Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Nej man behöver inte "registrera" varje kupong för sig på det sättet, man kan aktivera allihopa samtidigt (ett klick/kupong i appen) och dom används sedan automatiskt om du köper en eller flera av varorna inom kupongens giltighetstid.
Köper man inte varan den gången så ligger kupongen kvar, aktiv, i appen tills den antingen inte gäller längre, eller man köper varan den gäller.
Du behöver blippa vid varje köp, men det måste man ju göra för alla bonus-klubbar som inte ansluts till ett betal/kredit kort (och även dom måste du blippa/uppge telefon/personnummer om du betalar kontant).
Konstigt, det där fungerar inte för mig. Har flera gånger försökt scanna Lidl plus en gång bara, sedan aktivera alla kuponger/gåvor samtidigt för att bara scanna en enda gång. Som du beskriver. Det fungerar aldrig. Utan jag måste verkligen scanna Lidl plus-kortet i appen, och sen scanna en aktiverad kupong. Sedan upprepa det varje gång tills samtliga kuponger/gåvor har blivit inscannade. Det är alltid nån i kassan som ber mig göra då för att det ska fungera, även om jag försöker ordna allt på en inscanning första gången.
Att jag måste blippa Lidl plus-kortet en gång vid varje köp har jag inget emot. Det är inte problemet. Däremot att behöva scanna det kanske 5 gånger om jag har 5 kuponger/gåvor att använda mig av, samt blippa varje kupong separat.
Vet inte varför det är betydligt smidigare för dig att använda appen. Men det är annorlunda för mig.