2007-06-08, 12:51
Medlem
Zleepings avatar
Jag drömde att jag spelade fotboll i ett träsk mitt i natten under spöregn.

Det var en lite underlig dröm
Citera
2007-06-08, 16:00
Medlem
Otympligs avatar
Knepig dröm.. som vanligt.

Jag finner mig själv stående framför vakter, svartklädda vakter med hundar. Hundarna är begåvade med käftar så stora att dom utan problem skulle kunna krossa en bowlingklot... plus lite till.

Jag står vid något som ser ut som en Tull. Tillsammans med mig står det smutsiga människor som skriker av, vad jag uppfattar, rädsla och sorg.

Vakterna vaktar en vägg, tillsammans med sina hundar och metalldetektorer. Denna vägg är en genomskinlig vägg av färgen rosa. Bakom denna rosa vägg av genomskinlighet sträcker sig ett landskap som är helt täckt av starka färger, konstiga växter, skeva kryp och svarta ankor.

Plötsligt hamnar jag på stan, där jag möter på en gammal polare. Glad blir jag - men det blir inte han. Han sätter igång och storbölar precis när han får syn på mig, som en liten snorunge som inte får som han vill. Värd att nämna att denna tuffing står i full SWAT mundering och för övrigt är en ganska biffig kille.

Åter kastas jag in framför vakterna vid den rosa väggen, men denna gång har jag precis passerat metalldetektorerna och är på väg in för att utforska denna mystiska värld, skönt att lämna smutsfolket bakom sig.

Väl bakom väggen möter jag min mor.. eller ja, huvudet av min mor, täckt av blod och ett förskräckt sista uttryck. Jag blir helt galen och går nu tillbaka till Tullen och slår sönder allt som rör sig. Blodet forsar och den rosa väggen är nu längre inte rosa, utan täckt av blod så långt stänken kunde nå. Jag springer tillbaka in bakom den rosa väggen fylld av en kännsla som jag inte alls gillar - jag är jagad. Troligen för röran jag ställde till på deras välpolerade, genomskinliga, rosa vägg.

Resten av resan spenderar jag jagad av två kostymklädda män. Spåren av deras ficklampor stressar mig något djävulskt, och luftmotståndet från mitt kravlande är enormt energikrävande eftersom jag tar mig fram genom att greppa olika föremål på marken och dra mig fram, som ett Alien nästan.

Jag hittar lemmar från döda vänner, nära/kära och bekanta lite här och var. Världen som nyss var fylld av glada färger är nu en gravplats för ansikten och kopplingar till folk i min närhet.

Ja, det var väl typ allt.
Skriver ner mina sömn-resor precis när jag vaknar, och.. ja.
Citera
2007-07-24, 12:07
Medlem
ubersantas avatar
Äntligen tråden för mig! Jag drömmer de mest vansinniga sakerna och vännerna har tröttnat på att jag delar med mig till dem.

Nu till förrgårnattens dröm.

Minns inte så mycket, men minns det bisarraste. Är på stranden i Los Angeles och sitter och njuter av det fina vädret. Då kommer helt plötsligt ett kvinnligt huvud (bara huvudet) framhasandes på en stenmur. Hon hasar sig fram till mig och börjar prata med mig.

Jag tycker det är lite märkvärdigt, men tänker även att läkevetenskapen har kommit långt då man nu kan få bara huvudet att överleva även om man amputerar bort resten av kroppen.
Citera
2007-07-24, 12:32
Medlem
JohnnyCrashs avatar
Inatt drömde jag lite allt möjligt:

Det började med att jag var ute med Acke (en hund jag hade när jag var liten) och han letade upp svampar som jag så gladligen satte i mig, sen flög vi hem i hellikopter, där traffade jag en polare som hade på en perfekt plan att tömma SEB på pengar. Han hade nänligen kommit på ett sätt att framställa nitroglycerin från salami, och sen vaknade jag.
Citera
2007-07-24, 14:47
Medlem
Rafos avatar
Inatt drömde jag att jag vaknade upp ett par månader fram i tiden och var på ett helt nytt jobb. Tänk er att ni går och lägger er idag och sedan när ni vaknar är det November, ett nytt jobb nya vänner. Allting var bra fram tills jag började fundera på var jag var och insåg att något var fel med tiden. Drog fram en laptop och försökte koppla upp mej mot internet när jag insåg att mitt kort för mobil uppkoppling var borta.

Det sammanfattar det huvudsakliga i drömmen, pratade även med folk i de, minns inget som sades men det pratades iaf och jag minns miljöerna jag var i.

Denna typ av drömmar har jag haft de senaste åren och dom är väldigt jobbiga eftersom jag kan minnas vissa bilder från dom i flera månader och att dom brukar hänga samman till viss del. Tänk er att ni ser någon annans liv och att ni är denna person när ni sover och sköter allt som denne gör och sedan när ni vaknar så sitter vissa bilder kvar.
Citera
2007-07-24, 23:10
Medlem
Satikkss avatar
Jag kommer i princip alltid ihåg mina drömmar, det är rätt kul men ibland blir jag förvirrad eller nedstämd av att tänka på vad jag drömt.

Hursomhelst, inatt drömde jag att jag åkte motorcross ner för en skidbacke som var full av kullar och pucklar vilket gjorde att jag flög otroligt högt upp i luften och fruktade för mitt liv, men när jag sedan landade på marken igen gjorde motorcrossens dämpning sitt. Häftig läskig/spännande känsla som jag känner igen från vissa tidigare drömmar då jag också på bisarra sätt flygit högt upp i luften och fallit ner på marken utan att ta skada.
Citera
2007-07-25, 23:50
Medlem
Långhårs avatar
Jag drömde nåt obehagligt och "spökigt" om morssidans släkt, samt ett hus som tillhör till släkten. Det spökade där(i drömmen) Sedan att det blivit någo orostider och en gubbe frågade var man kan anmäla sig för att "kämpa hos gerillan."

Drömmer ganska ofta dylika kusliga saker. Brukar dock lätta att stiga upp och pissa, samt äta några mackor och dricka lite juice, samt kanske sätta på tv:n Det är skönt chill efter kusliga&mardrömmar.
Citera
2007-07-26, 09:26
Medlem
Jättegays avatar
Inatt hade jag av någon anledning gjort Djävulen missnöjd, och som straff gav han mig HIV. Jag vaknade upp med ett ordentligt tjut som min bekanta som sov bredvid troligtvis kommer att reta mig för i några veckor framöver
Citera
2007-07-27, 19:10
Bannlyst
Massa grejer, men jag minns en liten del tydligt. Jag satt i min nya lägenhet och utanför fönstret fanns massa tjejer som skulle döda mig om jag gick ut. Så såg jag min lillebror gå nere på gatan och jag ville ropa till honom att hämta min kille så han kunde ta med sitt basebollträ och slå ihjäl dem. Vaknar av att jag ligger och skriker "VICTOOOOOR!!!!".
Mina drömmar inkluderar alltid att jag dör eller blir skadad eller att jag dödar någon eller skadar någon, fast här vaknade jag väl innan det hände. Ändå tycker jag att det är behagliga drömmar, inga obehagliga.
Citera
2007-07-28, 13:28
Avslutad
Upplevde en jävligt äcklig sak idag/inatt!
Drömde att jag åkte omkring i nåt stort jäkla avlopp/kloak eller nåt i nån stor stad/hamn, var lite småsuddig dröm men jag kommer iaf håg dom där jättestora avloppshålen som slutade ur en hög betongvägg.
Sen när jag stiger upp ur sängen och efter några timmar sätter på datorn o surfar in på aftonbladet ser jag det här!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1128912,00.html

Fan man blir ju riktigt rädd då. Har ingen anning om varför jag drömde att jag flöt omkring i ett avlopp när jag inte ens har haft nåt o göra med det den senaste tiden.
Alltså jag brukar ofta drömma om saker som jag har upplevt eller sätt innan men nu ser jag det istället efter drömmen istället!
Citera
2007-07-29, 23:29
Medlem
Kompulsivs avatar
Drömde att jag och Alan från two and a half men skulle på festival, vi letade efter kött att kunna ta med oss undertiden vi blev passivt jagade av en man med överdrivet mycket muskler. Tillslut slutade han jaga oss och erbjöd oss grillat kött, ville inte äta det först men han tvingade mig.
När jag ätit upp vände han sig om och jag såg att han hade ett stort plåster på ena axeln där en muskel verkade vara försvunnen.
Jag hade ätit människokött.
Vaknade sedan
Citera
2007-08-01, 11:19
Medlem
palla berätta det , ingen som vet hur man tyder drömmar och vad olika saker betyder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in