2017-06-06, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde om två män som jag känt. Båda var unga män på 22-23 då de korsade min väg, men med 20 år emellan. Det vill säga: det är 20 års åldersskillnad mellan dem i verkligheten.

I drömmen var de dock båda 22-23, precis som när jag kände dem. Vi befann oss på den arbetsplats där jag lärde känna den ena killen (den som är en medelålders man nu). Den andra killen - som aldrig varit där i verkligheten - satt bredvid honom vid hans skrivbord. Det verkade som om den i verkligheten äldre höll på att lära upp den i verkligheten yngre killen i jobbet. Som att den senare skulle ta över jobbet.

Det lustiga var, att i drömmen fick jag inte alls ihop det, hur de kunde sitta där tillsammans och vara jämnåriga unga grabbar, fastän jag ju VISSTE att den ene måste vara c:a 43 år nu... Jag grubblade och grubblade!
Citera
2017-06-06, 21:42
Avslutad
Drömde att jag vann pengar. Närmare 30.000 bestämt, fan skall jag drömma om det för?
Citera
2017-06-08, 00:49
Medlem
szabos avatar
Drömde att jag träffade på mitt ex av slump på perrongen. Vi skulle åt samma håll och satte oss tillsammans inne i tåget. Jag var på flykt från något, från livet.
Jag var överlycklig över att nu få spendera flera timmar på tåget tillsammans med mitt ex (i verkligheten är vår relation ansträngd. jag vill ha tillbaka honom men han vill ej ha tillbaka mig). Jag kunde ej sluta prata men mitt ex fokuserade hela tiden på en massa färg som fanns målat på våra säten. Färgen var lysande grön - tänk er färgen på en reflexväst fast grönare. Jag försökte allt jag kunde med att få honom att koncentrera sig på mig men han försökte få min uppmärksamhet till färgen. "Men szabo titta på färgen här!".

Någon som har någon aning om vad det handlar om? Att åka iväg i en dröm betyder väl att man är på väg någonstans i livet?
Citera
2017-06-10, 04:09
Medlem
jenny1990s avatar
Drömde jag var i ett stort hus. Och det håller på att gå sönder o ramla ihop. Jag går ut först min mamma går ut. Mina kompisar går ut några st, och huset vinglar håller på att ramla, det var folk som hade tagit bort brädor och hade varit jordbävningar. Jag skriker åt den sista personen skynda dig ut innan det ramlar . O han hinner ut precis. huset hade inte ramlat i slutet på drömmen men man står utanför och ser på när det gungar fram o tillbaka
brädorna är mörka för de är så gamla men huset är tids löst det är som nytt i luften och inredningen är nytt
Det är det huset jag bodde i när jag var liten
Senast redigerad av jenny1990 2017-06-10 kl. 04:11.
Citera
2017-06-12, 17:51
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag drömde att jag träffade en gammal vän, en mycket god vän - en av de bästa som jag har haft i livet -, som jag tappade kontakten med för många år sedan. Av någon anledning tog jag bussen till hans forna hemstad och även om han för ett antal år sedan flyttade till en annan stad, så var han där på besök hos en släkting just då. Tillfälligt bara, han skulle tillbaka till den nya staden dagen därpå. Jag försökte förklara för honom att jag antingen ville att han skulle stanna eller att jag skulle få följa med honom, eftersom jag både saknar honom och ''är i desperat behov av en förändring i mitt liv.'' Men han var bestämd i att han skulle åka ensam dagen därpå, vilket han gjorde, och lämnade mig ensam i staden.

Det är vad jag minns. Egentligen var drömmen mycket längre och mer invecklad än så, men den här biten fastnade i minnet.
Citera
2017-06-15, 10:53
Medlem
Drömde att jag hugg ihjäl någon person och sen virade in liket i folie likt en kebabrulle. Sedan hade jag total noja att snuten skulle komma och ta mig.

Det var riktigt skönt att vakna ur den drömmen
Citera
2017-06-18, 12:33
Avslutad
Om både snöstorm och graviditet. Fy!

Snöstorm kan jag ta, men absolut inte graviditet.
Citera
2017-07-08, 08:50
Medlem
jenny1990s avatar
Min killkompis hade skaffat en lägenhet där jag bodde förut och sa att vi skulle flytta dit. Jag skulle låna ut pengar till en massa personer och hjälpa dem. O så var jag med i en svår hinderbana med min mamma.
Citera
2017-07-09, 20:50
Medlem
Minns inte vad jag drömde inatt, men den senaste dröm jag kan minnas, som var för någon vecka sedan, handlade om att jag var polisstudent. Jag tror att jag var civilklädd på praktikplatsen, precis som dem jag jobbade med. Hade dock polis-ID som jag kunde visa upp för folk, och känslan när jag gjorde det var ganska fantastisk. Stämningen på praktikplatsen var mycket god och avslappnad.
Citera
2017-07-10, 20:11
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag drömde att jag slog vad med en kompis å rakade av mig håret.
Citera
2017-07-11, 13:35
Medlem
Att jag hade läst färdigt högskoleutbildningen som jag hoppade av, och sedan att jag ville ha intimt umgänge med en viss tjej.
Citera
2017-07-12, 09:57
Medlem
Jag drömde att jag hade en magisk kvist och om jag pekade den mot vadsomhelst fick jag vad jag ville och jag valde att förvandla mina fiender till att de blev gjorda av lera. Sen önskade jag eld och smälte alla och när de brann så smälte de som i Indiana Jones. Sjuk dröm men jag mådde bra när jag vaknade. Såg Indiana Jones igår och jag vet att det bara är dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in