2009-08-09, 20:41
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Dagens roligaste quote!
Utveckla.
Citera
2009-08-09, 20:46
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vilken skitlista. Den sög verkligen.

Hur kan man placera världens största musiker på 61:e plats? Bakom artister/grupper såsom Nirvana, Bob Dylan, Iggy Pop etc.
Antagligen för att sunt tänkande människor inte tycker att MJ var "världens störste musiker"...
Citera
2009-08-09, 20:47
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
...
Skam också att Frank Zappa inte är med på listan. Fy fan.
Jag är faktiskt benägen att hålla med dig.
Citera
2009-08-09, 20:52
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Utveckla.

Behövs det verkligen?

ABBA som "århundradets artister". Jo, tjena.
Citera
2009-08-09, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Antagligen för att sunt tänkande människor inte tycker att MJ var "världens störste musiker"...

Sunt tänkande? hm brukar man inte säga att "takes one to know one" och du är ju knappast den skarpaste här i världen, herr nästan 300

Det är tre som sålt mer än alla andra, som har/haft en betydligt större fanskara och som gjort mer för den moderna musikhistorien och det är MJ, Beatles och Elvisp.

Att inte ta dessa tre i topp är ju bara att idiotförklara sej själv och sen hänvisar jag till första delen i mitt inlägg
Citera
2009-08-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Sunt tänkande? hm brukar man inte säga att "takes one to know one" och du är ju knappast den skarpaste här i världen, herr nästan 300

Det är tre som sålt mer än alla andra, som har/haft en betydligt större fanskara och som gjort mer för den moderna musikhistorien och det är MJ, Beatles och Elvisp.

Att inte ta dessa tre i topp är ju bara att idiotförklara sej själv och sen hänvisar jag till första delen i mitt inlägg

HAHA, trådens bästa citat
Citera
2009-08-09, 21:38
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Kan bero på att folk inte köper skivor längre?

Skam också att Frank Zappa inte är med på listan. Fy fan.

Precis. Många köper enskilda låtar digitalt numera, så det är lite svårt att jämföra...
Citera
2009-08-09, 21:43
Medlem
Zoehs avatar
Ja men tjena åt Aftonbladets lista. Vilket skämt och vem fan tar Aftonbladet på allvar egentligen?

Nu till obduktionen..
Detta är inte officiellt, dvs obduktionen är inte offentlig än, men källor insatta i utredningen säger att Michael Jackson dödades av en dödlig dos av Propofol. Annat man ska ha hittat i hans system var alprazolam = Xanax!

"Multiple law enforcement sources tell us the toxicology report in the Michael Jackson case shows Jackson had a lethal amount of the anesthetic Propofol in his system -- but that wasn't the only drug. We're told the toxicology findings show there was also alprazolam -- also known as Xanax -- in Jackson's system. Xanax is used to treat anxiety. But our sources say Propofol was -- as one source put it -- "front and center in terms of why [Jackson] died."

Man ska INTE ha hittat någon annan drog. Om detta är sant så ryker hela jävla medierapporteringen om hans såkallade missbruk av alla möjliga droger. Publicerade inte medierna en lista av 12-13 droger som Michael skulle ha missbrukat? Hela jävla media-hypen och de hittar endast två droger i hans system? Ett narkos-medel för att han ska kunna sova och Xanax som är ångestdämpande.. jaa gud ja vilken jävla knarkare han var, vilket skämt

Detta kanske även svarar på VARFÖR och HUR Michael Jackson klarade den 4 timmar långa medicinska undersökningen som han gjorde i våras. För att han ens skulle få tillåtelse att uppträda och för att få konserterna försäkrade så skickade försäkringsbolaget en läkare för att undersöka honom och Michael fick grönt ljus.

Tydligen har även försäkringsbolaget som utfärdade en livsförsäkring för MJ utbetalat $3 miljoner till hans egendom. Detta tyder på att försäkringsbolaget möjligen har sett resultatet från obduktionen och vet att drog missbruk INTE var orsaken till MJ's död. (Kom ihåg att på uppdrag av konsertarrangören AEG så hade man försäkrat MJ för överdos). Det tyder väl då på att MJ inte dog av en överdos/illegala droger? Varför annars skulle försäkringen, som gärna INTE betalar ut, göra det motsatta o betala om de inte visste orsaken till hans död?

Det har varit så många motstridiga uppgifter hela tiden. Vi får nu se om denna senaste rapportering stämmer haha annars får jag äta upp detta jag har skrivit
Senast redigerad av Zoeh 2009-08-09 kl. 22:13.
Citera
2009-08-09, 21:55
Medlem
Tyckte jag läse att det har blivit officiellt. Han dog av överdos av propofol.
Xantax är antideppressiv medicin, som många i världen tar. Kan förstå att han tog det, efter allt skit han gått igenom.
Jag trodde aldrig riktigt på drog rykterna, för så levde han inte. Vet att media förvränger allt, till hans nackdel. Så har det varit i 15 år, jag ljuger inte.
Men det är skit samma vad vanliga svenssons som köper aftonbladet tycker och tänker om honom. Jag vet att han var tidernas störste artist någonsin.
Han hade allt, dans, sång, ett underbarn redan som 5 åring.
Oavsett vad folk säger, så kommer jag alltid minnas honom av den bilden jag fått av honom, och inte medias bild. Och det är jag stollt över, att jag inte gått över till MJ-hatar sidan..

Han var inte som alla andra, men det var det som gjorde honom så speciell. Allan varför måste man leva som man "ska" leva, och inte leva som man "vill" göra? Tycker fler vuxna borde ha mer barnasinne kvar faktiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=lX66ZZSRerc&feature=PlayList&p=0BA93C72B79 28917&playnext=1&playnext_from=PL&index=46
Senast redigerad av Konika 2009-08-09 kl. 21:59.
Citera
2009-08-09, 21:57
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Precis. Många köper enskilda låtar digitalt numera, så det är lite svårt att jämföra...

Tänkte mer på att folk inte köper... Alls
Citera
2009-08-09, 21:58
Medlem
Zoehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Tyckte jag läse att det har blivit officiellt. Han dog av överdos av propofol.
Xantax är antideppressiv medicin, som många i världen tar. Kan förstå att han tog det, efter allt skit han gått igenom. Jag trodde aldrig riktigt på drog rykterna, för så levde han inte. Vet att media förvränger allt, till hans nackdel. Så har det varit i 15 år. Jag ljuger inte. Men det är skit samma vad vanliga svenssons som köper aftonbladet tycker och tänker om honom. Jag vet att han var tidernas störste artist någonsin.
Han hade allt, dans, sång, ett underbarn redan som 5 åring. Oavsett vad folk säger, så kommer jag alltid minnas honom av den bilden jag fått av honom, och inte medias bild. Och det är jag stollt över, att jag inte gått över till MJ-hatar sidan..

Nej. Obduktionen är inte officiell/offentlig. Resultatet har skjutits upp flera gånger och senast i förra veckan sköts den upp på obestämd tid. Men allt tyder på att den är klar och kommer nu i veckan.
Ja, Xanax tar ju vilken "Svensson" som helst. Absolut inget chockerande i mina ögon. Sen får vi se om denna uppgift stämmer haha
Citera
2009-08-09, 22:01
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Tänkte mer på att folk inte köper... Alls

Det också

Men den legala nedladdningen har faktiskt ökat markant de senaste åren, "problemet" numera är att folk mest plockar de låtar de vill ha och skiter i själva albumen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in