstanken där han faktiskt ljög om nu medias löp har rätt dvs.
Tycker du ska titta på nära väninnan/arbetskollegans uttalande i Expressen för att försöka få klarhet i vad som kan ha hänt i förhållandet och hur det såg ut enligt väninnan.

Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Nu så försöker du "hamra in" information som om den vore sann. Du får allt presentera dina "fakta" eller så ge fan i att mästra oss andra. Även jag har ganska tillförlitlig information om vissa detaljer och kommer framöver att delge detta i tråden. Jag välkomnar då seriösa resonemang och ifrågasättanden, men det här tröttsamma anklagelserna om att man ljuger och sprider förtal undanber jag mig redan nu.

Du är bara pinsam MrsMagoo.

Tja och du är underläge med dina ständiga nedvärderingar om postare i den här tråden.
Om du kan se vad jag skriver står det spekulationer och teorier till skillnad från dig och dina detaljer i tvättstugemordet som du vet och kan allt i men fallet är fortfarande olöst.
Det heter gilla läget om information som ifrågasätts.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-08 kl. 14:50.
Citera
2011-03-08, 14:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja det är en rimlig tanke och man hade det som löp att han nekade att ha sett Eva först så det stämmer.
Sen hade han skjutsat henne hette det.
Kan va en av orsakerna till den första misstanken där han faktiskt ljög om nu medias löp har rätt dvs.
Tycker du ska titta på nära väninnan/arbetskollegans uttalande i Expressen för att försöka få klarhet i vad som kan ha hänt i förhållandet och hur det såg ut enligt väninnan.

Menar du på fullt allvar att väninnan hade bättre koll på förhållandet än vad SB har?
Citera
2011-03-08, 14:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Menar du på fullt allvar att väninnan hade bättre koll på förhållandet än vad SB har?

Var i texten står det?
Citera
2011-03-08, 14:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Ja, det är lite anmärkningsvärt att ens fundera i dessa banor då det är Eva som har informerat väninnorna och vad som har kommit fram och som kommer att förtydligas vidare i tråden så har Eva inte gett vänninor och kollegor information som varit överensstämmande med verkligheten.
Citera
2011-03-08, 14:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det ä rklart att SB är den som har bäst koll. Däremot är han inte den mest trovärdige när det gäller att säga sanningen. Det verkar genomgående som om han aldrig är ärlig mot någon när det gäller hans kvinnoaffärer.
Citera
2011-03-08, 14:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det är lite anmärkningsvärt att ens fundera i dessa banor då det är Eva som har informerat väninninorna och vad som har kommit fram och som kommer att förtydligas vidare i tråden så har Eva inte gett vänninor och kollegor information som varit överensstämmande med sanningen.

Väldigt mycket snack om vad som kommer att förtydligas i den här tråden men ingen har sett något ännu.
När ska detta ske? Efter domen eller innan?
Eller väntar man till åtal`?
Citera
2011-03-08, 15:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Menar DU på fullt allvar att SB som lever i ett förhållande med AA sedan ca 4 år och dessutom är sambo med henne sedan ca 1 år... och som dessutom är otrogen mot sin sambo... skulle berätta någon form av sanning när det gäller förhållandet med Eva?

Jag har i PM från någon som träffade SB och som satt och pratade med honom vid fler än ett tillfälle... till och med fått info om att SB förnekade att han var sambo med AA... och även i det sammanhanget sa... "men det var ju länge sen jag var med AA och tittade med konstig blick på mig"

Varför förnekar han att han är sambo med AA?
Är det för att han ska kunna fortsätta att vara en player?
Citera
2011-03-08, 15:14
Medlem
MrsMagoos avatar
De hade båda två kommit fram till att de inte kunde fortsätta tillsammans, men Eva var väldigt ledsen över att de inte kunde få till en gemensam framtid.

Therese Hedén arbetade tillsammans med Eva i flera år i ett projekt där de hjälpte kvinnor att starta egna företag.
För ett par månader sedan blev Therese inbjuden till en fest där Eva firade in sitt nya jobb på ett konsultbolag.
Det var något nytt som hon verkligen brann för, hon tyckte det skulle bli jättespännande och var väldigt entusiastisk för den här utvecklingen i sitt liv.
Therese Hedén beskriver sin väninna som en stark kvinna: Hon bangar inte för något, det finns aldrig några hinder för henne och hon är väldigt duktig på att peppa andra personer också. Under sin tid på Örebro universitet startade Eva ett inlärningscentrum för interternationella kontakter, som innebar många resor till utländska universitet. Det var i samband med det här arbetet som hon lärde känna den misstänkte. Hon var väldigt förtjust i honom och beskrev honom alltid i positiva ordalag, säger Therese Hedén.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2282913/vannen-eva-var-valdigt-fortjust-i-honom

Här ser man uppgifter som att hon hade ett nytt arbete.
Hon beskrev honom alltid positivt.
Den här kvinnan går ut med namn och bild och för mig är hon trovärdig .
http://hedenjungander.com.linweb66.kontrollpanelen.se/vara-tjanster/
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-08 kl. 15:16.
Citera
2011-03-08, 15:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, alltså, mitt resonemang är inte alldeles enkelt. Kräver nog att man läser ett par gånger och funderar.

Men enkelt uttryckt så går det ut på att om de inte setts på länge och SB drar till med en lögn av typen "vi har sett av och till" så måste han rimligtvis veta att hon redan är död. För om hon vore vid liv skulle hon kunna berätta att det där med "av och till" också var en lögn.

Och vem kunde veta att hon redan var död förutom den som tagit livet av henne?

Det hade varit intressant att få läsa ditt resonemang om du la till den infon vi fick i ett tidigt skede om att SB ska ha påstått att han inte hade träffat Eva på 1 år... och dessutom förnekade att han hade träffat henne den dagen hon försvann och den infon ändrade han ju tydligen först när han fick reda på att det fanns bildbevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in