2009-07-13, 20:08
Medlem
reproach idiotförklarar sig själv gång på gång på gång.
Alternativt är han bara ett troll.
Han kan få välja själv mellan dem alternativen.
Citera
2009-07-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Kom igen. Du hade alltså låtit dina barn sova i samma säng som MJ???? Du menar att du kände honom så bra att du garanterat vet att han bara ville dina barn väl?

Ang Neverland så var väl det bygget en gaaanska uppenbar del i hans Peter Pan-komplex.....Har inte sagt att det har med hans pedofili att göra.

Macaulay Culcin var en en nersupen fd barnstjärna sist jag hörde ngt om honom. Sista bilden jag såg av honom var en mugshot som togs efter att han blivit tagen för rattfylla.

Om du vill lyfta fram exempel på MJs välgörande effekt på barns liv finns det säkert bättre exempel....(Inte för att vara dryg men...)

Jag hade låtit mina barn sova i samma säng som honom. Själva namnet är taget därifrån ja men vad han ville med stället var ju att f¨å barn att ha det kul och glömma att många led av svåra sjukdomar, att vara glad är det bästa man kan göra i ett sånt läge.

Macaulay Culcin har hållt på med droger ja, som så många andra barn uppväxta i showbiz, det var knappast MJ's fel. Men nu var det ju inte det det gällde, utan vad Culkin tyckte om MJ, och han har alltid pratat gott om MJ.
Citera
2009-07-13, 20:13
Bannlyst
Citat:
bla bla bla inlindat i fiiiina ord

Var inte orolig, jag förstår vad du är ute efter,
hur mycket du än försöker dölja det i nån hemmatrillad psykologisvenska.

Din stora idol var väl tysken som sa att alla gossar ville sätta på sin morsa..

Tror att MJ var asexuell och med den historian han hade bakom sej stöder detta.
Sen finns det ju såna som gillar tysken som säger att alla som utsatts för övergrepp i ung ålder också alltid måste bli förövare.

Chamoniard, ta du ett besök på http://asexuellt.blogspot.com/2005/09/faq-frgor-och-svar-om-asexualitet.html

Visst är det möjligt att MJ sysslade med nåt sexuellt med kidsen men att påstå det när han är död och inte kan försvara sej är förkastligt!
Men empatilösa människor förstår inte sånt och tydligen är ju du en sån..

MJ har ALDRIG dömts för det och eftersom man är oskyldig tills man fällts i rättegång så är han INTE pedofil.
Man måste ju vara rätt störd om man inte förstår en sån enkel sak..

Och jag är övertygad om att de som skriker högst om att t ex MJ skulle vara peddo är de som troligtvis är pedofiler själv, då detta är helt logiskt!

Likaså de som inte kan förstå att vuxna inte behöver ha sexuella känslor för barn, då detta är onaturligt.
Ser man barn som sexuella personer så har man tänkt tanken att ha sex med barn, och då möjlig förövare!
Citera
2009-07-13, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
reproach idiotförklarar sig själv gång på gång på gång.
Alternativt är han bara ett troll.
Han kan få välja själv mellan dem alternativen.

Förklara varför jag är ett troll?

Jag försvarar en död person från människor som vill tvinga på oss andra att en person som aldrig dömts för brott plötsligt ska vara pedofil

Jävla idioter!
Citera
2009-07-13, 20:16
Medlem
Lyssna nu, här, det fanns aldrig några bevis för att MJ gjorde något med barn eller inte, därför pågick rättegången i 5 månader utan att något annat än ord mot ord diskuterades. Vad man får göra då är väl att försöka hitta hål i anmälarens berättelse och i fallet ifrån 1993 fanns väldigt många sådana.
Citera
2009-07-13, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Ingen normalintelligent människa kan sänka sig till en nivå som reproach kan förstå. Så för mänsklighetens bästa förespråkar jag en retroaktiv abort på honom så att han inte kan föra sina undermåliga gener vidare...

Om man ser till de övriga medlemmarna i MJ-sekten, de som till skillnad från reproach åtminstone då och då klarar att skriva ett inlägg som inte bara består av okvädningsord, så är det beklämmande att se hur de stoppar huvudet i sanden och vägrar att ta till sig allt som kommer fram om MJ...

(Inte bara när det gäller intelligensen utan även när det gäller den logiska förmågan är signaturen reproach det absoluta lågvattenmärket (*) i den här tråden. Se till exempel på hans inlägg där han hävdar att medicinmissbruk, inklusive då missbruk av mediciner innehållande morfin och metadon vilket Michael Jackson tryckte i sig i parti och minut, inte är att knarka. Så enligt reproach var Michael Jackson inte en knarkare. Hur han nu får det att gå ihop...)

(*) Förtydligande på lätt svenska för att reproach skall förstå det:
Det jag skriver betyder att jag tycker att du är den dummaste jäveln i den här tråden...

Har inte du dött?
FAN, trodde det när du inte har varit här i tråden på några timmar..

Skaffa dej ett liv och sluta leka människa jävla troll!

MJ var INTE knarkare - så är det bara!
No reason needed

Och var inte orolig, HATAR dej som FAN!
Citera
2009-07-13, 20:26
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Jag tror de flesta som jobbat inom rättspsykiatrin kan gå med på att många pedofiler han någon form av infantil personlighetsstörning med barnslighet och bristande konsekvenstänkande ofta på bakgrund av en kass barndom, precis som MJ verkar ha haft. Ett Peter Pan-komplex.

Att han var infantil talar alltså inte precis emot att han var pedofil.

Att barnen självmant lade sig i MJs säng är knappast något försvar. Dom är barn och per definition lättlurade.

Det var någon i tråden, för några dagar sedan som citerade från en person som gjorde en undersökning på MJ den tiden då han blev pedofilanklagad. Där stod det något om att han inte riktigt passade in i mallen. Om jag minns korrekt.

Kanske inte, jag väljer att tro honom i vilket fall.

Nja tänkte mest skriva det då flera verkar tro att han drog ner dem i sängen.
Citera
2009-07-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Det var någon i tråden, för några dagar sedan som citerade från en person som gjorde en undersökning på MJ den tiden då han blev pedofilanklagad. Där stod det något om att han inte riktigt passade in i mallen. Om jag minns korrekt.

Kanske inte, jag väljer att tro honom i vilket fall.

Nja tänkte mest skriva det då flera verkar tro att han drog ner dem i sängen.

Du har helt rätt.
Citera
2009-07-13, 20:28
Medlem
elelitos avatar
När de gjorde en oberoende dokumentär om MJ pratade de med en som jobbade som städerska där, hon sade att barnen var "oskiljaktiga" från mr Jackson, han fick inte ens gå på toaletten ifred utan att barnen stod utanför och bankade som tok.

Personligen tycker jag hela Neverland verkar urgrymt. Bassänger, tivoli, cirkus, zoo, sport och lek, rally med golfcaddybilar, biograf (med sovrum infällda i väggarna för sjuka barn som inte kan sitta i salongen), en fullständigt enorm arkadhall, ett hus med hemliga rum osv osv, lekledaren var världens i särklass största stjärna.

Tusentals barn har passerat Neverlandsgrindar, konstigt att man inte får höra om deras upplevelser i pressen med tanke på gångna händelser.

Sen att de som anmälde honom som pedofil hade ett tydligt mönster, de var antingen fattiga, eller hade blivit avskedade - cash. Lönerna på Neverland uppgick per månad till en miljon dollar, på 150 st.. alltså kring 50k i månaden per skalle för ytterst lågbetalt-göra i USA annars.

Personligen kommer jag ihåg honom för entertainern och humanitären MJ, tills fakta finns på bordet är allt annat kvällspressmörja.
Citera
2009-07-13, 20:38
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
När de gjorde en oberoende dokumentär om MJ pratade de med en som jobbade som städerska där, hon sade att barnen var "oskiljaktiga" från mr Jackson, han fick inte ens gå på toaletten ifred utan att barnen stod utanför och bankade som tok.

Personligen tycker jag hela Neverland verkar urgrymt. Bassänger, tivoli, cirkus, zoo, sport och lek, rally med golfcaddybilar, biograf (med sovrum infällda i väggarna för sjuka barn som inte kan sitta i salongen), en fullständigt enorm arkadhall, ett hus med hemliga rum osv osv, lekledaren var världens i särklass största stjärna.

Tusentals barn har passerat Neverlandsgrindar, konstigt att man inte får höra om deras upplevelser i pressen med tanke på gångna händelser.

Sen att de som anmälde honom som pedofil hade ett tydligt mönster, de var antingen fattiga, eller hade blivit avskedade - cash. Lönerna på Neverland uppgick per månad till en miljon dollar, på 150 st.. alltså kring 50k i månaden per skalle för ytterst lågbetalt-göra i USA annars.

Personligen kommer jag ihåg honom för entertainern och humanitären MJ, tills fakta finns på bordet är allt annat kvällspressmörja.

Fair enough men...
att se honom som en helt oproblematisk Willi Wonka är lite naivt tycker jag.

Jag kommer att minnas honom som en fantastisk musiker,stor humanist men också en extremt trasig själ, en utnyttjad missbrukare och en person som var elller kanske inte var pederast.
Citera
2009-07-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Förklara varför jag är ett troll?

Jag försvarar en död person från människor som vill tvinga på oss andra att en person som aldrig dömts för brott plötsligt ska vara pedofil

Jävla idioter!

Jag har inte sagt att han är pedofil, däremot så skriver du en massa skit.
Din trovärdighet höjs om du håller dig till väsentliga och rimliga saker.
Citera
2009-07-13, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Jag har inte sagt att han är pedofil, däremot så skriver du en massa skit.
Din trovärdighet höjs om du håller dig till väsentliga och rimliga saker.

Lovar att du skulle göra samma sak om nåt du vurmar för trollas sönder av en packe nynazister.

Är så jävla less på dessa som ska spela Allan
Till slut hamnar man på deras nivå och är en satans tur att man är anonym här för vetifan hur saker och ting skulle slutat om det var grannen man tjafsa med.

Min ståndpunkt är enkel, jag tycker MJ var en fantastisk liveartist och musiker
och jag tycker att om man inte är dömd så är man oskyldig
och till slut så tycker jag det är empatilöst att angripa någon som är död
(och därför inte kan försvara sej).

Jag tillhör ju den exklusiva skaran som sett MJ live så vet ju vad jag pratar om när det gäller artisten MJ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in