2014-11-23, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
jag rekommendar att inte tro på vad du inbillar dig om mina känslor för de är åt helvete fel.

men för all del, fortsätt håna mig eller vad du tror du gör. Min lön blir som sagt större i himlen = Jesus löfte.

Gud älskar mig. Förhoppningsvis kommer du få den känslan en dag också.

Ibland är den andre den bästa bedömaren.

/din förväntansfulla Powerfulness
Senast redigerad av Powerfulness 2014-11-23 kl. 18:42.
Citera
2014-11-23, 20:20
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Ja, kan det vara på något annat sätt?
Det kan finnas många sätt. Högmod är en synd.
Citera
2014-11-23, 20:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
m.ao finns det inget evangelium där Jesus pratar om "nuet" med eller utan citatstecken?

Vet du hur många irrläror som finns om Jesus, Gud och himmelriket? De har i i många fall startats av en psykotisk individ.

Martinus - mediterade och en ande gick in genom kroppen - människan fick för sig att skriva en bok som handlar om hur man ska tolka bibeln.

Muhammed - mediterade i en grotta och försökte ta sitt liv - ande uppenbarar sig och säger att Muhammad är utvald. Resultatet vet vi, krig och hot om död om man inet konverterar till islam. Muhammad får en dröm och går förbi Jesus och jag har personlig erfarenhet att man får träffa Satan då. Även erfarenhet av andar som går in ens kropp..

Rael - också hjärnsläpp anledning oklar , trodde att han blev bortförd av utomjordingar - skrev en saga om "jehova" och liv på andra planeter.

och så har vi hur många personliga som helst. Men kommer Jesus och hjälper en så drar han en till bibeln. Det finns hur många som helst som delar sina upplevelser om just det.

Får jag be dig hålla dig till trådämnet eller dra dig undan.
Håll dina teorier/fantasier i religionsforumetär du snäll. Jag har sagt detta innan och jag gör det inte igen. Jag kommer att rapportera dig.
Vi försöker föra en vuxen debatt här och dina barnsligheter drar ner tråden.
Citera
2014-11-23, 22:59
Medlem
Egots död.

Gör skämiga saker tills du inser att det inte finns nåt att skämmas för.

Bod Dylan säger det så bra i hans sång "Like a Rollig Stone"-"You never understood that it ain't no good
You shouldn't let other people get your kicks for you"

Så enkelt är det. Men vår rationella tänkande köper inte det, det måste vara svårare...
Citera
2014-11-24, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Får jag be dig hålla dig till trådämnet eller dra dig undan.
Håll dina teorier/fantasier i religionsforumetär du snäll. Jag har sagt detta innan och jag gör det inte igen. Jag kommer att rapportera dig.
Vi försöker föra en vuxen debatt här och dina barnsligheter drar ner tråden.
jag förstår att du ser dig som vuxen.

Men jag håller inte käfft förrän du tar tillbaka ditt påstående att det du vet och lär i den här tråden - är boten till inte en utan ALLA psykiska ǻkommor. Påståendet i TS syftar jag på.
Citera
2014-11-24, 08:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
jag förstår att du ser dig som vuxen.

Men jag håller inte käfft förrän du tar tillbaka ditt påstående att det du vet och lär i den här tråden - är boten till inte en utan ALLA psykiska ǻkommor. Påståendet i TS syftar jag på.

Du behöver inte hålla käft, bara håll dig till ämnet. Håll religionen i religionsforumet, det är det enda jag säger.
Du är så upptagen av dig själv så att du inte vill inse vad tråden handlar om. Du har hittat religion och tycker att det fungerar, bra, men du har bara bytt ut en galenskap mot en annan.
Du är fortfarande i mörkret även om du inte ser det. Egot är mästare på självbedrägeri.
Alla de tankar och uppfattningar du har är mentala koncept i ditt intellekt, som huserar i ditt ego.
Du kan ha hur många föreställningar som helst om gud och jesus men dessa finns enbart i ditt ego.
Om du ställer dig helt naken och erkänner att du inte vet någonting, att du inte är någon alls, att det enda du känner till är din egen existens, var hamnar du då?
Det är här vi måste börja. Alla psykiska åkommor finns i psyket, det är väl ändå rätt självklart.
Om du inser att du inte är ditt psyke kommer det inte att ha makt över dig. Och du som är religiös tror väl ändå på att vi i grunden är andliga? Ande och psyke är olika saker. Det är inte psyket som övervinner döden. Du är inte ditt psyke. Sjukdomen finns i psyket. Du är inte det. Kan det bli enklare?
Citera
2014-11-24, 14:57
Bannlyst
Så Jesus kom till mitt ego när jag låg inlagd på psyket och öppnade dörrarna för mig efter att släppte in honom i mitt hjärta?

Är mitt hjärta i mitt ego?

Tror du att jag hellre tror på dina teorier om vad ande är - när jag har relation med Jesus och du säger att han är ett ego-hittepå?
Citera
2014-11-24, 15:28
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Så Jesus kom till mitt ego när jag låg inlagd på psyket och öppnade dörrarna för mig efter att släppte in honom i mitt hjärta?

Är mitt hjärta i mitt ego?

Tror du att jag hellre tror på dina teorier om vad ande är - när jag har relation med Jesus och du säger att han är ett ego-hittepå?
Hur kan du vara så säker på att det är Jesus som vandrade in i ditt hjärta? Djävulen är mästare av förklädnad...

Det går inte övertala andra till att ändra sitt sätt att vara, jag låter tiden avgöra om du ska vakna ur din orimliga tro eller om du ska fortsätta sova i en djup dvala.

Det gör detsamma ändå. Det är inget tvång att söka upplysning.

Och jag håller med proconsul om att du borde dra till religionsdelen av forat. Du verkar bara vara ute efter att provocera.
Citera
2014-11-24, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Hur kan du vara så säker på att det är Jesus som vandrade in i ditt hjärta? Djävulen är mästare av förklädnad...

Det går inte övertala andra till att ändra sitt sätt att vara, jag låter tiden avgöra om du ska vakna ur din orimliga tro eller om du ska fortsätta sova i en djup dvala.

Det gör detsamma ändå. Det är inget tvång att söka upplysning.
eftersom jag först fick kontakt med Satan och sen blev av med honom, med hjälp av Jesus, så skulle jag våga säga att jag vet lite bättre än om jag saknat dessa erfarenheter.

Uppenbarligen är det något du missat om du ser min tro som orimlig.

Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Och jag håller med proconsul om att du borde dra till religionsdelen av forat. Du verkar bara vara ute efter att provocera.
isåfall har du missförstått. Jag delar min erfarenhet och tro, precis som ni, överallt där jag känner för det - för jag är övertygad om vilken betydelse tron faktiskt har.
Citera
2014-11-24, 16:38
Medlem
Citat:
Jag delar min erfarenhet och tro, precis som ni, överallt där jag känner för det - för jag är övertygad om vilken betydelse tron faktiskt har.

Att skriva Off Topic är mot forumets regler och kan leda till en varning.
Citera
2014-11-24, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Att skriva Off Topic är mot forumets regler och kan leda till en varning.
tack för upplysningen, mr
Citera
2014-11-24, 17:43
Bannlyst
Citat:
tack för upplysningen, mr

Varför var "saggeliten" inlagd? Var det psykosrelaterat?

/din förundrade Powerfulness
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in