2012-04-11, 14:07
Medlem
GurkPorrs avatar
Drömde att en konstig familj kom åkandes till min balkong på en sån där "lyftkransplattform", hoppade av och började montera bort mitt balkongräcke. Jag satt med några kompisar och såg genom fönstret vad som hände. När jag gick ut och frågade vad dom trodde dom sysslade med berättade pappan i familjen att dom gillade att hoppa i buskar. Han pekade på en buske nedanför några träd en bra bit bort, kanske trettio meter bort. Jag sa att det går inte alls för sig, dels är det för långt bort och dels är vi 9 våningar upp.

Jag och familjen börjar tjafsa, mina kompisar bryr sig inte. Mitt i allt börjar pappan springa för att hoppa in i busken, fast precis som väntat når han inte ens nästan fram utan blir en fläck på asfalten. Den enda som verkar bry sig det minsta är jag som ringer 112, för att få ambulans till honom och eventuella andra som ska hoppa sen + polis för att få bort inkräktarna från min balkong.

Dagen efter går jag omkring lite nedanför huset (som för övrigt fått ett köpcentrum på nedanvåningen, något som inte finns i verkligheten) och tittar på fläcken på asfalten.
SLUT.
Senast redigerad av GurkPorr 2012-04-11 kl. 14:46.
Citera
2012-04-11, 21:26
Medlem
Drömde jag fått nya grannar, som ställt en massa grejer på min gård och deras barn lekte på min tomt och deras smittsamma sjuka fula hund satt i min hundgård tillsammans med min hund...kände stark vrede eftersom kvinnan i familjen inte på något sett kunde förstå varför jag var arg bara för deras hund var i min hundgård.
Citera
2012-04-11, 22:10
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag studerade på något väldigt fint universitet, likt Harward eller Oxford. Efter en tid började två till tre helt vanliga killar, med vardagliga kläder och med kortsnaggat hår, ifrågasätta min socioekonomiska status, och påstod att jag inte hörde hemma där. De bad mig bevisa att jag var "god nog" för dem. Kraven för att bli godkänd var att min familj skulle äga en sommarstuga och bedriva ett eget företag. Turligt nog uppfyllde jag dessa krav. De bad mig visa sommarstugan och företaget.

Därpå började vi någon slags luffarvandring genom skogar och ängar. Det var skymning. Killarna sprang i hälarna på mig hela tiden, och då och då knep de mig i baken och fnittrade till lite (jag är alltså av manligt kön). En av killarna bar på en mörkblå sjömansskjorta. Han gick vid min sida och flinade åt mig titt som tätt. Hans ansikte var väldigt alldagligt och formlöst. Så alldagligt att det blev fult. Jag kände mig för övrigt väldigt obekväm med allt deras taffsande och fnittrande, men de lovade att sluta så fort de fick se sommarstugan.

Vi kom fram till sommarstugan, men det räckte tydligen inte för dem att jag enbart visade den, utan de bad om ytterligare bevis. Jag gick då fram till trappan, grävde fram den gömda nyckeln och öppnade dörren. Då blev de nöjda.

Nu ville de se företaget. Killarna hade blivit lite mer vänliga mot mig, och slutade upp med att knipa mig i baken. De fnittrade dock fortfarande. Vi fortsatte vandra i ungefär 20-30 km längs skogar och landsvägar. Tidigt på morgonen var vi framme, och jag var hungrig som fan. Jag visade dem företaget, berättade vad för verksamhet som bedrevs där, och var därtill ännu tvungen att rota fram bolagets stiftelseurkund. Urkunden låg i ett litet källarrum. Rummet var förjävligt dammigt, och jag höll på att storkna av alla dammtussar jag andades in, men jag lyckades hitta pappret med urkunden.

De ursäktade sig att de misstrott mig, och frågade ifall jag önskade någonting av dem. Jag bad dem därpå följa med mig hem till mitt föräldrahem. Jag ville nämligen färga håret. Jag sprang in i huset och bad dem vänta på mig i några minuter. Jag märkte att killarna av någon anledning fått tag på en bil. Det tog 5 minuter att färga håret. Det var meningen att håret skulle bli svart, men hälften av håret hade blivit gult. Jag såg förjävlig ut, och bad mina nya "killkompisar" att dra iväg till campuset utan mig.
Citera
2012-04-11, 22:13
Medlem
Vikingsdotters avatar
Jag drömde att Anders Behring Breivik hade rättegång i ett klassrum på min skola. Jag var i ett klassrum intill och det kändes skitläskigt. När han började banka på vår dörr hoppade jag ut genom fönstret. När jag kom tillbaka igen hörde jag att han satt nånstans och skrek som ett småglin. Det hände lite allt möjligt men det är detta jag kommer ihåg tydligast.
Citera
2012-04-11, 22:14
Medlem
thinkagains avatar
Jag drömde att min bror blev en ostbåge Riktigt jävla vrickat.
Citera
2012-04-11, 22:46
Medlem
Jag drömde att min pojkvän ville gifta sig med mig, jag blev så ställd att jag knappt kunde prata med honom dagen efter, en mardröm rent ut sagt. På tok för ung (enligt mig själv)
Citera
2012-04-12, 17:14
Medlem
Minns inte riktigt vad min dröm handlade om men i drömmen låg jag i min säng och rummet kändes konstigt så jag gjorde det en video sa ifall man ville "lucid" drömma. Jag tittade på min hand och plötsligt så blev min hand något som började sluka mig, fattade verkligen ingenting och vaknade. Min första mardröm på länge och det var inte den typiska men den var ändå ruskigt obehaglig, fyfan alltså.
Citera
2012-04-12, 23:41
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde att jag var vid en järnväg. Jag hade av någon orsak en radare på mig. Den registrerade ett ankommande tåg. Tåget var ett antal kilometer ifrån min plats, men jag ville inte att tåget skulle passera, eftersom jag hade placerat något viktigt föremål mitt på järnvägen. Jag bestämde mig för att skära bort en bit av järnvägsrälsarna, så att tåget skulle spåra ur. Jag använde en vinkelslip till att skära med, och jag lyckades få bort två stycken remsor på ungefär en meter från vardera järnvägsrälsarna. Jag började se loket då det var ungefär en kilometer ifrån mig. Loket var av väldigt gammal modell, och påminde om ett sådant där ånglok från 1800-talet.
Citera
2012-04-13, 03:43
Medlem
KukFittaHoras avatar
Drog mig själv i skägget och hela hakan ramlade, lol!
Citera
2012-04-13, 12:24
Medlem
alrajts avatar
Drömmer alltid helt osammanhängande, inatt drömde jag

Först var jag på julfirande med släkten och fick några trisslotter i julklapp som jag ville öppna hemma, tog därför med kassen och åkte hem direkt iprincip. Sen helt plötsligt hände det här:

Jag var på nån festival på sommaren i stan, en festival som egentligen inte finns.
Där var Bam Margera och Jukka Hilden. Jag och Bam fick för oss att kedja fast Jukka ( killen från The Dudesons) vid en 3 meter hög bro, under bron var det vatten. När vi hade kedjat fast han vid bron så försökte jag förklara att jag och Bam var hans kompis och att vi bara ville att han skulle lugna sig, efter det så tog jag min cykel och cyklade ut i trafiken som att jag hade ett motordrivet fordon, på vägen går det en trött tjej i röd klänning mitt på vägen och ber om skjuts hem, så skjutsar henne hem till mig och hon lägger sig utmattad i min säng och jag frågar om vi ska ha sex hela tiden. Men hon ville inte.

Efter det så gick jag och Hanna Rosenberg ifrån Big Brother hand i hand genom en liten italiensk by i bara badbyxor och jag sa hela tiden att jag skämdes för att jag inte röstade på henne när hon åkte ut och förklarade att det var en dokusåpa där man har rätt att ha åsikter. Efter vi hade gått igenom promenaden så kom vi fram till en stor strand och då helt plötsligt var vi på Kreta.
Så jag hoppar i badet och det känns som att salthalten är 80 %. Badar ett tag och sen vaknar jag.

|| Är det sjukt att drömma sånna här "schizo" drömmar eller? ||
Citera
2012-04-14, 14:00
Medlem
alrajts avatar
I natt var det dags för en ny konstig dröm:

Drömde att jag satt och väntade i bilen på en kompis som jag skulle skjutsa till jobbet, och vägen var smal och jag var tvungen att vända, på ena sidan av vägen var det ett stup ner, ganska brant med lite träd lite här och var, så jag lägger i backen och backar upp bilen, när jag sen lägger i ettans växel och nästan har vänt bilen så ramlar bilen ner från stupet ch jag hinner precis hoppa ut, förtvivlad går jag ner och kollar och bilen är helt förstörd, går upp på vägen igen och ser Nicklas Lidström vara ute och gå med sin hund så jag försöker sen så ledsen ut som möjligt för att han eventuellt skulle köpt en ny bil till mig, men han erbjuder att skjutsa kompisen till jobbet iallafall, sen går jag ner till bilen med några andra kompisar helt plötsligt och en av dom konstaterar att det svåraste och fixa är rosten på bilen, inte att hela bilenhar blivit sne, utan rosten. Jag går upp på vägen och lägger mig ibörjan på stupet och håller fast vid en gren, sen släpper jag och ramlar ner i stupet innan jag vaknar.

Rolig dröm ändå.
Citera
2012-04-16, 15:50
Medlem
LGDs avatar
Inatt hade jag en riktigt blodig dröm..

Drömmen utspela sig i en grotta där jag tog rollen som någon skäggig framtida jag, jag såg ut som en extrem överlevare, en sådan där riktig jakt-o-vildmarksnisse i klassisk John Rambo manér. Jag hade en medhjälpare med mig vid min sida, som hjälpte mig att rigga en jädrans massa invecklade fällor. För han förklarade för mig, att det snart skulle bli riktigt blodigt här inne så fort kombattanterna skulle anlända.
Även fast jag var dåligt informerad och skapligt oförberedd, visste jag exakt vilken position jag skulle inta. Jag hade även en stor dubbeleggad stridsyxa, vilken skulle göra susen sen ifall kämparna skulle komma mig för nära. Men jag var osäker på hur många dessa barbarer var i antal, men jag hade inte räknat med att de skulle klara sig med livet i behåll med tanke på alla fällorna runt omkring oss.
Jag satte mig på huk ovanpå en plattform där jag hade räknat ut att jag skulle vara i säkert förvar när alla fallgropar, rävsaxar, giftpilar och svängdörrar med vassa eggar skulle sättas igång.
Helt plötsligt hörde jag krigarna bröla, och min trogne vapendragare stod sansat i vårat lilla tillhåll, och greppade på sitt svärd för att göra sig beredd att svinga för fulla muggar.
In kom en stor luns till fiende och bakom honom en jävla massa bjässar till, fällornas sattes igång och det flög ett regn av pilar mot kombattanternas kroppar. Den första lunsen fick en stor lans i sig som flög ifrån en slunga bredvid mig, och den genomborrade hans kropp och penetrerade två stycken till och fastnade i bergväggen bakom dem vilket gjorde dessa tre kämpar till ett grillspett.
Det kom ännu mer påfyllning av krigare, och giftpilarna haglade över dem och det flög kaststjärnor och fyllde deras kroppar med vass metall.
Det var helt enkelt förbryllande att se, för deras långa led av stridstillförsel verkade aldrig nå sin peak.
Nu hade den sista fällan slutat verka, och det fick bli en duell man mot man, hur nu jag och min vapendragare skulle klara oss undan detta.
Pilar ven förbi min axel och jag slungade min stora stridsyxa vilt omkring och jag träffade en del av fienderna under mina sving. Men så till min förvåning, hade helt plötsligt min trofasta vapendragare gått upp i rök. Där stod jag nu helt ensam i en omöjlig strid att klara mig undan, och jag kände hur ett vasst svärd högg av fotsulan på mig, och en pil flög genom foten och lämnade ett stort hål efter sig. Fyfan vad ont det gjorde, vilken smärta som uppkom blott för att vara en dröm.
Där tog eländet slut och jag vaknade rätt så omskakad, men pustade ut för att det bara var en oskyldigt våldsam dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in