2016-10-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Här har Lidl haft nyinvigning. Det enda jag märkte var att de chockhöjt både ölen (perlenbacher) och chipsen. Hejdå Lidl.
En halvliter perlenbacher i burk kostar ca 9kr, vad kosta perlenbacher tidigare?

För någon vecka sedan hade de dock rabatt på en platta perlenbacher men minns inte vad priset var.
Senast redigerad av Sdnf 2016-10-16 kl. 17:18.
Citera
2016-10-16, 19:41
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Denna veckas reklamblad hade "cream spread" för 10 spänn. Jag köpte en röd ask med smak "yucatan" (=paprika och chili). Den var fan schysst och jag skulle lätt köpa den igen.

Jag snodde några jalapenos från busken på balkongen, delade dem på längden och kärnade ur. Sedan gjorde jag en smet på lidls cream spread, som jag blandade med pressad vitlök, hackad lök, lite rökt skinka, svartpeppar och olivolja som jag fyllde mina jalapenos med. Sedan strödde jag generöst med riven ost över och körde i ugnen. Hell yeah!

Att bara breda cream spread på mackan som det kanske var tänkt från början är förmodligen också helt OK dock. Bra produkt. Är denna standard eller tillfällig?
Citera
2016-10-16, 19:51
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Du hade nog bara otur. Mina sniglar var ljuvliga. Jag hoppas de har några kvar imorgon när jag ska handla igen.

Får jag fråga hur man äter sniglar egentligen? Jag äter verkligen typ allt men sniglar har jag aldrig gett mig på. Vitlök serveras ofta med sniglar vad jag vet och vitlök är det bästa jag vet! Ge mig ett frälsande snigelrecept!
Citera
2016-10-16, 19:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Denna veckas reklamblad hade "cream spread" för 10 spänn. Jag köpte en röd ask med smak "yucatan" (=paprika och chili). Den var fan schysst och jag skulle lätt köpa den igen.

Jag snodde några jalapenos från busken på balkongen, delade dem på längden och kärnade ur. Sedan gjorde jag en smet på lidls cream spread, som jag blandade med pressad vitlök, hackad lök, lite rökt skinka, svartpeppar och olivolja som jag fyllde mina jalapenos med. Sedan strödde jag generöst med riven ost över och körde i ugnen. Hell yeah!

Att bara breda cream spread på mackan som det kanske var tänkt från början är förmodligen också helt OK dock. Bra produkt. Är denna standard eller tillfällig?

Cavabel sorten vet jag inte riktigt, mitt lokala Lidl brukar bara ha Naturell, Light och Ört avrianten, inte paprika&chili varianten.

Däremot Milbona med paprika&chili brukar dom ha.
Citera
2016-10-16, 19:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Får jag fråga hur man äter sniglar egentligen? Jag äter verkligen typ allt men sniglar har jag aldrig gett mig på. Vitlök serveras ofta med sniglar vad jag vet och vitlök är det bästa jag vet! Ge mig ett frälsande snigelrecept!

Dom äts direkt ur skalet ungsbakade i vitlökssmör.
Citera
2016-10-16, 20:00
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Tillsammans med färskt vitt bröd som man svampar upp resterande vitlökssmör med. Nu provat Lidl varianten, de får godkänt men överlägsna är vinsnäckorna på burk som finns på Coop. Använder mig av snigelskal av porslin och egenvispat vitlökssmör med galet mycket vitlök
Citera
2016-10-16, 20:00
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:

OK, jag har sett någon form av keramikkärl som ser ut som en stekpanna fast med små gropar i som man lägger sniglarna i. Lägger man dem där i, lägger vitlökssmör på och kör dem i ugnen eller? Låter helt OK.. Lägger man tillbaka dem i skalet vid servering eller? (Jag har sett sniglar på burk, med en rör med skal nämligen..)
Citera
2016-10-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Här har Lidl haft nyinvigning. Det enda jag märkte var att de chockhöjt både ölen (perlenbacher) och chipsen. Hejdå Lidl.
Vad säger man: Lidl hör bön? Nu kommande lördag och söndag kommer de ha perlenbacher i 6pack 50cl flaskor för 43kr.
Citera
2016-10-16, 20:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
OK, jag har sett någon form av keramikkärl som ser ut som en stekpanna fast med små gropar i som man lägger sniglarna i. Lägger man dem där i, lägger vitlökssmör på och kör dem i ugnen eller? Låter helt OK.. Lägger man tillbaka dem i skalet vid servering eller? (Jag har sett sniglar på burk, med en rör med skal nämligen..)

Jupp, dom plockas ur skalen först för att rensas från skräp mm sen lägger man tillbaka dom i skalen
Citera
2016-10-16, 20:08
Medlem
Citat:
Jupp, dom plockas ur skalen först för att rensas från skräp mm sen lägger man tillbaka dom i skalen

När jag var en sisådär 6-13år hände det att jag kissa på sniglar när tillfälle och situation var gynnsam/gavs
Senast redigerad av Sdnf 2016-10-16 kl. 20:11.
Citera
2016-10-16, 20:09
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tillsammans med färskt vitt bröd som man svampar upp resterande vitlökssmör med. Använder mig av /// egenvispat vitlökssmör med galet mycket vitlök

Låter inte helt olikt hur jag äter pilgrimsmusslor. Där lägger jag pilgrimsmusslorna (vita puckar) i en skål och lägger i smör, übergeneröst med finhackad vitlök och generöst med väldigt finskivad salladslök. Ångkoka tills det är färdigt. Voilá! Jag kan tänka mig att sniglar spelar i samma liga..
Citera
2016-10-16, 22:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tillsammans med färskt vitt bröd som man svampar upp resterande vitlökssmör med. Nu provat Lidl varianten, de får godkänt men överlägsna är vinsnäckorna på burk som finns på Coop. Använder mig av snigelskal av porslin och egenvispat vitlökssmör med galet mycket vitlök

Lidls FÖRRA sändning var perfekt. Bättre än franska Picards. Men Coops har jag inte vågat testa. I burk. Låter suspekt. Men säger du att dom är bra så ok.
Däremot har jag anrättat egna FRÅN grunden några gånger. Tog någon vecka och mycket jobb.
Knepigt att rena skalen bl a! Sen rymde flera vinbärssnäckor från salladshinken. Och kokningen tog timmar.
Så nu kör jag köpesnäckor.
Köpte ALLA snäckpaketen dom kvar hade i frysen på Lidl häromdagen. Hoppas att resten är bättre än första paketet. Som jag nämnt inte vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in