Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Anders Delsborn har sagt sig vara 95% säker på att CP var gärningsman. Tyvärr är detta i en tv intervju som jag inte har länk till på nätet.Hur rättsvidrigt du än tycker Lisbets utpekande är så är hon fortfarande NÅGON. Eller är hon inte?
Så du menar att eftersom Lisbets vittnesmål inte var bra så är det med 100% felaktigt? Jag har läst Lisbets vittnesmål. Hon var 100% säker i sitt utpekande,var på plats, blev inte styrd av förhörsledaren. Du vill avfärda hennes vittnesmål eftersom du inte tror på det. Det är klart att det blir enkelt att avfärda CP som gärningsman om man avfärdar allt som pekar mot honom. Med din inställning skulle vi ALDRIG få någon dömd för något brott i det här landet (eller i världen).
Jag upprepar en fråga jag ställde tidigare. Tror du sannolikheten att CP var gärningsman är 0%?
Äh du bara yrar. Och att du är otillräckligt påläst märks också mer och mer hela tiden.
Hur vet du att hon inte blev styrd under förhören? Har du hört någon bandupptagning? Nej just det, hon tillät ju inte det. SPECIELL som hon var, statsministeränka. Du vet väl att hon fick veta att den misstänkte var alkoholist just före videovisningen? Samt att åklagaren och lagmannen som var närvarande inte fick se hennes ansikte under videovisningen? Sånt här trams från LPs sida genomsyrar utredningen.
Procentsatsen har jag svarat på. Läs igen.
Och till sist, NEJ LP är inte någon. Inte i juridisk mening i detta fall. Hon kom inte ihåg något ansikte över huvud taget förrän efter ett par veckor. Hon såg aldrig GMs ansikte utan ville givetvis få någon fälld för detta brott. Så tror jag iaf.
Bilden hon fick i huvudet skapades av externa intryck med början i vittnet Björkmans chockade uppsyn, bara sekunder efter skotten.
Orkar inte tjafsa med dig om detta mer nu, eftersom du inte är tillräckligt påläst för att komma med något vettigt. nån annan får ta över. Måste sova.