2009-07-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Så ni... efterblivna som säger sig ha sett "MJ röra sig i helikoptern"... ta och besök minneshögtiden på fredag (lördag?).

Inte för att vara sån, men det såg faktiskt ut som att han rörde sig i helikoptern.

Dessutom så behöver det ju inte betyda att det är MJ själv som ligger i kistan..
Med dagens material och kunskap så kan man göra dockor som är skrämmande likt människan, även MJ.

Nu säger jag inte att det är så, men möjligheten finns.
Detta är väl bara önsketänkande antar jag.

Men han är död, tyvärr.
Citera
2009-07-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victimized
Inte för att vara sån, men det såg faktiskt ut som att han rörde sig i helikoptern.

Dessutom så behöver det ju inte betyda att det är MJ själv som ligger i kistan..
Med dagens material och kunskap så kan man göra dockor som är skrämmande likt människan, även MJ.

Nu säger jag inte att det är så, men möjligheten finns.
Detta är väl bara önsketänkande antar jag.

Men han är död, tyvärr.

Jag har sett klippet ett par gånger och det är solen som spelar ett spratt. Dvs skuggan förflyttar sig över kroppen och det vita lakanet som gör så att det ser ut som att det förflyttar sig.
Citera
2009-07-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jag har sett klippet ett par gånger och det är solen som spelar ett spratt. Dvs skuggan förflyttar sig över kroppen och det vita lakanet som gör så att det ser ut som att det förflyttar sig.

Ja, det är förmodligen så..

Men när det gäller Michael så ska man inte vara så säker för detta är så typiskt honom..
Precis som om det var planerat att världen skulle få se honom "röra" på sig i helikoptern för att det skulle bli konspiration världen över.

Men det är troligtvis inget speciellt, men som sagt så förvånar det mig inte om det hade varit så..
Citera
2009-07-01, 21:37
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho

MJ må ha gjort en del men med tanke på hur mycket pengar och makt han hade så hade han kunnat göra mycket mycket mer...

Vadå mycket mycket mer, i vilka proportioner snackar vi här?

Han var oerhört givmild och fick allt för lite cred för det, vad som inte nämns ofta är te x detta:

"The tour (Dangerous World Tour), sponsored by Pepsi-Cola, who also sponsored Jackson's previous tour, included 69 concerts to 3.9 million fans. All profits made from the tour were donated to various charities including the Heal the World Foundation, Jackson's main reason for the tour."
Citera
2009-07-01, 21:39
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
...
Efter vad jag hört bor MJ i Canada nu, granne med Elvis...
Citera
2009-07-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Efter vad jag hört bor MJ i Canada nu, granne med Elvis...

Ingen mod som kan rensa upp tråden från onödiga och tråkiga sarkasmer?
Tack på förhand..
Citera
2009-07-01, 21:48
Medlem
Dejads avatar
Vad är det med MJ som gör alla så jävla svartvita, nu när han är död kan man inte "bara tycka att musiken var bra ibland" utan man måste älska eller hata han. Visst, förmodligen så klarade han inte av sitt kändisskap och mer eller mindre sinnessjuk de senaste åren men innan dess var han ju en relativt bra artist.

Synd att det gick så långt att han insåg att han inte skulle klara av sin comeback och valde den fega vägen ut
Citera
2009-07-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Vad är det med MJ som gör alla så jävla svartvita, nu när han är död kan man inte "bara tycka att musiken var bra ibland" utan man måste älska eller hata han. Visst, förmodligen så klarade han inte av sitt kändisskap och mer eller mindre sinnessjuk de senaste åren men innan dess var han ju en relativt bra artist.

Synd att det gick så långt att han insåg att han inte skulle klara av sin comeback och valde den fega vägen ut

Skulle vilja se dig i samma situation som han var i.
Du hade nog inte varit så jävla mycket modigare du..

Hatad, anklagad och skulder på över 4 miljarder.
Samt 50 konserter att leva upp till..
Tro fan att han mådde psykiskt dåligt!

Dessutom så vet vi inte om det var självmord eller inte, så börja inte snacka.
Citera
2009-07-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Vadå mycket mycket mer, i vilka proportioner snackar vi här?

Han var oerhört givmild och fick allt för lite cred för det, vad som inte nämns ofta är te x detta:

"The tour (Dangerous World Tour), sponsored by Pepsi-Cola, who also sponsored Jackson's previous tour, included 69 concerts to 3.9 million fans. All profits made from the tour were donated to various charities including the Heal the World Foundation, Jackson's main reason for the tour."

Läste att han skänkt mest pengar av alla.
Citera
2009-07-01, 22:03
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Läste att han skänkt mest pengar av alla.

Tydligen ligger han på delad plats över dom som skänkt mest. Vem den andra e vete tusan.
Citera
2009-07-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Tydligen ligger han på delad plats över dom som skänkt mest. Vem den andra e vete tusan.

Bill Gates?

EDIT: Stämde. Dock ihop med frugan (hon drar väl iofs inte in några stålar.
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article261242.ece

Men någon Jackson ser jag inte på topp 3. Listan är iofs från 2002-2003.
Senast redigerad av turbo75 2009-07-01 kl. 22:07.
Citera
2009-07-01, 22:06
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Skulle vilja se dig i samma situation som han var i.
Du hade nog inte varit så jävla mycket modigare du..

Hatad, anklagad och skulder på över 4 miljarder.
Samt 50 konserter att leva upp till..
Tro fan att han mådde psykiskt dåligt!

Dessutom så vet vi inte om det var självmord eller inte, så börja inte snacka.

Kan inte tänka mig att han tog självmord med tanke på sin kärlek till barnen och fansen, det han levde för. sen var han väl lite tunn och halvdrogad men enligt "teamet" som han arbetade inför konserterna var både rörelserna och rösten intakt just ett par dagar före dödsfallet. MJ var definitivt inte någon som gav upp, även om han utstått alltför mycket utnyttjande och skit de senaste femton åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in