2024-03-23, 21:02
Medlem
bongiovis avatar
Kanske en myt, vad vet jag. Men för några år sedan hörde jag att Lidl i stocksund gick otroligt bra, typ bäst i Sverige. (för den som inte vet så angränsar det till danderyd och djursholm)
Dock har jag själv bara gått in på lidl 1 gång. Det skedde i nynäshamn och var en udda upplevelse måste jag säga. Nja, jag avvaktar med Lidl.
Citera
2024-03-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
LIDL har ju lite en stämpel över sig att bara ha kunder av Ove Sunbergs kaliber, men enligt mitt tycke handlar mer och mer vanligt folk på LIDL, kanske beror det på att LIDL har fått ett betydligt mer kvalitativt sortiment framförallt bland sina egna varor, eller så beror det på att LIDL till synes verkar vara det enda bolag i Sverige som försöker pressa ner priserna.

Handlade först på LIDL förra året, och butiken var verkligen över mina förväntningar, superbra! Handlar numera på LIDL två gånger i veckan, kruxet är bara det att det är svårt att få till en hel handling där, upplever inte att de har allt, så det blir oftast "en halv handling" där, som fulländas med ICA dagen efter. Åt till exempel LIDLs egna köttbullar igår, från "Matriket", och de var superbra, liksom många av deras andra produkter. Rekommenderas verkligen.

Är det fler än mig som delar åsikten om att Lidl är Sveriges mest underskattade affär? Växer LIDL just nu? Handlar du på LIDL?
Tycker Lidl i Sverige är skit men i andra länder är Lidl en exemplarisk affär
Citera
2024-03-23, 21:18
Medlem
Jordgubbes avatar
Typisk matkasse på Lidl (för en jämförande studie)

1 L mjölk
1 kg potatis
1 zucchini
1 kg lök
1 motorsåg
Citera
2024-03-23, 21:24
Medlem
LIDL kvalité skiljer sig stort från stad till stad. Vissa städer är Lidl bra medans andra är de kassa.

Där jag bor nu är Lidl sämsta matbutiken man kan handla i: lockpriser, ligger på andra sidan stan och betydligt sämre utbud än ICA och Willys.

Har försökt handla där 2-3ggr när de haft bra erbjudanden men fast man kommer på morgonen eller mitt på dagen när det är minst folk i rörelse så är typ alla hyllor som är med i deras reklamblad tomma. Så man får ändå åka till ICA eller Willys för att handla det som är slut på Lidl som resulterar i att handlingen blev betydligt dyrare för att man åkte till Lidl först.

Så jag bojkottar Lidl helt nu.
Citera
2024-03-23, 21:27
Medlem
Handlar bara på lidl, gillar sortimentet och att dom inte har börjat med självscanning och skit.
Citera
2024-03-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Handlar bara på lidl, gillar sortimentet och att dom inte har börjat med självscanning och skit.

Tvärtom för mig. Jag gillar också Lidl. Tycker om de lite udda varorna som finns och hade gärna handlat där...

MEN

Det blir verkligen inte ofta då jag stör mig på långa köer. Hade de bara infört självscanning och slutat med deras vidriga app (folk håller på och försöker blippa, personal behöver hjälpa till... köer bildas).

Varför kan de inte bara införa självscanning? Jag hade handlat där hela tiden... men nu.. näe.
Citera
2024-03-23, 22:01
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
LIDL kvalité skiljer sig stort från stad till stad. Vissa städer är Lidl bra medans andra är de kassa.

Där jag bor nu är Lidl sämsta matbutiken man kan handla i: lockpriser, ligger på andra sidan stan och betydligt sämre utbud än ICA och Willys.

Har försökt handla där 2-3ggr när de haft bra erbjudanden men fast man kommer på morgonen eller mitt på dagen när det är minst folk i rörelse så är typ alla hyllor som är med i deras reklamblad tomma. Så man får ändå åka till ICA eller Willys för att handla det som är slut på Lidl som resulterar i att handlingen blev betydligt dyrare för att man åkte till Lidl först.

Så jag bojkottar Lidl helt nu.

Det är det som är kass med Lidl, det som är på erbjudande tar slut snabbt.
Skulle köpa kött som var pp erbjudande, priset var rätt bra men inget dunder billigt.
Kom vid 12 tiden och det var slut 2 dagar på raken, frågade en som jobbade där och hon sa att man får komma ännu tidigare så nästa dag så kom jag vid 9 tiden och fick tag på köttet.

Så det som är på kampanj försvinner snabbt, omöjligt att få tag på om man inte kan komma på morgonen och det suger, sen är det helt slut till helgen.
Citera
2024-03-23, 22:25
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Typisk matkasse på Lidl (för en jämförande studie)

1 L mjölk
1 kg potatis
1 zucchini
1 kg lök
1 motorsåg
De har verkligen ett mixat sortiment. Mat, låsringar, bandslipar om vartannat.

Här är det någon som testar deras motorsåg: https://www.youtube.com/watch?v=fBt5RaZJq6s

Tydligen alldeles utmärkt.
Citera
2024-03-23, 22:29
Medlem
Ibland har de schyssta erbjudanden och då inte bara på mat. Har t ex köpt en laddare till bilen från Lidl som jag fick för ett riktigt bra pris. Jag gillar också deras smaka-på-annat-land-kampanjer och deras borscht på burk är god. Gillar även deras billiga chokladkakor. Har tyvärr svårt för Matriket (deras gräddfil smakar konstigt och plastigt) och personalen... hjälp. Är det något slags krav att gå på nedåttjack och vara dryg för att få jobb på Lidl eller är arbetsförhållandena så hemska att personalen blir sådana efter en vecka?
Citera
2024-03-23, 22:30
Medlem
Går man in på ICA och frågar, "säljer ni svets-masker?"
Då skulle dom allt undra om allt stod rätt till...

Men på Lidl säljer dom det har jag sett i detta "torg" i mitten av skumma grejer. Men det stod inte på min inköpslista just den gången...

Som många andra har nämnt har finns det lite svhyssta grejer till bra priser. Mina favoriter:

Disktabletter för 30 öre/st
Tomatpure på tub
Krossad tomat
Platspåsar för smörgåsar
Fryst vegetarisk lassagne
Snickers-kopia
Valnötsbröd
Kaffekapslar för nespresso
Svetshjälm....
Citera
2024-03-23, 22:31
Medlem
Det jag vill köpa vet jag aldrig när de har - asiatisk yoghurt
Citera
2024-03-23, 22:44
Medlem
Nja, hade du sagt det för 5-10 år sen kanske men upplever nu att de flesta handlar på lidl. Var proppfullt förra året då matpriserna hade höjts. Ica och coop har tappat en del kunder skulle jag vilja påstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in