2023-06-02, 07:21
Medlem
Någon här som är duktig på lidl-appen? Jag blev debiterad dubbelt för några plantor och efter mailkontakt med deras kundtjänst skulle jag få tillbaka pengarna. Var kan jag se det i appen? Kan inte hitta själv. Igår handlade jag igen och trodde beloppet skulle dras automatiskt när jag scannade qr-koden men det hände ju inte.

Killen i kassan såg ut som ett frågetecken så det var ju ingen hjälp direkt.
Citera
2023-06-02, 09:23
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Någon här som är duktig på lidl-appen? Jag blev debiterad dubbelt för några plantor och efter mailkontakt med deras kundtjänst skulle jag få tillbaka pengarna. Var kan jag se det i appen? Kan inte hitta själv. Igår handlade jag igen och trodde beloppet skulle dras automatiskt när jag scannade qr-koden men det hände ju inte.

Har aldrig lyckats få vare sig bonus eller vara till extrapris, eller gåva när jag scannat med mobilen. Har helt gett upp deras app och bonussystem, sämsta och krångligaste jag vart med om.

Men pengarna måste du ju fan få tillbaka.
Citera
2023-06-02, 12:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt

Pengarna kommer normalt tillbaka på kortet du betalade med.
Betalade du kontant så måste det nog lösas i butiken, inte med kundtjänst.
Citera
2023-06-02, 12:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Har aldrig lyckats få vare sig bonus eller vara till extrapris, eller gåva när jag scannat med mobilen. Har helt gett upp deras app och bonussystem, sämsta och krångligaste jag vart med om.

Men pengarna måste du ju fan få tillbaka.

Aldrig haft några problem med appen (annat än att den inte startar ibland pga kass täckning i min butik, men då kan man bara rabbla sitt telefonnummer får att registrera köpet).

Bara att öppna appen öppna "lidl-kort" i menyn och blippa i kassan så är det klart, bonus registrerad.
För kuponger så öppnar man bare den menys först och aktiverar dom innan man blippar i kassan, ev gåvor finns där i form av kuponger.
Citera
2023-06-02, 12:25
Medlem
Svenglens avatar

Jag fick hem ett presentkort när det var ett större fel som Lidl hade gjort. En annan gång fick jag ett sms som jag skulle visa upp i kassan och en tredje gång fick jag en rabattkupong i Lidl-appen som motsvarade det felaktiga beloppet.....
Citera
2023-06-02, 13:03
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Aldrig haft några problem med appen (annat än att den inte startar ibland pga kass täckning i min butik, men då kan man bara rabbla sitt telefonnummer får att registrera köpet).

Bara att öppna appen öppna "lidl-kort" i menyn och blippa i kassan så är det klart, bonus registrerad.
För kuponger så öppnar man bare den menys först och aktiverar dom innan man blippar i kassan, ev gåvor finns där i form av kuponger.

Det är precis så jag har gjort. Trodde du att jag stod och viftade med avslagen mobil? Eller?
Citera
2023-06-02, 14:08
Medlem
Citat:

Dock är det väldigt irriterande att man först måste registrera LIDL Plus, sedan en kupong/gåva. Sedan upprepa hela processen om man har flera kuponger/gåvor som man vill använda sig av. Det räcker inte ens att registrera Lidl plus en gång, och sedan aktivera kupongerna. Utan man måste registrera lidl plus varje gång man vill använda en kupong, och skanna kupongerna var för sig.

Helst skulle jag vilja kunna aktivera samtliga kuponger/gåvor (som jag vill använda vid ett och samma tillfälle) samtidigt, och bara skanna in dem en enda gång. Istället för att behöva skanna varje var för sig.
Citera
2023-06-02, 14:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Dock är det väldigt irriterande att man först måste registrera LIDL Plus, sedan en kupong/gåva. Sedan upprepa hela processen om man har flera kuponger/gåvor som man vill använda sig av. Det räcker inte ens att registrera Lidl plus en gång, och sedan aktivera kupongerna. Utan man måste registrera lidl plus varje gång man vill använda en kupong, och skanna kupongerna var för sig.

Helst skulle jag vilja kunna aktivera samtliga kuponger/gåvor (som jag vill använda vid ett och samma tillfälle) samtidigt, och bara skanna in dem en enda gång. Istället för att behöva skanna varje var för sig.

Nej man behöver inte "registrera" varje kupong för sig på det sättet, man kan aktivera allihopa samtidigt (ett klick/kupong i appen) och dom används sedan automatiskt om du köper en eller flera av varorna inom kupongens giltighetstid.
Köper man inte varan den gången så ligger kupongen kvar, aktiv, i appen tills den antingen inte gäller längre, eller man köper varan den gäller.

Du behöver blippa vid varje köp, men det måste man ju göra för alla bonus-klubbar som inte ansluts till ett betal/kredit kort (och även dom måste du blippa/uppge telefon/personnummer om du betalar kontant).
Senast redigerad av Sereena 2023-06-02 kl. 14:54.
Citera
2023-06-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Det är precis så jag har gjort. Trodde du att jag stod och viftade med avslagen mobil? Eller?

Ibland får man stå och vinkla mobilen lite. Du ska höra ett ljud när den registreras. Brukar aldrig ha problem med appen och registrera, men som sagt, ibland kan man behöva vinkla mobilen lite. Typ samma som händer på ica när jag ska ta en scanningenhet med mobilen.
Citera
2023-06-02, 21:41
Medlem
Citat:
Nej man behöver inte "registrera" varje kupong för sig på det sättet, man kan aktivera allihopa samtidigt (ett klick/kupong i appen) och dom används sedan automatiskt om du köper en eller flera av varorna inom kupongens giltighetstid.
Köper man inte varan den gången så ligger kupongen kvar, aktiv, i appen tills den antingen inte gäller längre, eller man köper varan den gäller.

Du behöver blippa vid varje köp, men det måste man ju göra för alla bonus-klubbar som inte ansluts till ett betal/kredit kort (och även dom måste du blippa/uppge telefon/personnummer om du betalar kontant).

Konstigt, det där fungerar inte för mig. Har flera gånger försökt scanna Lidl plus en gång bara, sedan aktivera alla kuponger/gåvor samtidigt för att bara scanna en enda gång. Som du beskriver. Det fungerar aldrig. Utan jag måste verkligen scanna Lidl plus-kortet i appen, och sen scanna en aktiverad kupong. Sedan upprepa det varje gång tills samtliga kuponger/gåvor har blivit inscannade. Det är alltid nån i kassan som ber mig göra då för att det ska fungera, även om jag försöker ordna allt på en inscanning första gången.

Att jag måste blippa Lidl plus-kortet en gång vid varje köp har jag inget emot. Det är inte problemet. Däremot att behöva scanna det kanske 5 gånger om jag har 5 kuponger/gåvor att använda mig av, samt blippa varje kupong separat.

Vet inte varför det är betydligt smidigare för dig att använda appen. Men det är annorlunda för mig.
Citera
2023-06-02, 21:42
Bannlyst
Dom har schyssta skor nu till salu för 170 spänn. Stiliga och som man kan löpa i.
Senast redigerad av Nordsj 2023-06-02 kl. 21:47.
Citera
2023-06-02, 21:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Dom har riktigt skor nu till salu för 170 spänn. Stiliga och som man kan löpa i.
Du har ingen länk och citat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in