2011-02-22, 23:09
Medlem
Stoffenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ingen annan har mig veterligen på ett sannolikt sätt sagt sig ha sett mördarens ansikte på sådant sätt att han/hon skulle klara en senare identifiering av densamme.Enbart Lisbeth Palme har klarat det.

Man kan inte bara skyffla undan hennes utpekande.Vill man göra det så MÅSTE man ha bra på benen.

Lisbeth Palme var ingen person som skulle gå ed i både tings och hovrätt gällande sådana här saker om hon inte var 100 övertygad om att hon sa sanningen.

Man kan möjligen spekulera(på mycket tunn is)om att hon eventuellt minns fel eller misstar sig.

Lisbeth Palme,såsom varandes vittne..i vilken rättegång som helst..är dock ett trovärdigt dito..så den som på ett trovärdigt sätt skall avfärda hennes ENTYDIGA vittnesmål har ett mycket digert jobb framför sig.

Hittills har ingen lyckats.

GW gjorde just det. Du får titta igen. Vittne A, som kände till den väldigt specielle CP, såg mördaren på nära håll och sa att det INTE var CP.
Citera
2011-02-22, 23:12
Medlem
CapsLockss avatar
Fråga från chatten

Jens: Skulle du vara intresserad av att ta över utredningen?
Leif GW Persson: Nej, det är jag inte. Eller jo, kanske förresten.
Citera
2011-02-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Har Stockholms City någonsin spärrats av vid tullarna och omkringliggande gator vid ett mord? GW fick det till att låta som att det var en rutin som märkligt nog ej fullföljds denna kväll. Detta är enligt mig rent nonsens.
Ett mord på öppen gata var ju inte vanligt på den tiden.
Det fanns ju manualer på SOS Alarm på vad som skall göras en sådan gång. Det som istället sker är ju att chefen på SOS Alarm lägger på luren sen han mottagit Taxi Järfällas samtal. Och det strider ju mot allt förnuft då Alarmcentralen skall hålla kvar kontakten med den som larmar tills polis är på plats.
Citera
2011-02-22, 23:16
Bannlyst
Citat:
Man kan inte bara skyffla undan hennes utpekande.Vill man göra det så MÅSTE man ha bra på benen.
Vilket vi har. Det här är inget emot Lisbeth som person, hon är säkert trevlig och så men med tanke på att det var mörkt, att hon nyss blivit skjuten, att hennes man stupat på fläcken och därpå medföljande chock samt det faktum att hon var vänd åt fel håll gör att hon inte direkt är ett A-vittne. En annan person med lika drivande och med åren skiftande minnesbilder av vad som skett hade skrivits av som icke trovärdig. Skälet till att Lisbeth inte gör det är att hon dels är statsministerhustrun samt att hon som påstått huvudvittne säger det utredarna vill höra. Hon pekar ut den buse som utredarna själv lutar åt och eftersom alla inblandade vill klara upp fallet så är det lätt att göra det lätt för sig.

Jag vidhåller min åsikt att Lisbeths utpekande är en av bromsklossarna i den här utredningen. Det finns för all del fler, men hennes är ett av dem.

Citat:
Lisbeth Palme var ingen person som skulle gå ed i både tings och hovrätt gällande sådana här saker om hon inte var 100 övertygad om att hon sa sanningen.
Skitprat. Du har ingen aning om hur hon är som person.

Citat:
Man kan möjligen spekulera(på mycket tunn is)om att hon eventuellt minns fel eller misstar sig.

Din övertro på Lisbeth är patetisk. Hon är inte chockskadad, skottskadad medelålders kvinna som som tre sekunder innan iakttagelsen blev änka, hon är inte Stålmannen.

Citat:
Lisbeth Palme,såsom varandes vittne..i vilken rättegång som helst..är dock ett trovärdigt dito..så den som på ett trovärdigt sätt skall avfärda hennes ENTYDIGA vittnesmål har ett mycket digert jobb framför sig.

Hittills har ingen lyckats.
Trams. Det finns tydliga luckor i hennes vittnesmål och alla ser dem utom du.

// Roger P.
Citera
2011-02-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Och vart fan är Olofs dagbok ? Jo den eldade Lisbeth Palme upp. Hon tillät inte husrannsakan för ens efter 2 veckors tid.
Sanslöst. Visste inte att man fick bestämma själv om man vill ha husrannsakan eller inte!
Citera
2011-02-22, 23:24
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Man kan inte komma ifrån ett ovedersägligt faktum.

Lisbeth Palme var den enda som såg mördarens ansikte.Hon har aldrig tvekat när hon pekat ut Christer Petterson som varandes mördaren.

Lisbeth Palem såg enligt egen utsago inte mördarens ansikte, utan angav som signalement vittnet Björkman. LP var dessutom hysterisk på mordplatsen (inte så konstigt, vem skulle inte varit det i samma situation?).
I konfrontationen så pekar hon inte ut gärningsmannen, utan den som är alkoholist. Man hade sett till att hon i förväg fått reda på att den misstänkte var alkis. Detta för att säkra att hon pekade ut "rätt" person.
Citera
2011-02-22, 23:26
Medlem
Ang LP, enligt ambulanspersonal på plats var hon helt hysterisk (vilket är förståeligt) och nästan hindrade räddningspersonal att påbörja behandling. Nu minns jag inte hennes yrke, men var inte hon nån sorts psykolog?!? Hon kanske i efterhand försöker rädda sin karriär genom att framställa sig själv som lugn, rationell och med att ha koll på en krissituation. Jag menar vilken patient vill ha en loco som läkare..?
Citera
2011-02-22, 23:27
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Lisbeth Palem såg enligt egen utsago inte mördarens ansikte, utan angav som signalement vittnet Björkman. LP var dessutom hysterisk på mordplatsen (inte så konstigt, vem skulle inte varit det i samma situation?).
I konfrontationen så pekar hon inte ut gärningsmannen, utan den som är alkoholist. Man hade sett till att hon i förväg fått reda på att den misstänkte var alkis. Detta för att säkra att hon pekade ut "rätt" person.

Dessutom nämnde hon som sagt ingen minnesbild av något ansikte förrän efter ett par veckor.
Citera
2011-02-22, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Englund
Ta bort detta! Du riskerar att åka ditt för OUTNING!/ Roger Persson-FAN CLUB!
Jag tror att alla är införstådda med att jag skämtar. Men visst, för säkerhets skull - JAG SKÄMTAR!

Nöjd?

EDIT: Fast iofs så var min senaste avstängning resultatet av att jag skämtat om något liknande. Den humorlösa moderatorn hade sett det, tagit upp det för omöstning i Outlaw och fått igenom sin lobb. En månads avstängning för Roger för ett övertydligt skämt. Så visst, du har en poäng. Men skitsamma. Blir jag permbannad för detta så ger jag faktiskt fan i vilket. Flashbacks förlust.

// Roger P.
Senast redigerad av Roger Persson 2011-02-22 kl. 23:31.
Citera
2011-02-22, 23:30
Medlem
DanteAlighieris avatar
Som ny i tråden skulle jag vilja veta vilka fakta det är som kommer fram först nu?
Citera
2011-02-22, 23:33
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Som ny i tråden skulle jag vilja veta vilka fakta det är som kommer fram först nu?

Inget. GW har tjatat om detta sen 2006 åtminstone.

Det nya skulle väl vara att han tror att den "andre mannen" skulle ha sprungit upp efter GM men före "vittne 1", vilket är befängt.
Citera
2011-02-22, 23:33
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Inget av det GW säger är nytt. Det nya är att det inte är en virrig privatspanare utan är en ansedd person som GW som har modet att säga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in