2008-05-19, 22:34
Medlem
zelamers avatar
Har drömt om en tonårsförälskelse varje natt nu i typ två veckor. Började när jag råkade se henne i en katalog över utbildningar man kan välja på mitt universitet. Visste inte ens att hon studerar här. Har inte sett henne på åtminstone åtta år.

Drömmen har alltid samma tema. Vi går mot varandra, ser på varandra, går förbi, vänder oss om, ser på varandra igen, och sen fortsätter vi att gå åt varsitt håll. Ibland hälsar vi på varandra när vi möts, andra gånger försöker vi bara ignorera varandra. Denna "scen" har utspelat sig på allt mellan finlandsfärgor och skidbackar i mina drömmar. Förjävla mysko är det iallafall.
Citera
2008-05-19, 22:43
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidi
Sådana drömmer är väldigt vanliga, det brukar oftast betyda att du är bekymrad eller orolig över hur din omgivning ser på dig utseendemässigt. Det kan vara nån du tycker om t.ex.

Har själv haft såna drömmar och det är väldigt otäckt men fascinerande.

Hur vet man det? Finns det forskning som tyder på det eller är det något som gamla spåkärringar säger?
Citera
2008-05-19, 22:45
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelamer
Har drömt om en tonårsförälskelse varje natt nu i typ två veckor. Började när jag råkade se henne i en katalog över utbildningar man kan välja på mitt universitet. Visste inte ens att hon studerar här. Har inte sett henne på åtminstone åtta år.

Drömmen har alltid samma tema. Vi går mot varandra, ser på varandra, går förbi, vänder oss om, ser på varandra igen, och sen fortsätter vi att gå åt varsitt håll. Ibland hälsar vi på varandra när vi möts, andra gånger försöker vi bara ignorera varandra. Denna "scen" har utspelat sig på allt mellan finlandsfärgor och skidbackar i mina drömmar. Förjävla mysko är det iallafall.

klart det inte är mysko, du borde kanske överväga att söka kontakt? Go for it säger jag
Citera
2008-05-21, 15:53
Medlem
mtkors avatar
Häromnatten drömde jag att jag var på flygplatsen i New York. Kommer precis ihåg hur det såg ut och att jag stog och pratade med lite folk jag träffat (är på resan själv men träffar lite folk på flygplatsen).

Träffade och stog och pratade med en amerikansk tjej, ett engelskt par och en tjej som visade sig vara från Gothenburg! När vi står där och pratar så hör och ser vi hur ett stort jävla jumbojet startar från startbanan men får problem direkt efter start. Planet kommer tillbaka mot flygplatsen, cirkulerar några gånger över oss och har uppenbarligen problem.

Vi finner oss snabbt och är på väg ut ur terminalerna när planet kraschar strax bakom oss rätt in i väntesalarna/flygplatsen. Jag och den amerikanska tjejen springer ut ur terminalen samtidigt som det kraschade planet skrapar mot marken och glider mot oss i hög fart (hallå filmscenklisché!). Vi springer som idioter.

När vi är utom fara ringer jag 911 Emergency och det är så sjukt för jag kommer ihåg hela samtalet, nästan varje ord och operatörens röst i andra ändan. Jag skriker "send as many people you got, an aircraft have crashed into the terminal, many people have died" osv, sedan vaknar jag.
Citera
2008-05-21, 18:40
Medlem
giggitys avatar
Drömde om att jag och några polare skröt om random-saker. Jag bräckte dem med att jag hade Ovetjkin på friends @ Xboxlive.

ovetjkin7 hette han visst.
Citera
2008-05-23, 14:49
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Hur vet man det? Finns det forskning som tyder på det eller är det något som gamla spåkärringar säger?

Ja det finns forskning som styrker detta. Drömtydning är ett rätt så brett forskningsområde.
Citera
2008-05-23, 17:01
Medlem
Maxieboys avatar
Hade någon cool dröm. Eller hade flera olika drömmar i natt. Men den jag minns bäst är att jag var någon slags polis nånstans i staterna tror jag. Var något fängelseupplopp först, rätt brutalt, fångarna rymde och slaktade en massa civila, och tände på hela fängelset (som inte såg ut som ett fängelse, utan ett stor hus, typ herrgård med taggtråd runt).

Efter den incidenten så var jag på sheriffens kontor, en fet skön amerikanare med vit musche och skägg. Vet att jag sa åt honom 'att nu ska vi ta tag i hårdhandskarna mot de kriminella' eller något liknande, och så tog jag fram ett skumt gevär. Hade cylidern som en revolver, med en stort hål för en jättepatron och sedan hål för mindre. Sedan utan vidare satte jag mig och låtsades skjuta folk från fönstret.. Skumt. Helt plötsligt var det en fånge med oss, som vi misshandlade brutalt (kommer ihåg hur jag slog honom med kolven av geväret flera gånger) för att demonstrera polisens nya hårda linje.

Efter det var vi helt plötsligt i en storstad på jakt efter en brottsling. Vet inte riktigt vad som händer sedan, svårt att komma ihåg allt i en dröm, allt är så ologiskt. Men brottslingen visar sig vara en het shemale, som har mig under vapenhot i en bil. Tvingar mig att suga av 'henne'.. wtf.

Sedan är jag med sherrifen igen utanför brottslingens gömställe. Går uppför en trappa och vi skriker att hon ska komma ut. Skjuter med en fet revolver så att det blir stora hål i dörren och shemale'n ger upp. Kommer ihåg att jag i drömmen kände mig irriterad för vad hon tvingade mig att göra förut och var nära att avrätta henne, dock lyckades sheriffen stoppa mig. Sedan minns jag inte mer.

Riktigt skum dröm. Men är säkert inspirerad av alla filmer, spel och serier jag ser. Brukar alltid drömma om sådana saker. Att jag typ har huvudrollen i en slags film.
Citera
2008-05-24, 00:33
Medlem
blackwid0ws avatar
Sedan två personer, som förgyllde min vardag, har dött så har jag ständigt haft mardrömmar och bra drömmar om hur det var förr. Jag mår så dåligt och vet inte hur jag någonsin ska kunna må bättre. Jag vill ha denna användare raderad snarast. Jag vet inte varför jag skriver här men det känns bättre att tala ut.
Citera
2008-05-24, 02:13
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackwid0w
Sedan två personer, som förgyllde min vardag, har dött så har jag ständigt haft mardrömmar och bra drömmar om hur det var förr. Jag mår så dåligt och vet inte hur jag någonsin ska kunna må bättre. Jag vill ha denna användare raderad snarast. Jag vet inte varför jag skriver här men det känns bättre att tala ut.
Hade inte du tagit livet av dig?
Citera
2008-05-24, 02:38
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Hade inte du tagit livet av dig?

Om man får tro personens tidigare inlägg( http://www.flashback.org/showthread.php?p=11355914#post11355914 ) så är det den döde användarens broder som skriver.
Citera
2008-05-24, 14:03
Medlem
Gustavoss avatar
drömde att jag körde en blå motorcykel, riktigt fort, så att jag precis skulle åka in i en mur och dö, sen vaknade jag.
Citera
2008-05-25, 00:03
Medlem
Jag hade en skum dröm om en handbollsmatch. Vi saknade målvakt så min hund fick ställa sej i målet. Hon gjorde inge vidare bra insats där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in