2012-11-30, 21:11
Medlem
...

Drömde om att jag kasta ner en get i en ström med vatten och skulle se vad som skulle ta den. Låg en spindel och något stort rovdjur i vattnet och vänta.
De smarta var att när jag kastat in den så hoppade jag efter och typ försökte sitta på dens rygg medan den simmade.
Han aldrig hända något efter de
Citera
2012-12-01, 10:25
Medlem
Mapojks avatar
Jag drömde att en naken gravid gick sakta mot mig.. medan jag sköt med någon slags laserpistol som fräte sönder hennes kroppdelar
Citera
2012-12-01, 10:31
Medlem
Muhamedssons avatar
Jag hade ofta drömmar om att jag begick brott och skulle hamna i fängelse. Mitt var på väg som jag kände det, att raseras. Vad jag minns så löste det sig alltid av någon anledning. Mådde riktigt dåligt av de drömmarna. Finns det någon som kan tyda?
Senast redigerad av Muhamedsson 2012-12-01 kl. 10:35.
Citera
2012-12-01, 18:40
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Jag hade ofta drömmar om att jag begick brott och skulle hamna i fängelse. Mitt var på väg som jag kände det, att raseras. Vad jag minns så löste det sig alltid av någon anledning. Mådde riktigt dåligt av de drömmarna. Finns det någon som kan tyda?

Hade eller har?

Drömmarna betyder bara att ditt undermedvetna hanteras skuldkänslor. Är det inte förknippat med någon större ångest antyder det att det rör sig om "småsaker", att undslippa fängelse betyder att du (eller din omgivning) har överseende med dina (smärre?) moraliska övertramp, eller att du själv bearbetat dina skuldkänslor.

Lägg märke till dina drömkaraktärer nästa gång och försök hitta en kontrapunkt i ditt vakna liv.

Rätt tråd nästa gång: https://www.flashback.org/t1315924
Citera
2012-12-06, 21:02
Medlem
Quantics avatar
Hade en rätt skum dröm i natt. Minns inte så mycket dock, ångrar att jag inte skrev ner den i morse, den var mycket intressant. :/

Var på ett hotell i Stockholm (hotellet i fråga finns i sthlm, har varit där), och letade av okänd anledning efter rum 23, vilket jag tror kommer ifrån Thåströms låt "Om Black Jim", där han sjunger:
Citat:
Dom kommer ner för bergen för att ta med Black Jim hem
Kan nån ringa receptionen be dom väcka mannen som sover i rum tjugotre

Samt minns jag även att det regnade, vilket återfinns i slutet av låten.
Citat:
Och från himlen trillar spik ner

Jävligt intressant dröm, önskar att jag kom ihåg mer...
Citera
2012-12-10, 12:39
Medlem
Drömde förra veckan att jag var på jobb och serverade i endast jeans och en Skönheten & Odjuret handduk över axeln.

Och för någon dag sen drömde jag om en polis som hette Håkan Loob och som var väldigt illa omtyckt av djurrättsaktivister och pingviner. Kom även på ett eget spel som jag själv fick vara med i ibland.

Mycket givande drömmar....
Citera
2012-12-10, 13:39
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Drömde att jag kom hem från gymmet (mitt i natten av någon anledning), och precis när jag låser fast cykeln så hoppar det fram en hundjävel och nafsar efter mig. Jag håller på att fullkomligt skita ner mig av rädsla, men hunden är ofarlig och vill bara leka.
Citera
2012-12-10, 14:50
Medlem
LGDs avatar
Drömde om att jag grät mig igenom hela drömmen och att jag va utpekad som fegis och bedragare. Jag var ledsen hela drömmen igenom, jag gjorde ingenting annat än att gråta. Har på den senaste tiden haft detta som återkommande fenomen i drömmarna, att jag känner mig skamsen och fullständigt försvarslös.
Citera
2012-12-11, 16:47
Medlem
krakkels avatar
Inatt drömde jag först att jag skulle städa ett källarförråd i huset, sagt och gjort så gjorde jag det men klart som fan fanns det en hake, en skitstår rått-kvinna fanns där nere (kvinnlig kropp med råtthuvud) och jag inkräktade på hennes revir tydligen, det var det jag kom fram till i drömmen. Råttjäveln golvade mig med en rallarsving och jag vaknade med ett ryck.

Jag somnade om och drömde att min flickvän hade skickat tre stört sygga kvinns som skulle förföra mig, allt detta som ett test. De följde efter mig vart jag än gick och flörtade med mig, visade mig deras bröst, rumpa, fitta etc. Väckarklockan hann ringa innan det hela urartade sig i en nymfomanisk orgie...
Citera
2012-12-12, 21:13
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Flera drömmar drömdes i natt.

Först var jag på gymmet och tränade. De julpyntade och hade tagit bort bänkpressen och ersatt den med en stor julgran. Jag mötte ett tvättäkta "hen" som hette Bianca tror jag. Man såg verkligen inte om det var en kille eller tjej. Han eller hon envisades med att tilltala mig med "Christoffer" trots att det inte är mitt namn. Jag blev förbannad tillslut och gick därifrån.

Sedan ändrades drömmen och jag var i Paris. Jag mötte Mozart, han ville tävla mot mig i pianospelning. Han vann rätt så överlägset. Det var något jävla superpiano med flera rader av tangenter. Han spelade så vackert att de förbipasserande grät. Sedan ville han visa mig en gammal värja, som var så rostig att den nästan föll isär. Han var väldigt stolt över den.

Sedan ändrades drömmen återigen, och nu skulle jag gå över en av min hemstads broar. Halvvägs mötte jag en gammal vän och hans bror. Vi stod och småpratade lite, när jag plötsligt fick en snöboll i nacken. Jag vände mig om och såg en skäggig karl som skrattade. Jag kastade tillbaka och det utvecklades till ett fullskaligt snöbollskrig, ena sidan mot den andra, typ 50 personer i varje. Jag kastade flera snöbollar men de tycktes vika av precis innan de skulle träffa.

Sedan vaknar jag, och klockan är 16.00. Jag inser att jag sovit bort hela dagen, och att det redan är mörkt ute. Jag stiger upp ur sängen och svär över min brist på disciplin. Sedan vaknar jag på riktigt och inser att klockan är 8.30 och att jag försovit mig med en halvtimme. Dubbeldröm ffs.
Citera
2012-12-12, 23:01
Medlem
lendrygghs avatar
Jag drömde att jag gullade med några katter först. Sedan kom någon kvinna, tydligen en länge eftertrånad sådan, men helt utan verklighetsförankring. Jag gick i kalsonger längs en strand vid en camping och höll henne i handen, vi var djupeligt förälskade. Så passerade vi hennes husvagn (en permanent uppsatt sådan) där hon stack in, innan vi skulle gå vidare. När hon kom ut visade det sig att jag var en mes, när hon fick syn på boken jag hade i jackfickan (Montaignes tredje essäsamling, Stolpes översättning). Så hon drog med mig till en illegal streetfightarena; en taggtrådsomgärdad lagerlokal i korrigerad plåt. På dagen var stället en gocartbana, men på natten donades interiören om och tre tal boxningsringar monterades upp. I en kö stod mina vänner, omklungna av vadslagare som vrålade på de som slog sig fördärvade i de regelförskonade ringarna. De dunkade uppmuntrande mina axlar och jag kramade essäerna hårdare. Jag anade det värsta. Och mycket riktigt, mitt namn (med ett fläskigt boxartillägg; ”Bitaren”, eller något annat) sprakade plötsligt ut ur högtalarna att jag var välkommen upp på scen. Då lade jag mig ned med ansiktet mot asfalten och vägrade. Och jag vaknade.
Citera
2012-12-12, 23:03
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Hade eller har?

Drömmarna betyder bara att ditt undermedvetna hanteras skuldkänslor. Är det inte förknippat med någon större ångest antyder det att det rör sig om "småsaker", att undslippa fängelse betyder att du (eller din omgivning) har överseende med dina (smärre?) moraliska övertramp, eller att du själv bearbetat dina skuldkänslor.

Lägg märke till dina drömkaraktärer nästa gång och försök hitta en kontrapunkt i ditt vakna liv.

Rätt tråd nästa gång: https://www.flashback.org/t1315924

Jag tror och vet nog innerst inne att du har rätt. Mycket av vad du säger känner jag igen mig i.
Senast redigerad av Muhamedsson 2012-12-12 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in