2009-11-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Han ser ju rätt spänstig ut i filmen av Fylking när har springer uppför trappan. Där tar FLERA steg i taget. Varför tar du upp som exempel att mördaren sprang flera steg i taget när vi VET att CP skulle klara av det?

Förstör inte vad du menar med Lisbets utpekande. Förklara

Det jag menar är att det är solklart att Lisbet och mördaren hade ögonkontakt, men varför sa hon inte omgående till polisen att det var CP?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag håller då väldigt trevlig ton. Vänta tills jag blir uppretad.

CP-förespråkaren vägrar ju lyssna på vad jag säger angående LPs roll.

Hahaha Bra det! Min poäng är bara att det är soft med ett bra klimat så fler pallar säga vad man tycker utan att behöva få svar i stil med men va fan är dum har du ens läst GK??(raljerande jag vet) bara för att man har en annan åsikt...
Citera
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag kan också svara på den frågan. Jag tror sannolikheten är HÖGST 5 %. Men sen har jag en fråga till dig, varför sa inte Lisbet omgående att det var CP som var GM? Med tanke på att hon hade ögonkontakt med mördaren.
Lisbet sa ju omgående att CP var GM efter att hon såg alla stå uppradade. Det var något hon egentligen hade velat undvika. Helst hade hon velat se hela filmen innan hon gjorde några uttalanden men då hon såg CP och blev så chockad över att känna igen mannen från mordkvällen fällde hon den för henne olyckliga kommentaren "man ser ju vem som är alkoholist".

Citat:
Det jag menar är att det är solklart att Lisbet och mördaren hade ögonkontakt, men varför sa hon inte omgående till polisen att det var CP?
I första förhöret visste hon inte att den man som hon tittade på var gärningsmannen då hon trodde att skotten kom från längre håll. Efter första förhöret då hon visste vartifrån skotten kom vill jag minnas att hon började beskriva den man som haft ögonkontakt med(enligt hennes uppfattning alltså CP)
Senast redigerad av Mr_Sinister 2009-11-11 kl. 23:18.
Citera
2009-11-11, 23:13
Medlem
Citat:

Men hur skulle hon veta vem CP var?? Tror inte att hon hängde i rotebro och drack explorer på helgerna...

Edit: tvåa på den pucken
Citera
2009-11-11, 23:13
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Hahaha Bra det! Min poäng är bara att det är soft med ett bra klimat så fler pallar säga vad man tycker utan att behöva få svar i stil med men va fan är dum har du ens läst GK??(raljerande jag vet) bara för att man har en annan åsikt...

Jag håller med dig.
Citera
2009-11-11, 23:14
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Öhhm.. Nu hänger inte jag med här heller...

Huruvida LP såg GMs ansikte kan man ju diskutera, men hur skulle hon veta vem CP var..?
Citera
2009-11-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Lisbet sa ju omgående att CP var GM efter att hon såg alla stå uppradade. Det var något hon egentligen hade velat undvika. Helst hade hon velat se hela filmen innan hon gjorde några uttalanden men då hon såg CP och blev så chockad över att känna igen mannen från mordkvällen fällde hon den för henne olyckliga kommentaren "man ser ju vem som är alkoholist".

Hursomhelst ,Vad menar du med att hon inte pekar ut CP omgående?

Jag menar i första polisförhöret har Lisbet inte sett någonting och säger tillochmed att det kan ha varit 2 gärningsmän, sen pekar hon helt plötsligt ut CP, det är en gåta för mig. Att hon döljer något är lika säkert som att Palme är skjuten.
Citera
2009-11-11, 23:15
Medlem
Citat:
Sen har jag en fråga till mr sinister.

Den här frågan blir svår att svara på MEN. HUR kunde CP veta att Palme och Lisbet skulle befinna sig i hörnet av Tunnelgatan/Sveavägen just då? Jag har iallafall inget svar på det. För du vet väll att det finns vittne som säger att dom har sett att GM stod och väntade upp till 3-4 min i hörnet innan makarna Palme kom. Eller visste du inte det?

Så du avfärdar helt grandmannen som GM?
Citera
2009-11-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Öhhm.. Nu hänger inte jag med här heller...

Huruvida LP såg GMs ansikte kan man ju diskutera, men hur skulle hon veta vem CP var..?

Okej det var dåligt formulerat. Men som sagt läs Lisbets första förhör så fattar ju vem som helst att CP inte kan var GM.
Citera
2009-11-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Så du avfärdar helt grandmannen som GM?

Ja det gör ja. Varför skulle Inge Morelius hitta på att det står en man vid dekorima upp till 4 min??
Citera
2009-11-11, 23:20
Medlem
Sen som Leif GW säger, ett vittne som sett GM på drygt 2-3 meters håll säger att det inte var CP han såg. Sen så skulle alltså CP haft en stor revolver på sig just den kvällen?
Citera
2009-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Okej det var dåligt formulerat. Men som sagt läs Lisbets första förhör så fattar ju vem som helst att CP inte kan var GM.

Vad i detta förhör pekar bort från CP. Tvärtom så är det ju rätt vagt och skulle absolut kunna passa in på Christer.

Det hon säger är:

40:års åldern
Kompakt kropp med kort hals
Brunaktigt hår
Täckjacka

http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem