2009-06-30, 22:27
Bannlyst
Kanske därför han inte hade alla miljader man borde tro, just pga sin generösitet, pengar var inte allt för denna man, hade han bara tänkt på pengar hade han varit lite smartare, ändå smartaste draget köpa beatles låtarna dom kommer alltid dra in pengar.

Hans Neverland ranch hade ju ca 120 anställda som serva och hjälpte till, dessutom kostade underhållet för ranchen mer än 3 miljoner dollar årligen. Och detta berodde nog för just att barn och sjuka barn ska få komma dit och uppleva allt.

Menar hur ofta såg man michael med en ferrari eller lambo glida runt? Det var inte den typen av människa.
Citera
2009-06-30, 22:39
Medlem
Allan Akbars avatar
Vissa av de senare inläggen i tråden är riktigt underhållande. På ett sätt som får mig att hoppas att de var menade som skämt, för så godtrogna människor kan väl inte finnas på allvar, åtminstone inte annat än i Jönköping...
Citera
2009-06-30, 22:44
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Hans Neverland ranch hade ju ca 120 anställda som serva och hjälpte till, dessutom kostade underhållet för ranchen mer än 3 miljoner dollar årligen. Och detta berodde nog för just att barn och sjuka barn ska få komma dit och uppleva allt.

Menar hur ofta såg man michael med en ferrari eller lambo glida runt? Det var inte den typen av människa.
http://www.youtube.com/watch?v=9Tli1Nc79Ws

Han shoppade verkligen med stil, det kan man aldrig ta ifrån honom dessutom skall man skall ju inte glömma att det är för mänsklighetens bästa som han gör det!
Citera
2009-06-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Vissa av de senare inläggen i tråden är riktigt underhållande. På ett sätt som får mig att hoppas att de var menade som skämt, för så godtrogna människor kan väl inte finnas på allvar, åtminstone inte annat än i Jönköping...

Jag vet inte riktigt i vilket tillstånd du är i men det som har nämnts är fakta, oavsett operationer eller blekmedel så var michael jackson en otroligt omtänksam och varm människa, ett föredöme. Jag vet inte riktigt vad du dömmer honom för, verkar vara mest för hans utseende men inte finns det nångon anledning att hata någon för det.
Citera
2009-06-30, 22:56
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Nån som kan länka en bild på huvudhuset på Neverland Ranch, oftast får man ju se det där lilla entréhuset som är boarea måste vara mindre än vårt. Personalbostäder? arbetade ju som mest 150 st där.
Jag kollade på Google Earth men det verkar inte finnas något annat bostadshus där än det där lilla huset. En bit bort finns vad som ser ut som garage och ekonomibyggnader och annat, men frånsett det finns det bara lite småbyggnader här och var, inget som ser ut som en herrgård eller ett slott eller något liknande, som väl är vad du väntat dig.
Citera
2009-06-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar

Ang godtrogna människor, du skall vara glad för att det finns sådana, vi kanske försvarar dig någon gång när du är oskyldig, för du är ett större freak än MJ.
Citera
2009-06-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Kanske därför han inte hade alla miljader man borde tro, just pga sin generösitet, pengar var inte allt för denna man, hade han bara tänkt på pengar hade han varit lite smartare, ändå smartaste draget köpa beatles låtarna dom kommer alltid dra in pengar.

Där sa du det!

Michael var verkligen en generös människa som bara ville alla människor väl, det vet jag till 99% säkerhet.

Som du själv sa så köpte han inga skrytbilar eller liknande.. Det enda han brydde sig om var att barnen skulle få ha det så roligt som möjligt i hans Neverland.

Tyvärr så skrevs ingenting om detta i tidningarna, inga positiva saker utan bara negativa som om han vore ett monster. Vilket han självklart inte var!

Han var godheten själv.
Citera
2009-06-30, 23:12
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Var visst hos Oprah han sade det, kolla bak i tråden lite så finner du ett klipp. Där säger han också att han var stolt över att vara afroamerikan samt att han tyckte det var förjävligt att Pepsi hade en vit unge istället för en svart att gestalta honom som yngre i en reklam. Han var riktigt upprörd över det.

Han säger inte rakt ut vilken sjukdom det handlar om. Han nämner aldrig vitiligo.
Citera
2009-06-30, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Victimized
Där sa du det!

Michael var verkligen en generös människa som bara ville alla människor väl, det vet jag till 99% säkerhet.

Som du själv sa så köpte han inga skrytbilar eller liknande.. Det enda han brydde sig om var att barnen skulle få ha det så roligt som möjligt i hans Neverland.

Tyvärr så skrevs ingenting om detta i tidningarna, inga positiva saker utan bara negativa som om han vore ett monster. Vilket han självklart inte var!

Han var godheten själv.

Ja det är synd att media missvisar bilden av han. Hur många i afrika o andra u länder vet vem Elvis eller Beatles är? Ingen nästan, MJ alla vet i alla hörn i världen. Fortfarande barn 4-12 år lyssnar och sjunger MJ hur många unga sjunger elvis låtar?

Detta var ingen kändis som flasha med sina pengar för att synas för allmänheten eller visa som i MTV cribs, han flasha för sina fans i sina shower helt magiska påkostade allt för fansen ska uppleva det bästa av det bästa.

Man skulle nästan vilja han var lite mer egoiskt än vad han var, han var överdriven godtrogen, vilket är ju otroligt bra och ödmujkt, man önska man såg fler artiser som dennas tanke.

Nej MJ har allafall helt klart lagt en stoooooor legecy han kommer alltid minnas av alla oavsett millenium.

Så tragiskt otroligt att han är borta, känns fortfarande overkligt tyvärr. Även om jag lyssnar mest på HipHop Rap, så lyssnade jag mest MJ oavsett det var helt klart bästa musiken.
Citera
2009-06-30, 23:16
Medlem
Strattakasters avatar
Allan Akbar ser du något ont i detta klippet?

http://www.youtube.com/watch?v=GUtJwzOSCAU&feature=related

Visar vilken otroligt omtänksam människa han var. Eller han kanske gör det för att påbörja en tidig relation, eller vad tror du? Jag väljer iallafall att tro på ärligheten i hans röst!
Citera
2009-06-30, 23:27
Medlem
Fattar inte hur man kan anklaga honom, man ser tydligt att killen var barn i vuxen kläder.
http://www.youtube.com/watch?v=dUWMU0WBeV4
Citera
2009-06-30, 23:29
Bannlyst
En sak förstår jag däremot inte om MJ

sa inte michael han hade legat med Debbie Row i intervjun med Martin Bashir?

Debbie säger att dom aldrig haft sex eller att det är ens hans barn dom två första?

Varför använde han inte sina egna spermier istället för en donator?? Ville han inte dom ska vara för svarta eller vadå?

Kan en donator begära pengar för arvet? Det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in