Jag drömde om att jag var en av de robothundarna i Greyhound och blev jagad av några för att jag hade kastat sten på deras fönster mitt i natten, och jag sprang skit snabbt och hoppade skitlångt osv.
Jag drömde att jag dog en gång och vaknade inte, kom till himlen eller något...var massa konstigt folk där iallafall, dock blev jag skjuten i huvudet och "led" inte, kanske därför jag inte vaknade?
Nu när jag tänker efter kanske jag inte dog, har ingen aning, kanske var en dröm i en dröm, inception style, får ont i huvudet av att tänka på det.
Det gjorde jag också för några dagar sedan! Fast det var en kudde som kvävde mig i drömmen.
Först drömde jag att jag och två kompisar åkte till Turkiet. Väl där gjorde vi inget, utan gick bara omkring i den stekande solen. Turkiska barn spelade fotboll på gatorna. Sedan åkte vi till en stuga långt ut i skogen. Den var minst sagt fallfärdig. Utanför ylade vargarna. Det var snö och kallt ute. När vi gick ut såg vi ett antal vargar, vita och med röda ögon, troligtvis albinovargar. Vi sprang ifrån dem, och kom samtidigt ifrån varandra när vi sicksackade mellan träden i skogen. Ute på en äng hann en av vargarna ikapp mig, och jag trodde att slutet var nära. Plötsligt kom en hund av storleken mindre och bet vargen i spenarna. Vargen gnällde till och tog till flykten. Hunden såg jag inte mer. Jag vaknade sedan.
Jag kortar av min dröm eftersom den blir för detaljerad annars lol
Jag drömde om att var i en sunkig värld, en blandning mellan södermalm och pre maoistiska Kina med gamla träd strukturer där jag var med i en klan av pirater som var klädda i rustningar och skinn axelskydd med rött grovtmönstrat tyg och beväpnade med rör och svärd samt en liten blandning av en automatisk 357 magnum kombinerad med minikpist som sköt torra fjärilsmakaroner. Drömmen gick ut på att jag var på en vandring till en fjärran plats, på vägen genom en mini version av pans trädgård och venedig så stöter jag på flera japanska soldater med hinkar på huvudet, likt de från medal of honor, tre av de börjar skjuta på mig och jag tar fram min makaronspruta och gör en 180 swep som headshotar alla de.
när jag tar mig till en katedral så kommer en gammal gubbe och ger mig en liten rund kista som jag öppnar och får en konstig mekanisk oval formad sak som han inte ger någon förklaring till, plötsligt så är jag på väg till en plats som liknar en alternativ version av Stockholm C där perrongen till arlanda express begränsas av en stor vägg med glasrutor och en "flygplatskontroll", där två ordningsvakter, en av de ser ut som Anders Eklund fast lite grövre (fetare) och säger till mig "du kommer inte in här" medans jag går fram så tar jag sakta ur min makapist som jag siktar mot gubben, just vid det tillfället så tar windupen så lång tid, värre än en minigun. makaronerna gör ingen skada på den där gelegolemen utan han bara gapskrattar och får mig se ut som en clown, då tar jag det halvböjda järnröret och slår honom tills han börjar säga "aj, aj, lägg av, det där gör ju ont" till jag ger en avslutande smäll och får ner den där bjässen. sen siktar jag vapnet mot den andra vakten och han backar långsamt bort och jag testar skjuta och mina makaroner gör skada på direkten,men när jag går fram mot de automatiska dörrarna så teleporteras jag (utan ljudeffekter eller visuella effekter) till en framtida version av tunnelbanedepån i norsborg (Stockholm) där jag står på en tågperrong längre bort från stationen som är till för förarana innan de åker ut på linjen, fortfarande kör de vanliga tunnelbanetågen i stockholm, sen går jag in i verkstan och säger "ursäkta hörru, har ni någon concept art för de nya vagnarna som kommer om några år?" snubben går iväg utan att säga ett ord och sen kommer en tjej fram och visar några skisser på ett tåg som ska föreställa de nya tågen, och då säger jag "men de där ser ut som X60, fyfan vad fult" (X60 är de vanliga pendeltågen i stockholm) därefter vaknar jag och inser att klockan är nära 12 på dagen
Senast redigerad av Fernando14 2012-08-11 kl. 22:04.
Vill verkligen tyda en dröm som jag hade för ett tag sen.
Jag minns väldigt tydligt att det var en man, ganska stor (inte stor som i längd och höjd) och som talade med kraft. Jag hade min syster bredvid mig och mannen sa en sanning som bara jag fick veta, jag bröt ut i stor sorg och grät riktigt ordentligt. Sanningen som mannen sa förde jag inte vidare, för jag klarade inte av det. Systern ville veta vad mannen hade sagt men slutade ganska snabbt att fråga mig vad mannen hade sagt eftersom hon på nåt sätt insåg situationens allvar. Jag klarade inte av att säga det, det var en hopplöst tragisk och mycket sorglig sanning jag fick veta.
Vad jag har läst är att sorg och gråt ska innebära lycka, att det blir bra. Är dock inte säker, starka drömmar brukar enligt min erfarenhet i riktiga livet göra skillnad, men vet inte om denna gjorde det.
Drömmen var så kraftfull att jag än idag känner rysningar när jag tänker på det. Vill verkligen veta vad man kan tyda det här till och hur "länge" en dröm "håller", tycker annars att det här var den tveklöst häftigaste dröm jag nånsin haft. Alla andra har varit ganska "materialistiska".
Att jag åt upp min klocka som jag fick i studentpresent. Tog av länk för länk och länk och la upp dem på en tallrik och började helt sonika äta. De var mjuka och utan smak. Har haft en väldigt obehaglig känsla efter den drömmen och ryser när jag tänker tillbaka på den. Kan dock inte sätta fingret på vad som är obehagligt :/
Jag var en fattig gammal tant i Sovjet och sålde pajer för att få in lite extra pengar. En dag kom KGB och knackade på dörren och ville ha bidrag. Tog fram en liten portmonnä, gav dom ett mynt och låtsades att det var allt jag hade. Trodde de gav sig iväg men en minut senare kommer en upprörd Putin springande med en stor väska med pengar, trodde att det var kört och att de skulle arrestera mig för att jag hade ljugit för dem. Men det visade sig att han var upprörd för att KGB hade stulit den av mig, så jag klarade mig.
Drömde om att jag var i mitt föräldrahem och mixtrade med min stereo. Min mor öppnar plötsligt dörren och släpper in en tjock vit katt. "Du kommer att bli överraskad" säger hon, medan hon slår igen dörren. Eftersom jag inte har lust att ha ett främmande fyrfota djur i mitt rum så lyfter jag upp katten och lägger honom utanför dörren, dock så att katten fortfarande är innne i huset. På någon vänster lyckas katten slinka in i rummet igen. Jag skyfflar ut katten ur rummet än en gång och lägger mig ner i sängen och börjar lyssna på någon slags trance. Plötsligt hör jag katten både prata och sjunga i rummet intill. Jag antog att det var denna företeelse som min mor menade med att jag skulle bli överraskad. Jag blir inte nämnvärt förvånad över detta, utan går fram till katten för att höra ifall den har något viktigt att säga. Jag hör katten "sjungprata" på ett obskyrt och lummigt sätt, men det är svårt att få något grepp om vad det betyder. Överlag var fabelkatten väldigt kuslig; vintervit, tjock, lummig och allmänt likgiltig till vad som hände i omgivningen.
Senare in i drömmen sitter jag på någon slags allmän toalett som samtidigt fungerade som ett internetcafé. Avgiften för att använda internet var svindyr, och varje gång jag lade in en euro eller två, fick jag olika tider till att använda nätet. Det varierade mellan 6-10 minuter. Tiden gick inte heller så som den gör i vaket tillstånd. Plötsligt hoppade det från 10 minuter till 2 minuter. Jag var tvungen att ha ständig nätkontakt, eftersom jag försökte få iväg en seminarieuppsats i miljörätt. Men då jag samtidigt satt och sket, så var jag tvungen att stiga upp från dasslocket för att nå myntinkastet. För att vara prydlig av mig så torkade jag mig i baken varje gång förrän jag skulle stiga upp, vilket ibland fick ske väldigt hastigt, då tiden droppade ner från 6 minuter till 50 sekunder helt plötsligt.
Efter en stund slår dörren upp medan jag sitter där och torkar mig. En gammal kompis till mig kliver in med bar och allmänt sliten överkropp och börjar kritisera min torkningsteknik. Själv hävdar jag att tekniken är den absolut mest optimala och frågar ifall han har något bättre förslag. Han blir då helt tyst och frågar istället hur livet mitt leker.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-08-15 kl. 15:58.
Jag har haft ett gäng störda drömmar senaste tiden. En som jag hade för några dagar sedan utspelade sig mellan slussen och gamla stan, på spåret. Jag drog alltså en eka eller annan mindre båt längs spåret när jag ser ett tåg komma, jag får panik och försöker fly åt höger. Men det går inte då något blockerar vägen, jag testar vänster men hinner inte innan jag blir överkörd av tåget. I ögonblicket jag dör, och strax innan, så saktas tiden ner och en smärta går genom hela kroppen. Enormt obehagligt, jag vaknar förstods.
Tror att det var samma natt, då drömmer jag även att jag står och skriker i min fasters ansikte att jag misshandlar min mor. Jag minns inte sammanhanget men även detta var mycket otäckt.
Här om dan drömde jag att jag stod på norra stå på Råsunda som djurgårdare. Helt plötsligt satt jag på en bar i Schweiz och drack bärs. Var där med min klass från gymnasiet och man fick inte dricka alkohol på resan. Plötsligt flyger ett stor jävla flygplan in i en byggnad och folk går omkring som inget har hänt. Från ingenstans kommer min morsa och säger att min klass letar efter mig. Bland det konstigaste jag drömt på riktigt länge.
Jag drömde att jag var i en mataffär för att köpa ett paket korv. Väl framme vid kassan ställer jag mig bakom kassörskan och lägger handen på ett paket som ser ut att innehålla någon blandning av kex och tunna, ljusa brödskivor. Detta gjorde jag av ren impuls och gesten syftade till att visa att jag beslagtog brödpaketet. I samma stund är det någon som lägger en väldigt stor hand ovanpå min. Det var den blivande ägaren till kex-brödpaketet och han frågade av mig: "Vad i helvete...stjäl du från mig?" Jag var förberedd på ett kommande handgemäng, så jag gick till anfall direkt.
Mannen var väldigt liten, trots hans överdimensionerade hand, vilket gjorde det lätt för mig att ta tag i hans hand och placera den vid sidan av kassan, ungefär där som rullbandet går. Det fanns ett litet räck bredvid rullbandet för att hindra att matvarorna skyfflades i golvet, och då jag fått hans handled över detta räck lyfte jag upp benet så högt jag kunde och sparkade sedan neråt med hälen riktad mot hans handled. Handleden bröts itu och mannen gick bort från affären utan att säga ett ord. Kassörskan gav ett flirtigt leende mot mig, vilket jag tolkade som ett tecken på att jag inte behövde betala för mina matvaror, så jag tog tillfället i akt och sprang efter ett par burkar yoghurt förrän jag lämnade affären.
En stund senare in i drömmen irrade jag omkring bland bärbuskar och fantiserade om hur det kändes att ha handleden ur led och plötsligt dinglade handen helt löst och det kändes bara för obehagligt.