2024-03-23, 22:51
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Så det som är på kampanj försvinner snabbt, omöjligt att få tag på ...
Sen har det varit vissa varor då det blivit kaos, tex dessa gympadojjor (börjat som ett skämt, artikeln från 2020).
Citera
2024-03-23, 22:52
Medlem
Freebops avatar
Handlar enbart på lidl, förutom frukt och grönsaker det kör jag från turklivsen. De har alltid jag behöver och skulle det visa sig att det är något jag behöver komplettera med så handlar jag hos Willys. Coop och Ica har jag bojkottat.

Den här månaden kör exempelvis lidl 20% rabatt på alla deras egna varumärke "matriket" och man kan göra riktigt bra kap på basvaror som mjölk, havregryn, yoghurt, fil etc. Vi pratar om nästan 40% lägre priser än Coop och Ica.

PS. Starkt tips att ladda ner deras app, där kan man samla på sig bonus och få "gratis" varor när man kommit upp till en viss belopp. Dessutom får man även tillgång till personliga erbjudande!
Senast redigerad av Freebop 2024-03-23 kl. 22:57.
Citera
2024-03-23, 23:02
Bannlyst
Problemet med LIDL är att kvalité variera mellan butikerna.. En del butiker kan var jättebra, med andra butiker möts av bad attiyd ifrån personalen och det är stökig i hyllorna. Dom har inte alltid dom där verktygen som finns i reklambladet.

Titta på Lidl i tyskland , så är det ännu mer bladning av varor.
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-03-23 kl. 23:31.
Citera
2024-03-23, 23:20
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Går man in på ICA och frågar, "säljer ni svets-masker?"
Då skulle dom allt undra om allt stod rätt till...

Men på Lidl säljer dom det har jag sett i detta "torg" i mitten av skumma grejer. Men det stod inte på min inköpslista just den gången...

Som många andra har nämnt har finns det lite svhyssta grejer till bra priser. Mina favoriter:

Disktabletter för 30 öre/st
Tomatpure på tub
Krossad tomat
Platspåsar för smörgåsar
Fryst vegetarisk lassagne
Snickers-kopia
Valnötsbröd
Kaffekapslar för nespresso
Svetshjälm....

Kan inflika här och säga att deras disktabletter W5 tror jag dom heter är svin bra.
Blir renare än när jag använde skit dyra yes tabletter.
Kan även rekommendera deras civapcici.
Citera
2024-03-23, 23:35
Medlem
Lidl är bra, handlar ca 1 ggn i veckan där och det är 25-50% billigare än ica, deras bonusklubb har bra varor och erbjudanden. Nackdelen är väl att där jag handlar är det massor med kunder och även om de fyller på med varor allt de kan är det just erbjudanden som kan vara slut. Tycker att de har ett genomtänkt sortiment. En kul grej på brödavdelningen är deras maskin som skär upp butiksbakade brödet åt en tycker den är skitkul att använda.
Citera
2024-03-23, 23:53
Medlem
Mysquos avatar
Svårplanerat att handla där. Man vet aldrig riktigt vad de har för något i sitt sortiment för stunden.
Jag har hört att de är rätt svinaktiga mot sina leverantörer, så jag kan tänka mig att de köper in ett stort parti och säljer av det, sedan vill leverantören inte längre ha med dem att göra och då letar de upp nästa leverantor. Det skulle kunna förklara varför så månag av deras varor bara säljs ett tag och sedan inte återkommer.
Citera
2024-03-24, 00:07
Medlem
DVikings avatar
Har vissa produkter som jag vill köpa som bara finns på Lidl så det blir besök då och då. Priset på dessa har ingen betydelse men man kan ibland köpa lite vanliga grejer som oftast har samma pris som Willys ungefär då. Kul att plocka upp nåt verktyg eller köksredskap lite då och då.

Frukt och grönt kan ibland vara billigt men då mest på erbjudanden.

Personalen är rätt kass överlag och det är ofta lite rörigt i butiken. Går inte till någon matbutik för att få någon shoppingupplevelse så det är väl skitsamma.

Ofta långa köer och jobbiga snabbkassor (med viktverifiering av varje vara) som de inte alltid har öppna. En hel del lustiga filurer som är och handlar; babbeluringar, öststatare och alkisar som nu ska dela butik med stressade medelsvensson som har en massa åsikter om hur en butik ska se ut
Citera
2024-03-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
LIDL har ju lite en stämpel över sig att bara ha kunder av Ove Sunbergs kaliber, men enligt mitt tycke handlar mer och mer vanligt folk på LIDL, kanske beror det på att LIDL har fått ett betydligt mer kvalitativt sortiment framförallt bland sina egna varor, eller så beror det på att LIDL till synes verkar vara det enda bolag i Sverige som försöker pressa ner priserna.

Handlade först på LIDL förra året, och butiken var verkligen över mina förväntningar, superbra! Handlar numera på LIDL två gånger i veckan, kruxet är bara det att det är svårt att få till en hel handling där, upplever inte att de har allt, så det blir oftast "en halv handling" där, som fulländas med ICA dagen efter. Åt till exempel LIDLs egna köttbullar igår, från "Matriket", och de var superbra, liksom många av deras andra produkter. Rekommenderas verkligen.

Är det fler än mig som delar åsikten om att Lidl är Sveriges mest underskattade affär? Växer LIDL just nu? Handlar du på LIDL?
Lidl var tidigare en underskaddad affär.
Lidl har dock överskattat sig själva nu för tiden och har samma priser som alla andra för det mesta.
Tidigare var dem klart billigare än alla andra på det mesta. Men inte längre.
Ytterst få saker är bättre, men framförallt så kan man fortfarande inte veckohandla där då dem inte har det sortimentet som behövs för en veckas matlagning.
Håller förvisso med om att dem har vissa sakersom är bra, men den listan är väldigt liten.
Citera
2024-03-24, 00:18
Medlem
mr.toolboxs avatar
Tyckte om deras frysta kanelbullar som de hade innan, Kostade då runt 20 kronor nu typ 27kr. Köttet de har är ofta inte svenskt och inte heller billigt. lök och potatis har de ofta till ok pris.
Citera
2024-03-24, 01:53
Medlem
neiges avatar
Nytt fenomen på lidl är dessa pensionärer som ska fippla med mobilen, eller vad nu problemet brukar vara, och kön rör sig inte så varje gång jag kommer dit senaste gångerna går de och öppnar en ny kassa.
Citera
2024-03-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Ytterst sällan, men deras nybakta bröd är trevligt liksom deras Korvar i charken. Stort minus på oftast långa köer och likgiltig personal
Just personalen skiljer sig naturligtvis åt i olika butiker. Där jag handlar är de mycket bra. Mycket är bra och billigt. Plus är att de säljer ut sekunda frukt och grönsaker i stället för att slänga. Minus är dåligt utbud på vissa varor.
Citera
2024-03-24, 04:06
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
LIDL har ju lite en stämpel över sig att bara ha kunder av Ove Sunbergs kaliber, men enligt mitt tycke handlar mer och mer vanligt folk på LIDL, kanske beror det på att LIDL har fått ett betydligt mer kvalitativt sortiment framförallt bland sina egna varor, eller så beror det på att LIDL till synes verkar vara det enda bolag i Sverige som försöker pressa ner priserna.

Handlade först på LIDL förra året, och butiken var verkligen över mina förväntningar, superbra! Handlar numera på LIDL två gånger i veckan, kruxet är bara det att det är svårt att få till en hel handling där, upplever inte att de har allt, så det blir oftast "en halv handling" där, som fulländas med ICA dagen efter. Åt till exempel LIDLs egna köttbullar igår, från "Matriket", och de var superbra, liksom många av deras andra produkter. Rekommenderas verkligen.

Är det fler än mig som delar åsikten om att Lidl är Sveriges mest underskattade affär? Växer LIDL just nu? Handlar du på LIDL?

Skulle inte köpa färdiga köttbullar i någon butik eller oavsett märke (är supersnabbt, enkelt, billigare och godare att rulla själv), men tycker att Lidl har bra bröd och en mycket bra frukt/grönt-avdelning med väldigt rimliga priser.

Tyvärr har jag väldigt långt till närmsta Lidl (mest flera Hemköp och en ICA Kvantum som är närmast) så blir extremt sällan, men annars om det hade legat en Lidl närmare så skulle jag absolut handla bröd och grönt ofta där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in