Citat:
Ursprungligen postat av
saggeliten
jag förstår att du ser dig som vuxen.
Men jag håller inte käfft förrän du tar tillbaka ditt påstående att det du vet och lär i den här tråden - är boten till inte en utan ALLA psykiska ǻkommor. Påståendet i TS syftar jag på.
Du behöver inte hålla käft, bara håll dig till ämnet. Håll religionen i religionsforumet, det är det enda jag säger.
Du är så upptagen av dig själv så att du inte
vill inse vad tråden handlar om. Du har hittat religion och tycker att det fungerar, bra, men du har bara bytt ut en galenskap mot en annan.
Du är fortfarande i mörkret även om du inte ser det. Egot är mästare på självbedrägeri.
Alla de tankar och uppfattningar du har är mentala koncept i ditt intellekt, som huserar i ditt ego.
Du kan ha hur många föreställningar som helst om gud och jesus men dessa finns enbart i ditt ego.
Om du ställer dig helt naken och erkänner att du inte vet någonting, att du inte är någon alls, att det enda du känner till är din egen existens, var hamnar du då?
Det är här vi måste börja. Alla psykiska åkommor finns i psyket, det är väl ändå rätt självklart.
Om du inser att du inte är ditt psyke kommer det inte att ha makt över dig. Och du som är religiös tror väl ändå på att vi i grunden är andliga? Ande och psyke är olika saker. Det är inte psyket som övervinner döden. Du är inte ditt psyke. Sjukdomen finns i psyket. Du är inte det. Kan det bli enklare?