2007-12-21, 04:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
Efter att ha snoozat en timme imorse orkade jag till slut sätta mig upp i sängen.

Då säger jag plötsligt tydligt "Katie från Kansas överröstar min musik" samtidigt som i tankarna sitter jag i en bar där alla har var sin stereo framme vid bardisken. Katie som sitter bredvid mig spelar dålig musik högt när jag själv sitter lugnt med en öl i handen och lyssnar på långsam doom/stoner.

Sen vaknade jag till lite mer och skrattade åt mig själv.

Jag antar att det var nån sorts hypnogogi grej. Men jag brukar inte säga saker då.

Jag älskart. Nästan dagligen får jag en skitsnabb dröm som är väldigt klar. Nu mest hemma på soffan och sängen och då och då på jobbet. Tidigare hände det oftast i skolan under lektioner och när man spelade kort på håltimmar. Det är liksom en hel dröm under bara en kort sekund då jag nickar till lite under trötta tillfällen.
Jag har väl förstått saken rätt att detta är hypnogogi eller...?
Det finns inget sömnfenomen som heter så...

menar du hypnagogi?
isåfall ja.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagogi
Citera
2007-12-22, 14:38
Medlem
Energis avatar
Jag vaknade nyss upp ifrån en så kallad Lucid Dream eller Klardröm. Har aldrig varit med om någonting fräckare.

Jag blev ialla fall väckt tidigt på morgonen och försökte somna om igen. Jag märkte aldrig när jag somnade utan jag trodde att jag låg kvar i sängen och försökte somna. När jag var där i min säng börjar en jävla massa kompisar till mig dyka upp i rummet. Jag som trodde jag fortfarande var vaken tyckte det var jävligt knepigt men kände mig så sjukt trött så jag bara ville sova.

Efter ett tag såg jag en liten leksakshäst springa i luften precis vid mitt ansikte. Jag blir helt uppspelt och frågar mina kompisar om dom ser den. Det gör dom inte. Vid det här laget så tror jag att jag är så jävla trött att jag börjar hallicunera. Jag reser mig upp och ser att det är sommar ute. Öppnar min dörr för att få in lite värme utifrån ( Har ingen dörr där men det tänkte jag inte på. Jag kände mig ju så sjukt jävla trött.)

Går fram till min spegel och ser att hela ansiktet bubblar och har sig. Tror fortfarande att jag är skit trött och bara inbillar mig (Mina kompisar var nu borta helt plötsligt). Vid det här laget kommer jag på att jag drömmer. Blir jävligt glad och lägger mig i sängen för att dra en liten handtralla. Försöker dra på en film på datorn men datorn vägrar fungera så jag skiter i det. Får istället den smarta idén att gå ut ur mit rum och hämta en brud.

Drar på mig en tröjja och ett par byxor och drar ut i hallen. Ingen brud där inte. Fortsätter vidare ut mot köket och ser att hela min familj sitter där och har fixat iordning en julmiddag. Allt är klart och alla sitter runt bordet. Frågar min mor när maten är klar och hon säger "13:40". Sneglar på klockan och den är ungefär kvart i 9 på morgonen. Fattar inte varför dom ska vänta i flera timmar innan dom ska äta men tänker inte mycket på det. Fortsätter tillbaka till mitt rum.

Nu däremot ser jag två underbara flickor i min ålder sitta på golvet utanför mitt rum. Lyfter ena tjejjen och bär in henne i mitt rum. Stänger dörren efter mig för jag inte vill att mor min ska se. Jag och tjejjen sätter oss ner på golvet och jag knäpper upp hennes tröjja. Hon blir glad och vi börjar kyssas och smekas. Jag tänker att jag kan ju fråga henne om hon kan suga lite (Vilket jag är helt säker på att hon skulle gå med på). Hör fotsteg utanför rummet och vaknar.

Aja det var min dröm inatt. Den bästa jag har haft på ett bra tag. Synd bara att jag vaknade just vid det tillfället.

Det längsta inlägget jag någonsin har skrivit här på FB så lite stavfel bjuder jag på.
Är inte van vid att skriva saker och det här var svårt att beskriva. Därför är kanske inte texten så bra.
Citera
2007-12-24, 04:12
Bannlyst
Vaknade precis av en fruktansvärd mardröm och kommer inte kunna somna om. Jag var hemma hos mamma och hon kom in och skrek och grät och var helt otröstlig och skrek att Ludvig är död, Ludvig är död (min yngsta lillebror). Han hade börjat bråka med några fulla killar som råkade slå ihjäl honom. Började också gråta helt hysteriskt och pappa kom hem till oss tillsammans med min styvfar och jag kramade min pappa och bara grät och han grät inte, han försökte trösta mig och sa att "Var inte ledsen, Ludvig var inget att ha i alla fall". Han och min styvfar (som inte heller var ledsen) skulle ta alla Ludvigs grejer med på en släpkärra och sälja dem. Jag gick ner på hans rum och letade frenetiskt efter något att ta med mig som minne av honom så att jag skulle hinna innan de tog allt med sig och då kom styvfarsan in och blev jättearg och kallade mig för en jävla tjuv som försökte ta de grejerna de tänkt sälja och tjäna pengar på. Typ då vaknade jag av att jag låg och storgrät i sömnen. Fast det var en bra dröm. Har funderat en hel del på om jag skulle bli ledsen om en familjemedlem dog, och nu vet jag att jag skulle bli det. Känns skönt att inte vara totalt emotionellt handikappad.
Citera
2007-12-25, 03:14
Medlem
kallestolpillers avatar
Hade en mycket intressant dröm, först drömde jag om min bättre hälft, och sedan om att jag ritade på en målning som jag drömde om för ett par dagar sedan, då den knappt var började.
Denna gången så var dock målningen nästan färdig och jag tog det som ett intryck att rita ned den, skall börja ikväll.

(föreställde någon indisk/hinduistisk gudinna/Kvinna som att och mediterade i mitten av bilden, ovanför var det någon form av floddelta av antingen sinnet's tankar, eller helt enkelt en typ kinensisk flod..japp, kinesisk. :P ) - om någon undrar.
Citera
2007-12-25, 03:49
Medlem
Igår kom jag hem från jobbet och gick o la mig. När jag vakna så hade jag drömt om att jag jobbat.
Just de ja jag jobbar natt på ett äldreboende. De händer typ inget här på nätterna.
Så helt enkelt drömmde jag att jag satt i en soffa med 2 tanter på 40+.
Citera
2007-12-25, 03:56
Medlem
Energis avatar
Fan drömde att jag var trött idag igen. Säkert 3:e gången på några dagar.
Betyder det nått kanske? Att jag stannar uppe för länge?
Citera
2007-12-25, 16:07
Medlem
Inatt drömde jag att jag kunde hoppa hur högt som helst, problemet var att det bara gick ibland, när jag inte "tänkte" på det. Skitskumt, ifall jag ville hoppa skithögt så gick det inte när jag skulle visa för folk, inte ens när jag ansträngde mig som fan . Jag dog också flera gånger i drömmen, och fick en respawn-plats... Detta har hänt mig flera gånger, att jag dör och får en slags respawnplats i drömmen som alltid är på samma ställe, skitskumt...
Citera
2007-12-25, 16:12
Bannlyst
Inatt hade jag en duktigt sjuk dröm. Drömde att jag hela tiden satt på flygplan och åkte runt i hela Europa utan någon egentlig orsak. Kände mig bara förvirrad. Sedan satt jag på en krog i halva drömmen och drack whisky utan att bli full... whiskyn smakade saft.
Citera
2007-12-28, 13:26
Medlem
urbanexplorers avatar
Jag ska återberätta en dröm som jag drömde för sex dagar sen. Direkt när jag vaknade skrev jag ner händelseförloppet i min drömdagbok. Det skulle vara trevligt om någon, lekman som expert, ville analysera drömmen.

Jag sitter i en pub, reser mig upp från bordet för att gå på toa. Jag går förbi några huliganer som inte har sett oss innan bevisligen då dom säger så här: Där är en av dom! Efter honom!
Jag springer ut genom bakdörren, tar upp ett hagelgevär på baksidan av puben och springer över en grusig gårdsplan, sen kommer jag till ett bostadshus där låset är ut och in så jag låser bara upp och går in. Jag ser två gamla tanter på vägen när jag går igenom lägenheten, jag säger: Ta det lugnt, jag ska bara gå igenom. Dom ser lugna ut. Sen ser jag en gammal gubbe sitta bakåtlutad i en stol ute på en veranda med väldigt mycket blommor och plantor. Jag säger samma sak till honom och undrar vart utgången är. Han visar vart utgången är och säger att jag borde sluta göra sånt här, jag säger att jag blir jagad och att jag måste kunna försvara mig.
Sen går jag ut genom altanen och istället för att se en trädgård så ser jag en racingbana och helt plötsligt är en god vän och ett filmcrew där och någon säger: Bryt! Det var tydligen en film.
Citera
2007-12-28, 15:56
Medlem
Yules avatar
jag drömde om en supernässpray med rör som skulle föras in 5 centimeter i näsan.
Citera
2007-12-28, 23:31
Medlem
litenbondes avatar
Ja har man läst får man lägga till en historia antar jag...

låg och drog mig länge och somnade om många gånger i natt men en dröm kommer jag speciellt håg.

Jag var i ett hus och tittade ut genom ett fönster. Huset var rödmålat med en blå dörr (ja tänk vad man lägger på minnet ). Jag kände en stark oro hela tiden. Sammtidigt såg jag ett gult sken i form av prickar som flashar upp med jämna mellanrum. Dessa lade var varanan minut till en prick brevid så det kändes som jag räknade ner till något inuti mitt huvud.
När nedräkningen skulle vara klar så hade jag känslan av att något riktigt dåligt skulle inträffa. Detta närmade sig mer och mer och stressen växte hela tiden. Jag tog sista biten på en pizza (som inte hade funnits där nyss) och känner hur sekunden närmar sig till nedräkningens slut. Just då vaknar jag och känner mig stressad, rädd och kallsvettas. Nu är jag bara glad att allting är över och jag hoppas att jag aldrig kommer in i en sådan dröm igen

När jag läser det undrar jag om det betyder något, antagligen var det bara rädslan av att pizzan strax tog slut .
Citera
2007-12-29, 07:33
Bannlyst
jag drömde om en tjej med ett konstigt blekt huvud. Och vi sprang runt och hoppade i rulltrappor. Dessutom blev vi jagade utav folk.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in