2009-06-26, 10:09
Medlem
De säger ju att det var hjärtstillestånd han dog av och det är väl så alla dör. Hjärtat stannar. Men varför stannar hjärtat på en så pass ung och mager person helt plötsligt? Självmord? MJ skulle ju just starta en come-back-turné - jag har läst rapporter om att han inte orkade delta i träningen inför detta. Han kanske gav upp; pengarna slut, turnén skulle innebära fiasko, näsan ramlade av. Vad vet man?
Citera
2009-06-26, 10:11
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
De säger ju att det var hjärtstillestånd han dog av och det är väl så alla dör. Hjärtat stannar. Men varför stannar hjärtat på en så pass ung och mager person helt plötsligt? Självmord? MJ skulle ju just starta en come-back-turné - jag har läst rapporter om att han inte orkade delta i träningen inför detta. Han kanske gav upp; pengarna slut, turnén skulle innebära fiasko, näsan ramlade av. Vad vet man?
Det sas igår från familjens advokat att han missbrukat mediciner (minst) sedan den senaste pedofilrättegången. Att han är smal är ingen garant för att hans kropp är frisk och mår bra. Han obduceras idag, får väl se om dom ger ut någon information.
Citera
2009-06-26, 10:14
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Ja man kan faktiskt vara för mager. Folk dör faktiskt av anorexia.
Citera
2009-06-26, 10:14
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

Självmord var bland det första jag tänkte också. Än så länge verkar det talas ganska tyst om denna möjlighet men det känns ju långt ifrån som en omöjlighet med tanke på hur bräcklig han verkar ha varit och med den ständiga press han har utsatts för. Oavsett vilket så blev jag inte direkt förvånad över dödsbeskedet utan tycker snarare att det är konstigt att han överlevt så länge som han gjort.
Citera
2009-06-26, 10:16
Medlem
Sumpings avatar
xxxx

Dödsorsak:
Troligen prestationsångest/depression + missbruk inför "comebacken".

xxxx
Citera
2009-06-26, 10:16
Medlem
vad jobbigt, såg i förrgår en domänförsäljning i stil med kingofpopdead.com med referat till mikael jacksson dårå. Tänkte inte mer på det så ser man idag att han verkligen dog, synd, en så stor talang död, antar att detta öppnar upp för ännu mera 30 åringar som i efterhand ska stämma familjen för något påhittat övergrepp.
Citera
2009-06-26, 10:17
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Självmord var bland det första jag tänkte också. Än så länge verkar det talas ganska tyst om denna möjlighet men det känns ju långt ifrån som en omöjlighet med tanke på hur bräcklig han verkar ha varit och med den ständiga press han har utsatts för. Oavsett vilket så blev jag inte direkt förvånad över dödsbeskedet utan tycker snarare att det är konstigt att han överlevt så länge som han gjort.

Det verkar konstigt när han hade sin vän/manager och även sin privata läkare i huset.
Citera
2009-06-26, 10:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Michael Jackson hade dålig hälsa och det begriper vem som helst. Så han dog antagligen utav en hjärtattack. Antagligen har han haft hjärtflimmer i flera år.

Jag grät i morse över Michael Jacksons död.
Citera
2009-06-26, 10:27
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Det verkar konstigt när han hade sin vän/manager och även sin privata läkare i huset.

Nä, det är möjligt att det inte är så då även om sådana uppgifter kan ändras rätt mycket så här precis i början så jag skulle inte utesluta självmord utifrån något som tidningarna rapporterar nu. Visst det är kanske troligare att han dött av något annat men jag har länge känt att MJ nog är den människa i världen man skulle bli minst förvånad om begick självmord.
Citera
2009-06-26, 10:30
Medlem
weylands avatar
Träff i sthlm uppsala gävle -regionen?

Hej, finns det någon som har funderat på att styra någon form av stor träff för att samla alla fans tillsammans och sörja?
Citera
2009-06-26, 10:30
Medlem
laserlasses avatar
RIP
Jag gillade aldrig han men en stor artist var han

Kommer alla som har köpt biljett att få pengarna tillbaka eller inte?

Han har ju fått ett stort förskot på dom konserter han hade inbokat..

13 mille per konsert
Citera
2009-06-26, 10:38
Medlem
har hela morgonen försökt förneka det. Men efter att pratat med redaktionen på Hallandsposten så bekräftar dom verkligen det. Och att brodern på Aftonbladet TV höll presskonferens där han bekräftade dödsfallet. Så jävla tråkigt. Kungen af POP är ur tiden. Jag kommer själv sörja länge, han var en grym artist & en förebild för många. Må han vila i frid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in