2011-08-05, 00:26
Medlem
Ass.Parades avatar
http://imageshack.us/photo/my-images/854/28332314240878917594210.jpg/
Citera
2011-08-05, 00:47
Medlem
Ass.Parades avatar
"Lyssna nu, här, det fanns aldrig några bevis för att MJ gjorde något med barn eller inte, därför pågick rättegången i 5 månader utan att något annat än ord mot ord diskuterades. Vad man får göra då är väl att försöka hitta hål i anmälarens berättelse och i fallet ifrån 1993 fanns väldigt många sådana. "

Citerat "Menapilo", väldigt sant skrivet.
Citera
2011-08-05, 12:28
Bannlyst
Den som fortfarande tror att Michael Jackson var peddo vet inte riktigt hur USA fungerar, bristande allmänbildning skulle man kunna kalla det.

För det första är USA ett väldigt tufft land att leva i, det är ett hårt klimat där riktigt vassa armbågar gäller om man ska lyckas bli något. Många måste ha två jobb bara för klara av vardagen, en del andra med högskoleutbildning sover under broar pga att de inte lyckats få en anställning.
Sedan har vi alla fattiga områden i USA, de är inte några låtsas ghetto som exempelvis Rosengård eller Rinkeby!
Det råder extrem fattigdom i dessa områden i USA, barn i dessa områden vandrar runt med vapen och går ofta med i olika gäng. Amerikaner från bättre områden vågar inte ens vara nära dessa ghettos, du kan bli rånmördad bara för att du har ett par snygga skor på dig. De som inte lycks bli basketproffs eller kända rappare hamnar oftast i olika gäng och sedan finkan.

Till och med läkare i USA har det svårt, du måste vara riktigt duktig och hålla dig fri från misstag. Gör ett litet misstag och din patient kommer stämma skiten hur dig, det är verkligheten där borta, de försöker ofta stämma läkarna för minsta fel.

Michael Jackson var en godhjärtad person och hans personlighet utnyttjades av folk som ville tjäna pengar på honom. Han skulle egentligen ha behövt en personlighet som exempelvis Zlatan eller Muhammed Ali. Det är inte bara MJ som blivit oskyldigt anklagad i USA genom historien, andra artister och kändisar blir ständigt utsatta för olika typer av stämningsansökningar. Men eftersom dessa personer inte är lika kända världen över så hör vi inte om det lika ofta. I USA handlar allt om pengar, yta och framgång... Att folk stämmer andra hör till vardagen och genomsyrar hela samhället, på alla nivåer. Men folk sitter här i trevliga Sverige utan koll på något och tror på allt de hör via media

En bra dansare i Sverige är ingenting i USA. Det fanns en känd dansare från Sverige som provdansade, eller var på en MJ audition.. Han sa att han alldrig har förberett sig så mycket inför en audition som inför just den. Efter 2 minuters dansande var han borta och fick åka hem igen, och då var detta en bra dansare som har lyckats här i Sverige.
Senast redigerad av linkatix 2011-08-05 kl. 12:35.
Citera
2011-08-15, 12:55
Bannlyst
Men alltså faktum kvarstår, Michael Jackson var lite av en motherfucker.

Beatles
Han köpte rättigheterna till Beatles katalogen framför ögonen på Paul Mccartney. Jag har för mig att Paul blev tvungen att betala en viss summa till MJ för att få framföra vissa av de tidigare Beatles låtarna Live. Tidigare(år 82 och 83) hade de spelat in Say Say Say och The girl is mine tillsammans, men efter detta köpar han rättigheterna till Beatles katalogen. Riktigt snällt gjort av MJ .

Prince
Sedan har vi hela den här Prince grejen. För det första så beundrade MJ honom otroligt mycket. Han inspirerade även MJ, Prince är ju liksom 50% av anledningen till att Bad albumet blev som det blev. Hela den här Dirty Diana stilen är mer eller mindre tagen av Prince rakt av.
Det har till och emd spekulerat i om det var Prince som skrev Dirty Diana åt honom eftersom den är så lik andra Prince songer och texter. Det var nog INTE Prince utan MJ som skapade den, men han har iaf inspirerats av Prince helt och hållet. Även andra låtar på Bad plattan är starkt inspirerade av Prince.

Men det var egentligen inte det jag ville ta upp, utan vad jag ville ta upp var MJs stil gentemot andra artister. Som bekan ville MJ ha med Prince i Bad, han ville göra den med Prince. Motherfucker ville då sjunga YOUR BUTT IS MINE till Prince, en av av tidernas största musiker.
MJ ville typ visa att han äger upp Prince, MJ som inte ens kan nudda Princes tår när det gäller musikskapande. Sedan gråter MJ ut i Media att Eminem är ett svin när han skojar om MJ i en låt, "ohh Eminem är så respektlös blablabla, jag skulle aldrig göra så mot en annan artist blablabla, bra artister behöver inte göra sånt blablabla". Men han själv ville sjunga YOUR BUTT IS MINE till en av de största begåvningarna den här världen har skådat när det gäller musik.

Se vad Prince själv har att säga om detta:
http://www.youtube.com/watch?v=auLFJLSJxs0

Även om MJ var en otrolig dansare och han hade en otrolig röst, vilket jag måste säga att han hade, så kan han aldrig jämföras med Prince rent musikaliskt. Men vi ska ha klart för oss att även Prince dansade/dansar BRA på scenen, dock kanske inte lika mycket som MJ. Men anledningen till att han inte gjorde det var ju att hans gittarrspelande, Prince var en musiker som spelade på scenen.
MJ behärskade instrument, men inte på samma sätt som Prince! Verkligen inte!!!
Prince är av samma kaliber som Jimi Hendrix när det gäller gittarren. Han är ett musikaliskt fenomen, han är av tidernas bästa gittarrister. Och MJ ska fan inte sjunga YOUR BUTT IS MINE till honom, vilket var anledningen till att Prince dissade Bad.

Michaels scenspråk är till viss del också inspirerat av Prince. Hans scenspråk med händerna och allt det är man kan se i exempelvis Human Nature kommer också från Prince. Det är exempelvis starkt inspirerat av Princes live framträdande i låten Little red corvette. Michael Jackson ändrade hela tiden sin stil efter vad som skulle passa marknaden bäst. Se skillnaden på exemelvis Off the wall och Invincible, eller varför inte den nya plattan Michael. Vad fan är Breaking News?
Prince skulle aldrig sjunka så lågt att göra en låt som Breaking News, det är ju fan Britney Spears nivå på det. Prince körde mer sin egen stil rakt igenom hela karriären, MJ ville hela tiden samarbeta med de artister som var inne för stunden och toppa listor.

MJ var en fantastisk artist, även en bra musikskapare, han är helt klart tidernas största artist. Men inte tidernas största musiker, och han poor me image är lite störande. Kom igen, hacka sönder på Eminem när han själv har varit lite av ett svin mot andra artister.
Senast redigerad av marionett.legion 2011-08-15 kl. 13:36.
Citera
2011-08-19, 16:50
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marionett.legion

Beatles
Han köpte rättigheterna till Beatles katalogen framför ögonen på Paul Mccartney. Jag har för mig att Paul blev tvungen att betala en viss summa till MJ för att få framföra vissa av de tidigare Beatles låtarna Live. Tidigare(år 82 och 83) hade de spelat in Say Say Say och The girl is mine tillsammans, men efter detta köpar han rättigheterna till Beatles katalogen. Riktigt snällt gjort av MJ .

Prince
Sedan har vi hela den här Prince grejen. För det första så beundrade MJ honom otroligt mycket. Han inspirerade även MJ, Prince är ju liksom 50% av anledningen till att Bad albumet blev som det blev. Hela den här Dirty Diana stilen är mer eller mindre tagen av Prince rakt av.
Det har till och emd spekulerat i om det var Prince som skrev Dirty Diana åt honom eftersom den är så lik andra Prince songer och texter. Det var nog INTE Prince utan MJ som skapade den, men han har iaf inspirerats av Prince helt och hållet. Även andra låtar på Bad plattan är starkt inspirerade av Prince.

Men det var egentligen inte det jag ville ta upp, utan vad jag ville ta upp var MJs stil gentemot andra artister. Som bekan ville MJ ha med Prince i Bad, han ville göra den med Prince. Motherfucker ville då sjunga YOUR BUTT IS MINE till Prince, en av av tidernas största musiker.
MJ ville typ visa att han äger upp Prince, MJ som inte ens kan nudda Princes tår när det gäller musikskapande. Sedan gråter MJ ut i Media att Eminem är ett svin när han skojar om MJ i en låt, "ohh Eminem är så respektlös blablabla, jag skulle aldrig göra så mot en annan artist blablabla, bra artister behöver inte göra sånt blablabla". Men han själv ville sjunga YOUR BUTT IS MINE till en av de största begåvningarna den här världen har skådat när det gäller musik.

Se vad Prince själv har att säga om detta:
http://www.youtube.com/watch?v=auLFJLSJxs0

Även om MJ var en otrolig dansare och han hade en otrolig röst, vilket jag måste säga att han hade, så kan han aldrig jämföras med Prince rent musikaliskt. Men vi ska ha klart för oss att även Prince dansade/dansar BRA på scenen, dock kanske inte lika mycket som MJ. Men anledningen till att han inte gjorde det var ju att hans gittarrspelande, Prince var en musiker som spelade på scenen.
MJ behärskade instrument, men inte på samma sätt som Prince! Verkligen inte!!!
Prince är av samma kaliber som Jimi Hendrix när det gäller gittarren. Han är ett musikaliskt fenomen, han är av tidernas bästa gittarrister. Och MJ ska fan inte sjunga YOUR BUTT IS MINE till honom, vilket var anledningen till att Prince dissade Bad.

Michaels scenspråk är till viss del också inspirerat av Prince. Hans scenspråk med händerna och allt det är man kan se i exempelvis Human Nature kommer också från Prince. Det är exempelvis starkt inspirerat av Princes live framträdande i låten Little red corvette. Michael Jackson ändrade hela tiden sin stil efter vad som skulle passa marknaden bäst. Se skillnaden på exemelvis Off the wall och Invincible, eller varför inte den nya plattan Michael. Vad fan är Breaking News?
Prince skulle aldrig sjunka så lågt att göra en låt som Breaking News, det är ju fan Britney Spears nivå på det. Prince körde mer sin egen stil rakt igenom hela karriären, MJ ville hela tiden samarbeta med de artister som var inne för stunden och toppa listor.

MJ var en fantastisk artist, även en bra musikskapare, han är helt klart tidernas största artist. Men inte tidernas största musiker, och han poor me image är lite störande. Kom igen, hacka sönder på Eminem när han själv har varit lite av ett svin mot andra artister.

Det märks att du vet väldigt lite din tönt.

Du har rätt i att Bad aldrig hade funnits om inte Prince fanns.
Han var den "tuffa" och MJ var den "ödmjuke" och därför ville MJ bli så cool och tuff så möjligt, han gjorde allt för att slå sina konkurenter ( stavning? ).
Dirty Diana är skriven av Michael Jackson och JA han fick inspiration från Prince men vad fan får dig att tro att Prince skapade låtarna??

Michael var ett geni, han kunde ha gjort en liknande Thriller album 1987 men det skulle säkert inte bli så framgångsrikt, efter THriller var han bara ute efter att va bäst och åter igen bäst.
Alla kända rappare skulle va med på hans album, han skulle ha nyaste effekterna och han kollade vad som var populärt på radion och försökte efterlikna dagens sound på sitt eget sätt.
Sen att Michael ville vara "tuffare" och mer Bad än vad prince var är väl inget fel direkt?
Vad gör en artist inte för att bli bäst?

Han visade också klart att han var bättre än Prince, Prince var väldigt bra men Michael "snodde" inte hans ideèr utan använde hans metoder för att hela tiden vara bäst och störst, hans BAd album var på många sätt bättre än Prince album 1986 (?).
Sen vet jag inte vad fan du pratar om, du säger att han bytte dansstil under varje era, det är det du menar?
Självklart gjorde han det, han ville inte använda gamla setg varje år utan ville förnya sig själv inför varje nytt album, han ville bli en legend. Hans mål var självklart, han satsade mer än någon annan artist hade vågat satsa.

Han blev vuxen redan vid Off The Wall och juck och de sexuella rörelserna började komma och han fick säkert sedan inspiration av Prince och utvecklade sina steg till en annan nivå i Bad eran som han så småningom bytte till nyare och "modernare" steg i Dangerous eran.
Hans musik på 90-talet var på ungefär samma "nivå", både Dangerous och HIStory hade samma influenser och samma typ av instrument, bara nya melodier och de kändaste rapparna.

Invincible är ett rätt kasst album ijämfört med hans tidigare och jag hade aldrig övergått till seg RnB som MJ gjorde där men han ville göra något nytt och inte ha samma stil varje jävla år som andra artister idag har.
You Rock My World var lysande, de andra är inte tillräckligt bra för att ens nämna de förutom kanske Privacy och Speechless..
Breaking News är en jävla soppa av smörig pop med värsta effekterna på hans redan perfekta röst och ja håller med dig, inte speciellt bra låt men trots att han var ganska tom på ideèr så fanns det guldkorn på "Michael" så som Hold My Hand, Hollywood Tonight och The Way You Love Me som faktiskt var inspelad på 90-talet men ändå. I Cant Make it med Lenny Kravits är också en "typisk MJ låt" och klingar bra i mina öron. Keep Your Head Up, Breaking News och Monster låter som en helt annan artist och förtjänade inte att släppas.

Förövrigt var det väl lite taskigt av MJ att köpa Beatles-katalogen som han ändå inte hade någon nytta av förutom något i Bad Eran som senare släpptes på HIStory istället.
Men vem bryr sig liksom, jag har dock inte läst på så mycket om just detta...
Citera
2011-08-22, 14:51
Bannlyst
Visst, kommersiellt sett är MJ större än Prince. Han är ett mycket större varumärke, han har sålt fler album, han har en bredare publik osv... Det är ju egentligen bara Elvis som kan jämföras med MJ när det gäller den biten.

MJ hade ju en ganska usel relation till Prince.. Som jag har fattat det så tyckte han inte om Prince alls, om det sedan beror på att deras rivalitet eller annat vet ju bara han själv. Men han ska tydligen ha tyckt att Prince hade ett för tufft/kaxigt beteende med kvinnor. Att han var för, kanske inte elak, men för mycket "bad boy" attityd. Han tyckte att Prince påminde om folk i hans släkt som han inte tyckte om, skulle kunna gissa på hans farsa då kanske(J Jackson). Sedan dissade ju Prince honom två gånger också, ena gången var det här med Bad låten.. Fast detta är ju som sagt inte alls viktigt och har egentligen inget med vem som var bäst att göra.

Men om man ska ta lite Prince VS MJ då:
Båda såg säkert upp till varandra, Prince älskade exempelvis MJs röst i låten "dont stop until you get enough". MJ gillade Princes tuffare och lite hårdare stil, den fick han ju redan syn på när de stod på scen med James Brown.

Sedan så kan jag garantera att MJ måste ha inspirerats mycket när det gäller hans musikskapande. Flera låtar han har gjort är påminner mycket om Princes låtar. Lyssna exempelvis på låten Muscles som MJ skrev och producerade för Diana Ross. Riktigt lik låten "diamond and pearls", en av Princes kändaste låtar.

Diamond and pearls:
http://www.youtube.com/watch?v=_rTvG2jVteA

Muscles:
http://www.youtube.com/watch?v=krpEdlziOHk

MJ var en stor musikskapare, jag är medveten om det, jag tycker ju själv att han är bra...
Men även Prince var det, han behärskar gittarren på samma nivå som Jimi Hendrix.
Med andra ord är han inte bara en gittarrist, utan en riktigt vass gittarrist. Man ska ha respekt för det när man jämför de, man kan inte bara se till antalet sålda album eller kommersiell storhet. Prince skapade både text och musik själv i princip till nästan alla hans låtar, hans största låtar.
Även MJ gjorde ju det, men under Jackson 5 tiden och Off the wall, även Thriller tiden så fick han ju bra hjälp av låtskrivare och producenter. MJ skrev många stora låtar, men han fick bra hjälp under den viktigaste perioden av hans karriär.. Prince var ju en musiker som jobbade upp sig själv, hans egna musikskapande var ju det som tod honom från okänd musiker till stjärna.

I övrigt:
MJ gjorde en låt som heter : "do you know where you cheldren are". Han sjunger: "do you know where you cildren ara, because its not"... 12 o clock. En riktigt bra låt faktiskt, men väldigt komiskt med tanke på alla dessa peddo anklagelser.. Tänk om han hade dragit den låten under någon av sina senare tourer. .. Hade kanske inte vara jätte lyckat... Men bra låt som sagt... Många bra låtar från DAngerous eran som inte lyckades, men som borde, ha kommit med på han album...
Citera
2011-08-23, 22:46
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Visst, kommersiellt sett är MJ större än Prince. Han är ett mycket större varumärke, han har sålt fler album, han har en bredare publik osv... Det är ju egentligen bara Elvis som kan jämföras med MJ när det gäller den biten.

MJ hade ju en ganska usel relation till Prince.. Som jag har fattat det så tyckte han inte om Prince alls, om det sedan beror på att deras rivalitet eller annat vet ju bara han själv. Men han ska tydligen ha tyckt att Prince hade ett för tufft/kaxigt beteende med kvinnor. Att han var för, kanske inte elak, men för mycket "bad boy" attityd. Han tyckte att Prince påminde om folk i hans släkt som han inte tyckte om, skulle kunna gissa på hans farsa då kanske(J Jackson). Sedan dissade ju Prince honom två gånger också, ena gången var det här med Bad låten.. Fast detta är ju som sagt inte alls viktigt och har egentligen inget med vem som var bäst att göra.

Men om man ska ta lite Prince VS MJ då:
Båda såg säkert upp till varandra, Prince älskade exempelvis MJs röst i låten "dont stop until you get enough". MJ gillade Princes tuffare och lite hårdare stil, den fick han ju redan syn på när de stod på scen med James Brown.

Sedan så kan jag garantera att MJ måste ha inspirerats mycket när det gäller hans musikskapande. Flera låtar han har gjort är påminner mycket om Princes låtar. Lyssna exempelvis på låten Muscles som MJ skrev och producerade för Diana Ross. Riktigt lik låten "diamond and pearls", en av Princes kändaste låtar.

Diamond and pearls:
http://www.youtube.com/watch?v=_rTvG2jVteA

Muscles:
http://www.youtube.com/watch?v=krpEdlziOHk

MJ var en stor musikskapare, jag är medveten om det, jag tycker ju själv att han är bra...
Men även Prince var det, han behärskar gittarren på samma nivå som Jimi Hendrix.
Med andra ord är han inte bara en gittarrist, utan en riktigt vass gittarrist. Man ska ha respekt för det när man jämför de, man kan inte bara se till antalet sålda album eller kommersiell storhet. Prince skapade både text och musik själv i princip till nästan alla hans låtar, hans största låtar.
Även MJ gjorde ju det, men under Jackson 5 tiden och Off the wall, även Thriller tiden så fick han ju bra hjälp av låtskrivare och producenter. MJ skrev många stora låtar, men han fick bra hjälp under den viktigaste perioden av hans karriär.. Prince var ju en musiker som jobbade upp sig själv, hans egna musikskapande var ju det som tod honom från okänd musiker till stjärna.

I övrigt:
MJ gjorde en låt som heter : "do you know where you cheldren are". Han sjunger: "do you know where you cildren ara, because its not"... 12 o clock. En riktigt bra låt faktiskt, men väldigt komiskt med tanke på alla dessa peddo anklagelser.. Tänk om han hade dragit den låten under någon av sina senare tourer. .. Hade kanske inte vara jätte lyckat... Men bra låt som sagt... Många bra låtar från DAngerous eran som inte lyckades, men som borde, ha kommit med på han album...

Men om vi ställer denna fråga: Skulle Jackson ens haft tanken på Bad och Dangerous plattorna om inte Prince existera..? ( alla "bad boy" låtar delvis )

Troligen inte och då hade nog inte MJ vart lika stor eftersom många, faktiskt VÄLDIGT många av MJ fansen mm ser MJ som en Bad Boy och en tjejsusare men egentligen var det tvärtom, han lekte cool och sexig under konserterna men var allmänt blyg och väldigt generös och snäll ijämfört med vad man ser på scèn. Det jag menar är att många blev ett fan av honom på grund av hans bad boy status och sedan sjönk säljar siffrorna en stor del efter anklagelserna 93, visst var musiken sämre men många av Dangerous låtarna skulle inte ens mäta sig med hitsen , Blood On The Dance Floor, They Dont Care About Us, Scream, You Are Not Alone ,Stranger In Moscow och Ghost som alla släpptes under HIStory Eran som pågick från 1995-1997.

Nu var jag Off Topic men jag läste allt du skrev och tyckte det mesta lät vettigt Så jag kunde inte hitta på nåt kritiskt att säga heller..

Prince var helt unik med gitarren som du säger och hade väldiga kunskaper och förmågor men tycker MJ krossar han totalt röstmässigt.

Do You know Where You Children Are tycker jag också är rätt bra men tycker andra låtar som SHe Got It och Serious Effects var bättre av de osläppa låtarna på D-Eran.
Texten är lite rolig ja, jag tycker texten är rätt värdelös om jag ska va seriös..

Edit: Fan, låtarna var jäkligt lika som du länka fast är inte Muscles gjord på slutet av 80-talet?
Det står att Diamonds And Pearls släpptes 1991..
Senast redigerad av Ass.Parade 2011-08-23 kl. 22:50.
Citera
2011-09-03, 12:28
Medlem
Ass.Parades avatar
WE'VE HAD ENOUGH!
He IS NOT Wacko Jacko, he IS MICHAEL JACKSON!
He IS NOT a pedophile, he IS a HUMANITARIAN!
He IS NOT guilty, he IS INNOCENT!
He DID NOT bleach his skin, he had VITILIGO!
He IS NOT strange, he WAS emotionally abused!
HE IS A GOOD PERSON! HE WAS HURTING! LEAVE HIM ALONE! JUSTICE FOR MICHAEL JACKSON!!

Detta hittade jag på Youtube, ett ganska bra citat
Citera
2011-09-03, 13:10
Medlem
Zoehs avatar
Citat:

Beatles

Business är Business! Paul hade varje chans i världen att få rättigheterna till sina egna låtar.
Beatles katalogen (Lennon-McCartnet skrivna låtar) var upp till försäljning. Hur kommer det sig att Paul McCartney INTE själv la ett bud för att få äga sina EGNA låtar? McCartney visade inget som helst intresse av att stå som ensam ägare till sina egna låtar.

Brian Southall, en hög uppsats snubbe i musikindustrin i USA har berättat hur MJ rådfrågade både Paul McCartney OCH Yoko Ono om att de ska bli delägare tillsammans. Båda sa NEJ! Yoko Ono sa även till MJ att köpa den själv så om du googlar lite kommer du finna en kommentar från Yoko Ono där hon säger att hon är glad att MJ la det vinnnde budet eftersom hon kunde relatera till honom.

Katalogen var upp till försäljning.. så någon skulle köpa den, nu blev det MJ o katalogen blev en av hans bästa investeringar.
Citera
2011-09-05, 15:22
Medlem
Michael Jackson är bäst bäst bäst!
Citera
2011-09-12, 15:22
Medlem
minopoliss avatar
The Michael Jackson Conspiracy finns att köpa igen och i nyupplaga. http://www.bokus.com/bok/9780578061115/michael-jackson-conspiracy/
Alla som är intresserade och inte läst boken borde göra det, här finns mycket info om sanningen. Jag brukar alltid referera till Aphrodite när någon nämner rättegången.
Citera
2011-09-24, 12:01
Bannlyst
En av Michaels favoritlåtar:
http://www.youtube.com/watch?v=eTbdqmHQ8Ms

Enligt vad jag har läst så ska han ha brukat spela upp den för sina barn, varav Blanket också ska ha blivit besatt av låten och brukat dansa till den... Lite kuriosa bara...
Ganska bra låt enligt mig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in