2025-05-26, 18:46
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Är det inte lite märkligt att lidl inte har sirap? Dom har ju en del bakråvaror och sirap är ju ganska vanligt i bakning, såväl kakor som bröd.
Själv har jag sirap på pannkakor och det går en hel del.
Är nästan 100% säker på att jag har sett sirap.
Kan titta efter det en extra gång åt dig när jag ska dit i morgon.
Citera
2025-05-26, 18:48
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är nästan 100% säker på att jag har sett sirap.
Kan titta efter det en extra gång åt dig när jag ska dit i morgon.
Jaså! Märkligt då jag aldrig sett det, besöker 3 olika. Maple syrup finns ju ibland på vissa kampanjveckor, men den trygga ljusa svenska sirapen har jag vet jag vet aldrig sett, har även frågat.
Att fråga personalen om varor är iofs ofta god dag yxskaft..
Citera
2025-05-26, 18:51
Medlem
Citat:
Jaså! Märkligt då jag aldrig sett det, besöker 3 olika. Maple syrup finns ju ibland på vissa kampanjveckor, men den trygga ljusa svenska sirapen har jag vet jag vet aldrig sett, har även frågat.

Sirapen står på samma hylla som motoroljan och toalettrengöringsmedlet.
Citera
2025-05-26, 18:56
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Okej, då ska jag titta efter den ljusa svenska och inte den här Maple Syrup https://imgproxy-retcat.assets.schwa...MkYzLmpwZw.jpg

Nä, att fråga personalen är lönlöst och ska se om jag kan hitta någon kund som vet.
Citera
2025-05-26, 22:47
Avstängd
321js avatar
Detta är halva priset jämfört med andra ställen:

https://www.lidl.se/p/tronic-powerba...knik/h10067564

Powerbank 20000 mAh
SUPERPRIS!
199:-
I butik 05/06 - 08/06
Citera
2025-05-27, 07:14
Medlem
I Tyskland sänker bjässarna Aldi och Lidl priserna med upp till 35 procent. ”Tidernas största prisfall” är tänkt att hjälpa tyskarna i en utmanande tid med växande barnfattigdom.
[...]
I stället för vrakpriser på enskilda varor satsar Aldi och Lidl nu på generella prissänkningar på stora delar av sortimentet. "Signalen till marknaden är att vi sänker mer än alla andra”.

https://www.svd.se/a/rP2aeR/lidl-och...rna-i-tyskland (betalvägg)

Kan ju hoppas att det sprider sig hit!
Senast redigerad av filifjonken 2025-05-27 kl. 07:49.
Citera
2025-05-27, 20:22
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
I Tyskland sänker bjässarna Aldi och Lidl priserna med upp till 35 procent. ”Tidernas största prisfall” är tänkt att hjälpa tyskarna i en utmanande tid med växande barnfattigdom.
[...]
I stället för vrakpriser på enskilda varor satsar Aldi och Lidl nu på generella prissänkningar på stora delar av sortimentet. "Signalen till marknaden är att vi sänker mer än alla andra”.

https://www.svd.se/a/rP2aeR/lidl-och...rna-i-tyskland (betalvägg)

Kan ju hoppas att det sprider sig hit!

Jag hoppas ALDI sprider sig hit. Jag handlar ofta hos dem när (ofta) jag är utanför Sverige.
Citera
2025-05-27, 21:14
Medlem
JerryCottons avatar
Trist att Lidl har bytt recept på vita bönor i tomatsås. Misstänker att det handlar om en ny tillverkare då de kommer i tetra nu för tiden, förutom chilivarianten. Bönorna är hårda och såsen smakar nada. Den gamla varianten var riktigt bra, i klass med Heinz till ett mycket lägre pris.
Citera
2025-05-27, 21:29
Medlem
Blir kul å se om Tysklands ekonomi går bättre än övriga EU.
Citera
2025-05-28, 00:12
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
garant tycker jag är helt okey ,köpt den ett tag ,sämsta är johnnys ketchup
Ja Garant är bra. Brukar köpa den ibland.
Citera
2025-05-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag hoppas ALDI sprider sig hit. Jag handlar ofta hos dem när (ofta) jag är utanför Sverige.
De var ju på väg för en, pja, 20 år sen. Sen la de plötsligt ner hela projektet. Om jag minns rätt kom de fram till att Sverige inte skulle bli lönsamt för dem. De la ner i Danmark där de var etablerade förra året också.
https://www.newsoresund.se/aldi-lamn...-verksamheten/
Så att de skulle ta upp etablering i Sverige igen känns inte så troligt. Tyvärr. Vi har alldeles för få aktrörer. Skamligt att Axfood tilläts köpa City Gross med tanke på den redan mycket begränsade kokurrenssituationen!
Senast redigerad av filifjonken 2025-05-28 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in