2013-11-17, 21:40
Medlem
När jag var yngre i tonåren så hade en dröm som återkom varje år i ett par år.
Det hela började med att jag helt normalt gick på en gata.
Plötsligt ser man ett klot från himlen som snabbt rör sig över den blåa/lila himlen mot närliggande bergområde. Jag skyndar mig snabbt hem, ser hur explosionen rör sig bakom mig, öppnar med våld dörren till min lägenhet och slänger mig in i garderoben under kläderna.
I samma ögonblick vaknar jag och drömmen tar slut.

Det konstiga var att jag upplevde samma dröm varje år under tonåren.
Citera
2013-11-18, 19:15
Medlem
PlanetCaravans avatar
Minns inte alla dom skumma sakerna jag drömde inatt, men en sak jag minns vilket ledde till att jag vaknade var att jag var hos tandläkaren (Tror jag), då jag spottade. Vaknade då av att jag låg med kinden i mitt spott
Citera
2013-11-21, 01:36
Medlem
TokyoBarns avatar
Att jag läste på flashback

''Jimmie Åkesson avgår'' 17000+ läsare

sedan var där någon tråd under med 6000 läsare om någon grov misshandel tror jag

Sen att jag var i ett hus jag inte kände igen med någon snubbe jag aldrig träffat, han snackar i mobiltelefon med någon och pratar om karate/judo och att han drog något skämt om att ''Då får hon ju använda hela sin kroppsvikt på dig, om du fattar vad jag menar'' eller något liknande och så garvar han till lite.

När han lagt på luren så frågar jag ungefär ''Ursäkta asså, men var är jag egentligen?'' varpå han först säger Tomelilla och garvar till, för att sedan säga att jag är i Rosta (som att rosta bröd) och jag bara happ, sedan vaknade jag till.

Aldrig ens hört talas om något sånt ställe (vad jag vet) så jag körde google och http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosta_(stadsdel)

ser man på, det fanns ju faktiskt. kanske skulle åka dit någon dag
Senast redigerad av TokyoBarn 2013-11-21 kl. 01:55.
Citera
2013-11-22, 01:54
Medlem
Snapcounts avatar
Inte i natt, men för ett par nätter sedan.. (fann tråden nu): tja i idrömmen har jag blivit ett musikaliskt geni. Träffar på U2 som erbjuder mig en plats i bandet. Det här då i korthet, detaljerna försvinner ju som bekant snabbt efter att man har vaknat upp
Citera
2013-11-27, 01:39
Medlem
Pirellas avatar
innan jag somnade häromnatten så pratade jag o min pojkvän om min gamla farbror till hund som börjat visa tendenser på inkontinens så det diskuterades och googlades en hel del piss.

på natten drömde jag två drömmar, korta och mkt lite detaljer jag kommer ihåg dock, men, den första: jag stod o väntade på en leverans, tillslut kom det en lastbil, (typ nåt liknande den här: http://hem.passagen.se/finnvedensmrk/Bilder%20Web/ovriga/Man%20lastbil.jpg ) där flaket var fullt med piss, vilket jag fick inzoomat i drömmen och det skvälpte o plaskade o hade sig. sen vaknade jag. somnade om igen o drömde sen att jag satt på toa och det var massor med folk utanför så jag hade assvårt för att pissa. satt o försökte o försökte men de gick inte, så vaknade jag av att jag låg o försökte pissa fortfarande o tänkte ba wtf sluta jag ligger i sängen. jag var inte pissnödig så jag somnade ba om efter en stund. höhö. det gjorde mig lite skärrad dock, hade inte känt mig skitcool om jag kissat på mig.
Citera
2013-11-28, 12:40
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Drömde att jag åkte upp i ett kyrktorn sent på kvällen. Där uppe satte jag mig och tittade på utsikten :P Klockan 00.00 så slogs tornluckorna igen automatiskt, jag trodde det spökade. Jag tog hissen ner men upptäckte när jag var nere att jag glömt min ryggsäck och jacka där uppe. Bara att åka tillbaka :P Hämtade dem, åkte ner, åkte hem och såg ett avsnitt av Jackass där de skulle försöka simma ikapp en elefant :P
Citera
2013-11-28, 13:25
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Som vanligt när jag drömmer så är det i filmformat om ni fattar. Det börjar med att jag var ute på en åker eller nåt liknande med en grupp barn och andra vuxna. Plötsligt ser jag ett plan som håller på att störta. Jag uppmanar barnen att de ska ta fram mobiltelefonerna och börja filma. När planet krashat framför oss ändrar jag mig och skäller ut dom för att inte hjälpa passagerarna som håller på att dö. Jag bestämmer mig för att vara hjälte och plockar upp en av de skadade passagerarna, en snygg kvinna.

Här spårar det ur totalt. Kvinnan är illa skadad med lemmar som hänger ur led osv. Innan jag kommit fram till sjukhuset så är kvinnan plötsligt helt frisk och återställd. Hon tar mig till ett gäng konstiga typer av olika etnicitet. De beter sig hotfullt mot mig och börjar förhöra mig. Teknikerna de använder är våldsamma, en jag kommer ihåg är att de använde sina psykiska förmågor till att ta sig in i mitt undermedvetna och plåga mig, men det var bara ett test.

De accepterar mig tillslut. Jag får reda på att de är hemliga agenter och antingen kommunister eller vänsteraktivister. Jag känner mig samtidigt illa till mods eftersom jag hatar kommunism och att de är av annan etnicitet men samtidigt tycker jag det är spännande att bli hemlig agent och få göra uppdrag åt dem. Nånstans där vaknar jag.
Citera
2013-12-01, 12:07
Medlem
Att jag gick en boxningsmatch mot en extremt fet kille.
Citera
2013-12-01, 14:15
Medlem
AegWyrs avatar
Vad jag drömde vet jag ej, det minns jag sällan. Men hela mitt huvud var fullt av Evita Peron och "Don't cry for me Argentina", så något i drömmen innefattade nog Evita.
Citera
2013-12-02, 12:38
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Drömde att det var jul/nyår och att jag, flickvännen och min familj skulle fira. Fast jag var tvungen att åka och handla för vi hade glömt nåt, så jag fick låna en av mina släktingars bil, en rosig jävla 945:a utan servo. Satan så trögstyrd
Citera
2013-12-05, 02:56
Medlem
Acid-Brains avatar
Var inne på ett sjabbigt hotell och hade problem med att få ett rum bokat. Någon väktare hade börjat smådjävlas med mig och menade att jag var för full för att övernatta på hotellet. Gav tillfälligt upp mina försök med att få tag på ett rum och gick istället ut i ösregnet för att ta en buss hem. När jag kom fram till närmsta busshållplats märkte jag att jag inte hade tillräckligt med pengar till hemresan. Jahapp, tänkte jag, det blir väl ändå hotellövernattning för mig då. Då kom en gubbe fram till mig och sade: "Men hur har du råd att bo på hotell om du inte ens har råd till en simpel bussbiljett?" Jag förklarade åt honom att det är "undangömda" pengar som inte borde få användas.

Gick tillbaka till hotellet och märkte plötsligt hur förbaskat full jag var, trots att jag inte hade druckit någonting. Kunde plötsligt inte ens stå rakt upp och var tvungen att lägga mig ner. Blev sådär olidligt drömtrött och det kändes som om jag höll på att drunkna i sirap. Ögonlocken kändes tunga som bly, och var tvungen att stänga dem då jag inte orkade hålla dem öppna. Låg halvdöd på en bänk inne i receptionen. Jag hade med mig en brun läderväska med ett par trasiga sedlar i. Öppnade väskan med min vänstra hand för att visa receptionisterna att jag nog hade tillräckligt med pengar till en övernattning. Det var två kvinnliga receptionister vid disken, och då de såg pengarna så var de beredda att ge mig nycklarna till ett rum. Då kom väktaren fram till oss tre och började förklara åt receptionisterna att jag var ett stort hot mot säkerheten. Då sade den ena kvinnliga receptionisten: "Men hur kan en så här gullig pojke vara ett hot mot säkerheten?" Den andra receptionisten började smeka mitt ansikte medan den första började kyssa mig. Kände mig totalt förlamad och var oförmögen till att göra motstånd. Blev plötsligt livrädd och panikslagen och trodde att de alla tre skulle råna mig på mina tillhörigheter.
Citera
2013-12-05, 10:01
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Nu inatt drömde jag att jag skulle resa en jävla lång bit (tror det var hem). Först gick jag upp för ett långt berg, men jag hade visst superkondition så det var inte ens halvjobbigt. Däruppe fanns en flygplats och jag gick in och checkade in och fick mitt boardingkort. Jag gick för att gå genom säkerhetskontrollen men då hade jag glömt både boardingkort och väska där borta vid incheckningen. Jag såg en man hålla i mitt boardingkort och gå iväg med det, jag sprang ifatt honom och ryckte det ur handen på honom. "Oj, jag är heeeeemskt ledsen" sa han med ett tillgjort leende. Jag gick genomsäkerhetskontrollen och skulle precis ut till flygplanet när jag kom på att jag glömt väskan. Fick springa tillbaka (planet skulle lyfta inom 15 minuter). På vägen tillbaka mötte jag Robert Aschberg. Jag hann i alla fall ta min väska och springa tillbaka och kliva ombord innan planet lyfte. Jag lutade mig tillbaka i sätet och skulle kolla vad klockan var, men jag hade glömt min klocka. Fuck this tänkte jag och sket i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in