2012-07-18, 15:59
Medlem
Lewuzs avatar
Jag och många ungdomar satt runt ett stort bord mitt i någon slags festival. Då hör jag min bror prata, men han hakar upp sig på ett ord och börjar stamma. Han stammar väldigt väldigt länge och högljutt. Då tröttnar en kille och går och säger åt mig på engelska att han är ledsen att jag måste lyssna på min bror hela tiden.

Kommer också ihåg en annan dröm jag drömde inatt. Jag var i min stads centralbadhus och var onormalt smal och helt utmärglad. Killarna gillade tydligen detta () och följde efter mig. Jag utvecklade då någon slags fena på mina ben och simmade ned i ett djupt mörkt hål mitt i poolen, sedan vaknade jag.
Citera
2012-07-19, 19:01
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde att jag befann mig i Tyskland på semester. Jag satt på en bar och förtärde alkohol, då jag helt plötsligt hörde en högljudd explosion. Fönsterrutorna till puben sprack till följd av den kraftiga tryckvågen ifrån explosionen.
Jag kastade mig förfärat ner mot golvet och en jävla panik bröt ut bland pubens besökare.
Jag hörde hur några på avstånd började samtala om att det tredje världskriget precis hade brutit ut.
Det framgick tydligt att Tyskland var det första målet för bombanfall, och det var visst polackerna som var ansvariga för kriget den här gången.
Jag flydde hals över huvud, ut ur baren och utanför så träffade jag på en skara legoknektar.
De stod och trixade med sina vapen och jonglerade med sina handgranater. En av soldaterna gick fram till mig, det var en bredaxlad typ, han såg ut att vara ifrån öststaterna.
Truppen ville värva mig till sin militärstyrka dock så framgick det inte om det var ett tyskt förband.
Jag anslöt mig till förbandsstyrkan och vi begav oss iväg till ett stort draken flygplan. Jag satte mig i cockpiten och med en elegant start så flög vi iväg i riktning mot England, där läget var lite stabilare.
Under tiden vi flög, så berättade den ryska snubben om att vårt uppdrag var att lokalisera Benjamin Netanyahu. Som var upphovsmannen till att Tyskland hade blivit attackerat.
Han skulle tydligtvis befinna sig i London där han höll sig undangömd i säkert förvar. När vi väl anlände till London så beskåda vi ett förfallet ghetto. Det var totalt sönderbombat, och polska attackflygplan pepprade ihjäl människor på gatorna.
I min häpenhet så förlorade jag kontrollen över flygplanet och vi kraschlanda ner och in i en bebyggelse.
Där sprängdes planet och vi alla ombord dog av kraschen. Drömmen fortsatte i en begravningsceremoni som var ägnad för mig och resten av legosoldaterna som dog i flygkraschen.
Citera
2012-07-20, 14:48
Medlem
Frodoes avatar
Inatt drömde jag att jag fick reda på att jag hade en syster! Denne person, som jag gick på dagis med sa till mig att hon var min syster och att hon bodde i ett jättestort hus där jag kunde få bo, hon var väldigt övertalande och jag trodde seriöst att hon var min syster. Sedan så kommer jag ihåg att vi höll i endarna på två fiskelinor (eller liknande) där vi stod på en brygga med vatten runtom givetvis. När jag försökte komma loss så gick det, det var bara att dra hyffsat hårt så gick linan av, jag kände hur trycket släppte och linan stramades mot huden på min hand. För övrigt så är hon rätt så lik mig till utseendet.

När jag vaknade kände jag mig upplyst, som om detta verkligen var sant, hon var min syster och jag började göra upp anledningar i mitt huvud till varför vi inte har levt tillsammans osv. Men efter några sekunder när drömmen hade lagt sig på plats lite i mitt huvud så förstod jag givetvis att detta inte var fallet (men man kan aldrig vara säker )

Kan också tillägga att jag idag bor med brorsan och farsan i en lägenhet (en 3a), mor min dog när jag var väldigt liten. Jag tolkar den som så att det beror på min nuvarande situation, det är inte det att jag är olycklig eller någonting, men en viss tomhet finns väl.

Någon som har någon annan teori?
Citera
2012-07-20, 14:53
Medlem
Drömde vidare om ett lyxbordell, denna gång var det bara samma byggnad och nått gamalt kk. FIck inte ligga denna gång heller! Sexuellt frustrerad ja..
Citera
2012-07-24, 12:48
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag fick en granne som hette Einar. Han tyckte om att gå in i min lägenhet, utan mitt tillstånd. När han kom in i hallen lurade jag dock bakom hörnet, beväpnad med min teleskopbatong, hoppade fram och röt att han har tre röda sekunder på sig att sticka om han inte vill tillbringa natten på intensiven. Han stack fortare än kvickt, och kom inte tillbaka.
Citera
2012-07-24, 14:48
Medlem
Ltwangs avatar
Jag drömde samma dröm som jag gjort de senaste 7 åren.. Med viss variation dock...
Inatt var jag på ett stort rapsfält, men all raps var vissen. Det är något som förföljer mig och jag springer. Känner hur hotfullt det känns men att jag kommer iväg. Då faller jag. Benen bär mig inte längre. Känner att det kommer närmare och försöker resa mig. Lyckas ta två steg och faller. Benen bär inte längre och paniken stiger, jag börjar krypa och dra mig fram i all panik...
Samma dröm varje natt med olika geografiska element...
Citera
2012-07-30, 17:43
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
I natt drömde jag att jag var karolin, och var med i ett fältslag. Det var 20 grader kallt ute, så det var snö och is på fältet. Vi ställde oss i stiliga led och marscherade i takt till trumslagarna. Den ryska armén, som stod några hundra meter framför oss, gjorde detsamma. Precis innan vi skulle lägga an och öppna eld mot ryssarna med våra gevär slängde jag en blick åt sidan för att kolla hur min kollega såg ut. Han var kines. Jag kollade åt andra hållet och såg att min andra kompis också var kines. Det visade sig att svenska armén bestod av östasiater, och jag var den enda europén. Jag vaknade innan vi hann skjuta mot Ivan.
Citera
2012-08-02, 18:52
Medlem
fritjofkonkass avatar
Jag drömde att jag dog, vilket är ett intressant fenomen. Många hävdar nämligen att man per automatik vaknar när man drömmer att man dör, och det var just det jag gjorde.
Jag drunknade, och när jag inte kunde andas längre vaknade av att jag skrek.
Citera
2012-08-03, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Jag drömde att jag dog, vilket är ett intressant fenomen. Många hävdar nämligen att man per automatik vaknar när man drömmer att man dör, och det var just det jag gjorde.
Jag drunknade, och när jag inte kunde andas längre vaknade av att jag skrek.

Jag drömde att jag dog en gång och vaknade inte, kom till himlen eller något...var massa konstigt folk där iallafall, dock blev jag skjuten i huvudet och "led" inte, kanske därför jag inte vaknade?

Nu när jag tänker efter kanske jag inte dog, har ingen aning, kanske var en dröm i en dröm, inception style, får ont i huvudet av att tänka på det.
Senast redigerad av Timzen 2012-08-03 kl. 07:05.
Citera
2012-08-03, 08:23
Medlem
davkeis avatar
Jag drömmer att jag befinner mig utanför mitt hus, gården är full av människor som skrattar och stojar. Plötsligt talar en kvinna med mig om resa utanför kroppen hon påstår att hon med lätthet kan hjälpa en att utföra en sådan procedur. Vi sätter oss på marken och jag ser henne blunda och så gör även jag. Jag öppnar ögonen och plötsligt är allt gråaktigt jag andas tyngre och känner att mina armar går inte att röra på. Jag ser även en man suddigt och upplevelsen känns för stark så jag blundar igen och vi sitter tillbaka igen utanför mitt hus. Skillnaden är att denna gång är det vatten överallt på hela gården endast i fothöjd. Jag tar mig upp för en trappa och tar mig in i ett flygplan som jag sedan startar men har problem att styra i himlen är nedåt och marken uppåt, fast tillslut balanseras flygplanet och jag vaknar.
Citera
2012-08-03, 09:00
Medlem
Oboros avatar
Drömde om att jag skulle göra pannkaka. Det blev fel om och om igen och ibland blev smörjan döda djur. Drömmar är fan konstiga
Citera
2012-08-06, 14:13
Medlem
LGDs avatar
Jag var inte delaktig i den drömmen jag hade inatt, utan jag hade en överblick på en situation där en stor, kraftig kille som såg ut som Jean-Claude Van Damme närvarade. Han var stökig och allmänt känslokall i en lokal där det stod en kort snubbe med mustasch, som verkade besvärad av Jean´s närvaro. Killen med mustaschen kallade på två utkastare och han hävda att dessa gossar hade haft med den Kinesiska Triaden att göra. Det krävdes tydligen 30 stycken av Triadsnubbarna för att få bukt med dessa två kämpar en gång i tiden. Men Jean var inte den som gav med sig i första hand. När de två utkastarna infann sig i lokalen så plockade han upp de bägge i varsin arm. Sedan gick han iväg med dom och kastade in dom i hissen för att skicka iväg dom till högsta våningen. Där minns jag inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in