2009-07-13, 20:50
Medlem
HejDuAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
När de gjorde en oberoende dokumentär om MJ pratade de med en som jobbade som städerska där, hon sade att barnen var "oskiljaktiga" från mr Jackson, han fick inte ens gå på toaletten ifred utan att barnen stod utanför och bankade som tok.

Personligen tycker jag hela Neverland verkar urgrymt. Bassänger, tivoli, cirkus, zoo, sport och lek, rally med golfcaddybilar, biograf (med sovrum infällda i väggarna för sjuka barn som inte kan sitta i salongen), en fullständigt enorm arkadhall, ett hus med hemliga rum osv osv, lekledaren var världens i särklass största stjärna.

Tusentals barn har passerat Neverlandsgrindar, konstigt att man inte får höra om deras upplevelser i pressen med tanke på gångna händelser.

Sen att de som anmälde honom som pedofil hade ett tydligt mönster, de var antingen fattiga, eller hade blivit avskedade - cash. Lönerna på Neverland uppgick per månad till en miljon dollar, på 150 st.. alltså kring 50k i månaden per skalle för ytterst lågbetalt-göra i USA annars.

Personligen kommer jag ihåg honom för entertainern och humanitären MJ, tills fakta finns på bordet är allt annat kvällspressmörja.

MER sån fakta tack!
Citera
2009-07-13, 21:03
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Personligen tycker jag hela Neverland verkar urgrymt. Bassänger, tivoli, cirkus, zoo, sport och lek, rally med golfcaddybilar, biograf (med sovrum infällda i väggarna för sjuka barn som inte kan sitta i salongen), en fullständigt enorm arkadhall, ett hus med hemliga rum osv osv, lekledaren var världens i särklass största stjärna.

Åh, haha hade nog varit skoj att åka dit som barn!
Citera
2009-07-13, 21:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har ingen personlig relation till Michael Jackson och jag kan inte säga att hans död berört mig på något speciellt sätt. Men det slår mig att riktigt stora artister inte ska bli för gamla. De ska kasta in handduken innan maximalt 35. Hade det hänt Michael Jackson hade hans storhet inte lusats ner med pedofilanklagelser, söndriga näsor och operationer som gjorde honom som en tant.
Jesus, Bob Marley och alla andra stora, de hade inte varit samma sak om de blivit lika gamla som Jackson.

Men samtidigt var han väl stor. Finns väl ingen som artist egentligen som var lika stor i denna tid som Michael Jackson, speciellt inför London-spelningarna. Någon har nämnt Madonna men hon är väl några grader under M. Jackson ändå..?

Hursomhelst, Vila i Frid på dej Michael. Jag tror inte du mådde speciellt bra..
Citera
2009-07-13, 21:21
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
När de gjorde en oberoende dokumentär om MJ pratade de med en som jobbade som städerska där, hon sade att barnen var "oskiljaktiga" från mr Jackson, han fick inte ens gå på toaletten ifred utan att barnen stod utanför och bankade som tok.

Personligen tycker jag hela Neverland verkar urgrymt. Bassänger, tivoli, cirkus, zoo, sport och lek, rally med golfcaddybilar, biograf (med sovrum infällda i väggarna för sjuka barn som inte kan sitta i salongen), en fullständigt enorm arkadhall, ett hus med hemliga rum osv osv, lekledaren var världens i särklass största stjärna

Tusentals barn har passerat Neverlandsgrindar, konstigt att man inte får höra om deras upplevelser i pressen med tanke på gångna händelser.

Sen att de som anmälde honom som pedofil hade ett tydligt mönster, de var antingen fattiga, eller hade blivit avskedade - cash. Lönerna på Neverland uppgick per månad till en miljon dollar, på 150 st.. alltså kring 50k i månaden per skalle för ytterst lågbetalt-göra i USA annars.

Personligen kommer jag ihåg honom för entertainern och humanitären MJ, tills fakta finns på bordet är allt annat kvällspressmörja.

Bra inlägg!!

Att MJ blev anmäld, beror självklart på att dem visste att han hade pengar.
Citera
2009-07-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Fair enough men...
att se honom som en helt oproblematisk Willi Wonka är lite naivt tycker jag.

Jag kommer att minnas honom som en fantastisk musiker,stor humanist men också en extremt trasig själ, en utnyttjad missbrukare och en person som var elller kanske inte var pederast.

Jag tycker definitivt inte att det var oproblematiskt, även om han hade goda avsikter med att sova i samma säng med dom så borde han ha slutat med det för sin egen skull.
Citera
2009-07-13, 23:23
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Citat:

Kan inte annat en hålla med dig
Citera
2009-07-13, 23:25
Medlem
Undrar varför han hade massa bilder av barn och provdockor av barn i sitt hem.
Citera
2009-07-13, 23:29
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Undrar varför han hade massa bilder av barn och provdockor av barn i sitt hem.
Läs tråden så kanske du kan få svar på några av dina frågor innan du gör korkade uttalanden igen.

Gör om, gör rätt!
Citera
2009-07-13, 23:42
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
jag tycker att om man inte är dömd så är man oskyldig
Ja, frias man i en rättegång så är man oskyldig i juridisk mening, men man kan fortfarande vara skyldig till brotten i egentlig, faktisk mening.

T.ex. kan den åtalade verkligen ha utfört brottet, men bevisen räcker inte till för att fälla honom. Faktiskt skyldig - men juriskiskt oskyldig.

Reproach, lär dig nu för en gång skull att se skillnaden mellan dessa.
Citera
2009-07-13, 23:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Ja, frias man i en rättegång så är man oskyldig i juridisk mening, men man kan fortfarande vara skyldig till brotten i egentlig, faktisk mening.

T.ex. kan den åtalade verkligen ha utfört brottet, men bevisen räcker inte till för att fälla honom. Faktiskt skyldig - men juriskiskt oskyldig.

Reproach, lär dig nu för en gång skull att se skillnaden mellan dessa.

Men det där är någonting för konspirations-forumet. Vi kan konstatera att han är oskyldig - men vill man inte acceptera det finns det ett helt delforum för det.
Citera
2009-07-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Läs tråden så kanske du kan få svar på några av dina frågor innan du gör korkade uttalanden igen.

Gör om, gör rätt!

För det är ju bara 500 sidor.
Citera
2009-07-14, 00:10
Medlem
Kattungemammans avatar
Har hela tiden trott på MJ, han känns asexuell. Har läst lite för att hitta bevis för och emot pedofilanklagelserna och känner mig nu lite osäker på vad jag ska tro. Allt man läser på internet ska man ju såklart ta med en stor nypa salt, men ex på the smoking gun hänvisas det till att det hittades väldigt mycket porr och då även med barn och djur...

Här är lite länkar för den som är intresserad och orkar... Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro.

http://www.thesmokinggun.com/michaeljackson/010605jackson.html

http://edition.cnn.com/2005/LAW/06/14/jackson.trial/index.html

http://crime.about.com/od/current/a/jackson.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/People_v._Jackson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här