2019-06-20, 06:52
Medlem
Drömde i natt att jag just flyttat till ny lägenhet, och att ett gäng "nazister" bröt sig in där under natten, medan jag sov... En s.k home invasion.. Dom pressade mig på pengar (som jag så klart saknade) och hotade mig med att döda min mor om dom inte fick den summa dom hade krävt. Dom uppehöll sig hos mig länge, och trashade stället under tiden...

Vaknade sen, men minns allt så tydligt. Ugh.
Citera
2019-06-20, 07:47
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att jag hade använt ett sådant där DNA-test hos Ancestry och låtit registrera min DNA-profil hos dem, i hopp om att hitta okända släktingar. (Något som jag har funderat på att göra i verkligheten, då det har gått rykten om att jag har ett halvsyskon sedan min fars ungdom innan han träffade min mor, och jag har alltid velat träffa honom/henne i så fall. Har inga andra syskon, så det skulle kunna betyda mycket.)

Jag fick hem ett brev från USA. Det roliga var att det var ett sådant där smalt kuvert, där man viker A4-papperet i tre delar för att det ska passa in, precis som i verkligheten i USA, medan vi viker antingen i två eller fyra delar). Där stod att jag mycket riktigt hade en halvsyster, och jag fick namn och adress till henne. Adressen var till grannhuset! Jag fick onda aningar... och mycket riktigt visade det sig vara min granne (i verkligheten alltså) som ser lite lustig ut till det yttre. Hon har fastnat i ett time warp någonstans i slutet av 1970-talet: alltid blekta, tajta jeans, jeansjacka, mockaväst, och håret permanentat i sådana där hårda lockar som alltid ska se blöta ut, som var modernt ett tag då. Dessutom kör hon - naturligtvis - en raggarbil...

Det var en chock! Här har jag längtat hela livet efter syskon - och så har jag ett, men då måste det vara hon!!! I drömmen funderade jag länge på om jag skulle berätta för henne eller inte. (I verkligheten går såklart inte processen till så, utan hade det blivit en DNA-match så hade hon också varit registrerad på Ancestry och hon hade också vetat vid det laget.) Jag försökte tänka "jag kommer att älska henne som hon är, för att hon är min syster"... men jag trodde inte riktigt på det själv! Vet inte hur jag valde...

Det lustiga är, att när jag tänker efter så ÄR den här kvinnan ganska lik mig, både i kroppen och i dragen. Om man tänker bort all 70-tals-parafernalia. Undermedvetet måste jag ha registrerat det! Det är dock helt omöjligt att hon skulle vara mitt okända halvsyskon, för hon är yngre än jag - och mitt halvsyskon, OM hon eller han finns, måste vara 15-20 år äldre än jag.
Citera
2019-06-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Drömde att jag hade använt ett sådant där DNA-test hos Ancestry och låtit registrera min DNA-profil hos dem, i hopp om att hitta okända släktingar. (Något som jag har funderat på att göra i verkligheten, då det har gått rykten om att jag har ett halvsyskon sedan min fars ungdom innan han träffade min mor, och jag har alltid velat träffa honom/henne i så fall. Har inga andra syskon, så det skulle kunna betyda mycket.)

Jag fick hem ett brev från USA. Det roliga var att det var ett sådant där smalt kuvert, där man viker A4-papperet i tre delar för att det ska passa in, precis som i verkligheten i USA, medan vi viker antingen i två eller fyra delar). Där stod att jag mycket riktigt hade en halvsyster, och jag fick namn och adress till henne. Adressen var till grannhuset! Jag fick onda aningar... och mycket riktigt visade det sig vara min granne (i verkligheten alltså) som ser lite lustig ut till det yttre. Hon har fastnat i ett time warp någonstans i slutet av 1970-talet: alltid blekta, tajta jeans, jeansjacka, mockaväst, och håret permanentat i sådana där hårda lockar som alltid ska se blöta ut, som var modernt ett tag då. Dessutom kör hon - naturligtvis - en raggarbil...

Det var en chock! Här har jag längtat hela livet efter syskon - och så har jag ett, men då måste det vara hon!!! I drömmen funderade jag länge på om jag skulle berätta för henne eller inte. (I verkligheten går såklart inte processen till så, utan hade det blivit en DNA-match så hade hon också varit registrerad på Ancestry och hon hade också vetat vid det laget.) Jag försökte tänka "jag kommer att älska henne som hon är, för att hon är min syster"... men jag trodde inte riktigt på det själv! Vet inte hur jag valde...

Det lustiga är, att när jag tänker efter så ÄR den här kvinnan ganska lik mig, både i kroppen och i dragen. Om man tänker bort all 70-tals-parafernalia. Undermedvetet måste jag ha registrerat det! Det är dock helt omöjligt att hon skulle vara mitt okända halvsyskon, för hon är yngre än jag - och mitt halvsyskon, OM hon eller han finns, måste vara 15-20 år äldre än jag.
Intressant dröm! Vårt undermedvetna tyngs av mer kunskap än vad vi vill kännas vid...😄😎. Kan denna 70-talsikon vara din halvsysters dotter...? Skulle nog kunna bli en bra thriller av det materialet🍀🌺
Citera
2019-06-21, 11:17
Medlem
.archys avatar
Drömde att jag fikade med en gammal kompis som inte är i livet, deppigt när jag vaknade men kändes så jävla verkligt så var väl rätt fint ändå...
Citera
2019-06-21, 18:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Intressant dröm! Vårt undermedvetna tyngs av mer kunskap än vad vi vill kännas vid...😄😎. Kan denna 70-talsikon vara din halvsysters dotter...? Skulle nog kunna bli en bra thriller av det materialet🍀🌺

Tror inte det, för det stämmer inte geografiskt heller!
Citera
2019-06-22, 13:26
Medlem
Citat:
Tror inte det, för det stämmer inte geografiskt heller!
OK. Men den var förvånansvärt väl sammanhållen och logisk, för att vara en dröm.
Själv brukar jag drömma vemodiga sekvenser med diffust slut. Alternativt verkligt tokiga, verklighetstrogna förlopp, där det mesta går ut på att dölja vad jag har gjort...Lite som att vara huvudperson i en skräcknovell. Orkar inte skriva ner eländet.
Citera
2019-06-22, 17:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
OK. Men den var förvånansvärt väl sammanhållen och logisk, för att vara en dröm.
Själv brukar jag drömma vemodiga sekvenser med diffust slut. Alternativt verkligt tokiga, verklighetstrogna förlopp, där det mesta går ut på att dölja vad jag har gjort...Lite som att vara huvudperson i en skräcknovell. Orkar inte skriva ner eländet.

Ja, jag brukar drömma långa, logiska, sammanhängande historier. Borde kanske börja skriva ner dem..? Ibland, när jag har drömt en mardröm, har jag faktiskt tänkt att "det här skulle jag kunna skriva ner och sälja som en skräckberättelse"!
Citera
2019-06-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ja, jag brukar drömma långa, logiska, sammanhängande historier. Borde kanske börja skriva ner dem..? Ibland, när jag har drömt en mardröm, har jag faktiskt tänkt att "det här skulle jag kunna skriva ner och sälja som en skräckberättelse"!
Gör det!

Minns en dröm jag hade: en patient hade dött i hemmet och hon var enormt svullen om händerna. Jag var där i egenskap av kommunsköterska, en roll jag inte åtar mig IRL.

De anhöriga var underrättade men bodde långt bort - de skulle komma om någon vecka och ordna med allt. Hon verkade inte ha haft så mycket kontakt med dem, men sonen nämnde särskilt hennes ovärderliga ringar, familjeklenoder.
Naturligtvis fick vi inte av ringarna.

Så jag finner fram en gipssåg och sågar av tanten hela armen. Nästa dag hade hand och arm skrumpnat betydligt och det gick geschwint att plocka av smyckena. Eftersom jag hade bråttom och inte ville att någon skulle se likdelarna, la jag dem i badrumsskåpet så länge, där de blev bortglömda.

Frejdig optimism i första halvan av drömmen. Skam, fasa och panik andra akten: de anhöriga önskar öppen kista under begravningen. Börjar gråtande beskylla varann för att ha ignorerat lilla mamma så totalt att de hade missat att hon hade opererat bort hela armen...När, var, hur? Ingen vet.

Släktingarna känner att de vill dra sig tillbaka i lilla mammas lägenhet och diskutera vidare.

Vaknar med ett ryck. Vet inte om jag själv är död eller lever.
Citera
2019-06-25, 15:43
Medlem
Hade en ovanligt stark dröm inatt, dvs. jag minns klart och tydligt vad som hände. Var strax före stägningsdags på min lokala ICA-butik, jag är där, och kommer typ 6 st invandrare in med väskor och bara drar ner både det ena och det andra i dem. Butikspersonalen märkte inget och de kunde gå ut som utan att något hände.

Jag är ingen rasist och har inget emot invandrare personligen - men jag tror detta var mitt undermedvetna som mer och mer börjat inse att invandrare som grupp som invandrat hit har undan för undan fått/tagit pengar från vår "välfärd". Så pass nu att svenskar som jag själv nu får det allt svårare att få några pengar från den - för det är överlag dålig ekonomi i Sveriges välfärd i helhet.
Citera
2019-06-25, 18:51
Medlem
zammas avatar
Drömde att jag våldtog brudar på löpande band. Var totalt omöjlig att skada desutom. Människor försökte hugga ner mig osv men knivarna kunde inte penetrera. Kände fullständig kontroll och var desutom fullt medveten om att jag drömde och aktivt valde att gå runt och köra ner kuken i halsen på alla brudar jag såg. Tänkte till i drömmen att jag inte ville hålla på med det utan använda mina super krafter till nått posetivt men det blev bara skit av allt jag försökte. Efter det blev det "normalt" drömläge igen. Altså utan total kontroll.
Sen gick jag runt och försökte få så många öl som möjligt i mig så snabbt som möjligt och piller.
Senast redigerad av zamma 2019-06-25 kl. 18:57.
Citera
2019-07-03, 15:12
Medlem
Merwinnas avatar
Jag drömde inatt igen en sådan där lång, logisk dröm där alla incidenter höll ihop. Bakgrunden är att jag kollade på ett gäng Youtubevideos igår från serien "Der hat es verdient" - det är österrikisk TV:s "Dolda kameran". Mycket mer påkostat och övertygande än de amerikanska "dolda kameran"-avsnitt vi sett (eller som jag sett i alla fall). De lurar verkligen folk till månen!

I alla fall, så drömde jag att svensk TV hade en sådan serie, och att min exman hade anmält mig till programmet. Han hade berättat för dem om mina intressen och drömmar och önskningar som han trodde att jag har (och som jag kanske, i någon mån, har på riktigt...).

Jag minns inte allt, men t.ex. så kom jag gående förbi domkyrkan i en stad som jag besöker då och då. Då kom en präst i 40-50-årsåldern ut; han var klädd i den gamla tidens högkyrkliga prästskrud: hellång, svart kaftan och vit krage med långa flikar. Han sa att han skulle ha en middag, men att kokerskan hade blivit sjuk, och han undrade om jag kunde laga maten? Han önskade speciellt bearnaisesås, sa han. (Ja, jag gillar matlagning och middagar!) Jag sa ja, och så följde jag med honom in i en röd trävilla - som tydligen var prästgården - och där var det ett kök som var så stort och välutrustat att det var som ett restaurangkök: allting i skinande, blank metall, stora, fristående diskbänkar, öar med flera spisar, enorma kylar och frysar.

Jag letade i en frys och hittade kött, letade i en kyl och hittade potatis, smör o.s.v.. Dragon och körvel hängde i torkad form bland de andra örterna från taket! Jag började laga maten. Prästen talade under tiden med mig, och han berättade att han var mycket intresserad av demonologi, sedan tiden då han studerade i Heidelberg! (Ja, jag intresserade mig för demonologi när jag var ung, och jag älskar tyska språket och skulle SÅÅÅÅ gärna ha velat gå på univ. i Heidelberg, om den möjligheten funnits i min ungdom!) Så vi diskuterade demoner på tyska, medan jag lagade maten.

Jag frågade vilka han hade bjudit, och då nämnde han bland annat att en tysk sjökapten skulle komma - det är en man som jag i verkligheten känner lite från nätet, där jag diskuterat med honom på en tysk sajt, och som jag är lite nyfiken på! Då kom den mannen plötsligt in i köket, och han var överväldigande attraktiv i sin sjökaptensuniform, och jag kunde inte få fram ett vettigt ord - särskilt som det skulle vara på tyska... Och till min stora förtret, så hade jag ju inte varit beredd på att få möta honom IRL på detta sätt, så jag hade en tantig, illasittande polyesterklänning på mig, ingen make-up och håret var uppsatt i en kärringaktig knut med långa hornnålar! Jag var helt förtvivlad...

Hur det avslöjades att detta var "dolda kameran", och att dom hade bjudit in den här mannen från Tyskland för att driva med mig, minns jag inte - men på något sätt fick jag veta det i drömmen. Min exman skulle för övrigt i verkligheten KUNNA komma på en sådan idé...
Senast redigerad av Merwinna 2019-07-03 kl. 15:23.
Citera
2019-07-04, 15:15
Medlem
LGDs avatar
Drömde att jag dog i jordens undergång inatt.
Det var flertalet kända, mindre kända och för mig - kända personer med i detta drama.
Det utspelade sig i någon form av tvspelsplattform-inspirerad miljö samt miljöer med minnen från barndomen.
Men det var i alla fall överallt på nyheterna, reportage om att ett supervulkanutbrott hade skett. Och att vi bara hade en dag på oss, att hälsa adjö till alla nära och kära.
Det var en geolog (som jag känner från verkliga livet) som blev intervjuad och han talade i akademiska termer - "subduktionsrelaterad magmatism".
Vi fick se bilder på TV från våra bekväma TV-fåtöljer, hur magman snabbt och obarmhärtigt slukade allt i sin väg. Och som obehagligt, allt mer, kom närmare oss.
Tillslut var tiden kommen och det var dags för mig, familjen och resten av släkten att handla på systembolaget. Som av någon konstig anledning hade öppet så här dags, dan före domedagen.
Vi kunde ju fan inte vara nyktra - resonerande vi, när det var dags att dö kunde man lika gärna göra det onykter.
Sagt och gjort, vi hade nu handlat all starköl vi behövde för ändamålet. Och sökte oss till den allra högsta punkt vi kände till. Vilket var ett jättestort våningshus med hiss, som vi tog hela vägen upp till takvåningen.
Vi satt och skådade ut över horisonten där vi såg jättevulkanen, den såg precis ut som mount doom, från sagan om ringen.
Och lavan slukade hänsynslöst, precis allt i sin väg och smälte allting samman, till en och samma komponent.
Vi skålade och skrävlade där uppe på takvåningen och tillslut nådde magman oss och satte huset snabbt i brand.
Det var en otroligt het temperatur och det kändes som att brännmärkas av djävulens eldgaffel.
Jag kände hur magman heta massa slet isär mina kroppsdelar bit för bit och hur mitt medvetande, inte upplöstes, men separerades från min mänskliga deformerade kropp.

Allting var nu ett och samma. Precis varenda liten partikel på jordens yta hade förvandlats till exakt samma stoff. Supervulkanens kraftfulla inferno hade gjort att all massa komprimerats till ett slags svart hål. Där jag och allt annat som någonsin funnits slukade all universums materia, som kom i vår väg.
Senast redigerad av LGD 2019-07-04 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in