Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag kan också svara på den frågan. Jag tror sannolikheten är HÖGST 5 %. Men sen har jag en fråga till dig, varför sa inte Lisbet omgående att det var CP som var GM? Med tanke på att hon hade ögonkontakt med mördaren.
Lisbet sa ju omgående att CP var GM efter att hon såg alla stå uppradade. Det var något hon egentligen hade velat undvika. Helst hade hon velat se hela filmen innan hon gjorde några uttalanden men då hon såg CP och blev så chockad över att känna igen mannen från mordkvällen fällde hon den för henne olyckliga kommentaren "man ser ju vem som är alkoholist".
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det jag menar är att det är solklart att Lisbet och mördaren hade ögonkontakt, men varför sa hon inte omgående till polisen att det var CP?
I första förhöret visste hon inte att den man som hon tittade på var gärningsmannen då hon trodde att skotten kom från längre håll. Efter första förhöret då hon visste vartifrån skotten kom vill jag minnas att hon började beskriva den man som haft ögonkontakt med(enligt hennes uppfattning alltså CP)