2010-03-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Tack utredaren för att du ännu en gång visat att du står på de missförstådda Holmers, Ebbes och Östlings sida i denna debatt. Det är inte de som manipulerat utan de har blivit manipulerade lol. Det ger en bra värdering av dina ideer och spår som ju bekräftar det tidiga villospår om Sydafrika dessa grupper spred och som du vidareutvecklar till dina egna med samma skuttiga logik.
Du har gjort oss alla en stor tjänst genom att avslöja din hemvist!
Hej uddis
Som vanligt så försöker du framställa en lögn om att jag skulle stå på HH, Ebbe och Östlings sida när jag i själva verket sedan år tillbaka visat att exv Östling saknade alibi för mordtidpunkten och därmed kunde ha deltagit som exv polisen i bilen på Drottninggatan.
Se Del 14. Polisman A
https://www.flashback.org/showpost....postcount=1666

Under HHs tid så utreddes inte Sydafrikaspåret och Världen i dag som knappast kan beskyllas för att gå fd Sovjetunionens ärende skrev följande så sent som för ett år sedan:
http://www.varldenidag.se/index.php?...3894&Itemid=98
Citat:

2009-02-27 10:49
"Massiv desinformation kan ha trasat sönder mordutredningen"
Redan dagen efter mordet hävdade Sovjetunionens statliga nyhetsbyrå Tass att det var CIA som låg bakom mordet. Uttalandet följdes upp av en artikel i Pravda, som menade att de politiska högerkrafterna låg bakom: ”De skyldiga finns bland dem som vill driva hela länder mot höger”.
Georgij Arbatov, sovjetisk politiker som satt med i Palmekommissionen, hävdade två dagar efter mordet i regeringsorganet Izvestia, att Palmes fiender fanns bland dem som ogillade Palmes avståndstagande från apartheid och engagemang för nedrustning.
Men det var inte bara så att Sydafrikaspåret inte utreddes under HHs tid. Det kanske första tipset hittades undangömt i ett kassaskåp enligt GK (sid 447).

Citat:
Per W.

I ett brev till Hans Holmér, daterat den 5 mars 1986, skrev författaren och Sydafrikakännaren Per W att han ville påminna om den visserligen avlägsna möjligheten att mordet på Olof Palme skulle kunna ha planerats av Sydafrika och att Olof Palme fredagen före sin död under Folkriksdagen fördömt Sydafrika ”fränare än någonsin”. Han tillade att Olof Palme i Sydafrika ständigt utmålats som ”landets värsta fiende i väst” och att Sydafrika legat bakom flera mord på motståndare, bl.a. det uppmärksammade mordet på Ruth First, vän till Olof Palme.
I ett kompletterande brev till Hans Holmér, daterat den 6 mars 1986, tog Per W särskilt upp den sydafrikanske ”mästeragenten” Craig W, som infiltrerade IUEF (International University Exchange Fund). Per W skrev att Craig W för någon månad sedan meddelat att han avsåg att lämna sin höga post inom säkerhetspolisen för att ”ägna sig åt privat verksamhet”.

Hans Ölvebro har inför kommissionen uppgett att dessa brev inte kom att registreras i PU förrän efter 1989 eftersom handlingarna blivit ”liggande i någon av de tidigare chefernas kassaskåp”.

Återigen har dina falska anklagelser mot mig visat sig vara just falska. Att du menar att jag skulle basera mig på internetuppgifter för Diamamtspåret är lögn.
Jag baserar mitt Diamantspår på personsamtal från en tid då uppgifter om Palmemordet inte ens fanns på internetsamt uppgifter som inte ens nu finns på internet. Dvs återigen så blir dina försök att svartmåla mig pinsamma för dig.

Diamantspåret:
Översikt över Sveavägen och makarna Palmes väg till mordet.
http://img254.imageshack.us/my.php?i...illdekodt5.jpg
Flykten från Dekorima:
http://img205.imageshack.us/img205/8382/flyktened9.png
Den fortsatta flykten från Dekorima:
]http://img365.imageshack.us/i/flyktengj2.jpg/

Berättelserna om Diamantspåret:

Intressanta inlägg som har samband med Diamantspåret:
Inlägg om polisbilen på Drottninggatan.
Citera
2010-03-01, 10:51
Medlem
Citat:
Som du vet beskrevs Donald Forsberg som Säpoman men nu vet vi ju att han tillhörde IB och dess ständigt namnbytande efterträdare som inte ens fick nämnas.

Donald Forsberg slutade inom IB 1973 och fortsatte på Ryssroteln inom Säpo. Hans chef hette Tore Forsberg.
Citera
2010-03-01, 11:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Agrells fråga:
På vilket sätt skulle uppfattningen om händelsen förändrats om även Lisbet Palme hade skjutits till döds med ett välriktat skott?

Det kom inget tredje skott - trots att gärningsmannen var medveten om resultatet av de två första skotten. Varför?

Varför var det viktigt för LP att informera om att "jag har också blivit beskjuten" och varför skulle inte detta förhållande dokumenteras?

Den som på gatunivån skulle avsluta jobbet förmådde helt enkelt inte då han mötte Lisbeths blick. CP ville få kontakt med LP och beklagade uppriktigt hennes sorg efter dådet. Om han hade vetat att hon skulle ha varit med så skulle han aldrig ha ställt upp ens i en perifer roll. Han var trots allt hedersman. / Ove M
Citera
2010-03-01, 11:37
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Fakta är okså att dessa fick fribrev av Politiker att sidsteppa SÄPO och det framgår också att de för att uppnå detta baktalade de SÄPO OCH HÄVDADE ATT DE ANTINGEN BEGÅTT MISSTAG ELLER ATT DE TILL OCH MED VAR KGB INFILTRERADE!

att du på något märkligt sätt anser Ebbe och Holmer som offer för konspirationer. För att göra det kanske man måste tillhöra deras lag!

Beskyllningarna om att vara styrda av KGB kom ju från båda sidor av utredningen i de mest absurda situationer medan aldrig någon vågade uttala misstankar mot CIA exv. Detta i sig förklarar vilket dubbelspel man från båda håll måste föra för att inte avslöja sin tänkbara gemensamma uppdragsgivare. Båda sidor kan mycket väl ha råkat i kläm mellan svensk byråkrati och anglikanskt frisinne precis som jag själv med min familj. / Ove Mollvik
Citera
2010-03-01, 11:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det finns en hel rad märkligheter när det gäller Säpos agerande som ju traditionsenligt hela tiden följs upp av nekande och hänvisningar till sekretess och rikets säkerhet. Men en sak är säker Säpo och P G Näss senare Sune Sandström hade full insyn i Ebbe Carlsson-affären och som det verkar styrde den mot sitt totala sammanbrott.
På vems uppdrag ?

Suveränt påpekande! / Ove M
Citera
2010-03-01, 12:04
Bannlyst
Citat:
Donald Forsberg slutade inom IB 1973 och fortsatte på Ryssroteln inom Säpo. Hans chef hette Tore Forsberg.

Tyvärr Utredaren. I samband med Donald Forsbergs senaste valtaktiska avslöjande som skulle peka finger åt Anna Lindh om ryska dumpningar i Östersjön. Kollade journaliterna upp Donalds påståenden om att han jobbat för IB och dess hemliga efterföljare fram till åtminstone 1993. Innan man publicerade dessa påståenden fick man bekräftat av två tidigare ökända IB gubbar att Donald jobbat för dem som han hävdade själv. Hans historia att Anna Lind måste fått informationen bekräftades också via KSI:s ledning där dåvarande chefen skall ha varit den som brifade departementet.

Visst har Donald tidgare hävdat att han varit direkt underställd Tore när han satt på Tennstopet med anteckningsblock (Jag kiknar av skratt när jag tänker på det) och antecknade misstänkta saker. När jag tog upp det med Tore gav han dock snarast intrycket av att han betraktade honom med stor skepsis och ett visst förakt. Han var dock inte den som bröt sin tystnadsplikt och avslöjade var denne i verkligheten jobbat eftersom det vore en dödsynd i hans kretsar. Nu är det dock bekräftat.

När det gäller Knoll och Tott (Barrling/Kegö) vet nog många att de sysslade med åsiktsregistrering inom Palestinagrupper och att de bland annat spran runt bland Ungmoderater i Uppsala med uppgifter om misstänkta Palestinska terrorister. I övrigt kan man konstatera bland annat att Anna-Greta Leijon i sina memoarer ger intryck av att de SÄPO-män som samarbetade med Ebbe Carlsson, Jan-Henrik Barrling och Walter Kegö, var missnöjda med SÄPO:s operative chef P-G Näss och dennes sätt att hantera PKK-spåret. Här kan man ana en fraktionsstrid inom SÄPO enligt Leijon, där några med P-G Näss i spetsen velat avbryta efterforskningarna kring PKK och "Diplomatbuggningen" enligt Kegö och Barrling. Att dessa beskrivs som Säpoagenter kan ju ha att göra med att IB:s efterföljare officiellt inte existerade och att viss samordning skedde med dem och Säpo vilket bland annat innebar täckanställningar inom SÄPO formellt sett. Dock hade väl denne efterträtt på Östlings jobb vid denna tid.

Trots sin direkta inblandning i de olagliga aktionerna fick han till skillnad från Säpofolket inget straff utan istället en Kärriär som ledde till att han blev chef för Knarkspan och även internationellt.

Detta får du till Att Säpo och Näss använt Kegö som torped att sänka Ebbe et Consortes. Nä du att det var olika sidor och att de inom SÄPO som värgrade att underordna sig fick gå medan andra gjorde karriär säger en hel del om verkligheten och förklarar hur det gick till när IB:s efterföljare blev att starkare och fräckare i att styra politikerna och politiken istället för tvärt om.

En stat i staten som kan tom för evigt lamslå en mordutredning på vår statsminister. Oavsett vad man tyckte om OP måste det vara mycket oroande.
Citera
2010-03-01, 12:17
Bannlyst
Ove om du inte noterat det så finns du på mångas ignorelista inklusive min.

Utredaren. Om du inte redan märkt det kommer varje attack att vara kontraproduktiv mot ditt syfte. Varje gång kommer jag att lägga ut ytterligare detaljer kring vilka som redan innan mordet hörde till Holmer och Ebbes Spaningsgrupp som granskade OP liksom jag tidigare krossat dina tidigare argument. Närmast nu kommer namnen och funktionerna på dem som ingick i ledningen och den politiska förankringen (många kan ni nog gissa menan andra kanske är lite överraskande). Nästa steg blir den operativa gruppen. Vilka som ingick på vika villkor och hur det kan förklara konstiga saker som hände den kvällen som de flesta inte riktigt får ordning på. Polispatruller ,Walkie Talkie-män Skandiahuset etc. Steget efter är utredning om vilka som var med i uppdraget just den kvällen och deras positioner vid olika tillfällen under dramat.

Som sagt! Det finns val. Antingen träder de som vet fram och unviker onödiga missförstånd eller så köper man iskretion. Alla har kanske ett pris Det som definitivt inte funkar är systematiska försök att blanda bort korten. Det motiverar mig bara!
Citera
2010-03-01, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Agrells fråga:

På vilket sätt skulle uppfattningen om händelsen förändrats om även Lisbet Palme hade skjutits till döds med ett välriktat skott?

Fundera på detta.

Det kom inget tredje skott - trots att gärningsmannen var medveten om resultatet av de två första skotten. Varför?

Varför var det viktigt för LP att informera om att "jag har också blivit beskjuten" och varför skulle inte detta förhållande dokumenteras?

I sådant fall hade jag tyckt Engström var ännu intressantare eftersom han hyste inte bara Politiskt utan även personligt agg till LP av privata skäl!

När det gäller LP så var hon i svår chock (mer än hon själv vill tillstå) så att hon skulle haft någon sinnesnärvaro att agera konspiratoriskt kan man nog utesluta om det är det du menar!
Citera
2010-03-01, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Ett alternativ skulle kunna vara att LP själv var involverad, vilket vi inte vet eftersom det är så tabu så det har aldrig utretts eller får ens diskuteras här på FB.
Det möter dessutom enormt motstånd från privatspanare med sosserötter eftersom det skulle kunna raserar deras världsbild.

Det är kanske helt enkelt långsökt och motsägs av det som faktiskt hände. Att den schockade LP manipuleras av både Ebbe och HH som styr inte bara henns vittnesmål på ett märkligt sätt talar ju i en annan riktning! Man spinner på den jobbiga situationen för henne och låtsas skydda henne och vill absolut inte ha in någon annan att förhöra henne. Det finns inget som tyder på motsatsen att LP manipulerar och styr någon annan och än mindre utredningen.

Fanns det något som tyder på annat skulle det vara intressant men man måste nog vara väldigt skumögd för att spinna på det. Men har du nya informationer kring detta så shoot! Idel Öra!
Citera
2010-03-01, 13:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ove om du inte noterat det så finns du på mångas ignorelista inklusive min.

Som sagt! Det finns val. Antingen träder de som vet fram och unviker onödiga missförstånd eller så köper man iskretion. Alla har kanske ett pris Det som definitivt inte funkar är systematiska försök att blanda bort korten. Det motiverar mig bara!

Uddis om du ignorerar mig är det mig likgiltigt men när du ignorerar fakta och inte vill bemöta primära frågor förstår jag att du är styrd av Tores uppgifter och omdöme.

Vad skall vi göra när regeringarna från Carlsson till Bildt med efterföljare kommit överens om att lägga locket på för världsfridens skull och som de alla tror folkets bästa? Hermansson/Wenander förklarade helt övertygande redan -87 vilka samband som låg bakom men detta har aldrig någonsin berörts i debatten. En vän till mig satt med som vittnespsykolog vid KU-förhören. Hon förstod vilka som ljög om vad och när men kunde aldrig förklara för någon. Hotelserna och trakasserierna hon sedan utsattes för övertygade mig om att Sverige i verkligheten är ett av världens mest korrupta länder. / Ove M
Citera
2010-03-01, 14:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vem var uppdragsgivare till P G Näss och Tore Forsberg ? För det var uppenbarligen inte Sveriges Regering.

Här är den helt avgörande frågan innan vi närmare kan gå in på något spår eller värdera olika teorier ö h t. Suveränt påpekande igen Utredaren! / Ove M
Citera
2010-03-01, 15:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Mitt intryck är att du snarast är en vänsterhatisk rättshaverist. Kanske dags att länka till lite av dina uttalanden i andra sammanhang.

Vem som helst kan verifiera att Näss inte ens var boss för SÄPO än mindre den som styrde och ställde i utredningen och det är väl dokumenterat i olika källor t ex granskingskomissionen.

"Tjänstemannaväldet suger livslusten ur varje ännu fritänkande individ" "socialdiktatoriska folkhem"
Var står den ideologiskt som skriver sånt?

Visst säger det en hel del om den falska flagg du nu försöker segla under samtidigt som du vill utröna medlemmars identitet på ett försåtligt sätt.!

Skottfantasierna skall vi inte tala om. Kom men något annat än fria fantasier eller kryp tillbaka i ditt samhällshatande lilla hål!

Jag väntar fortfarande på de länkar du påstår är beskrivande för mig.

Den som har info-övertaget är den enda som egentligen kan styra över något i dagens samhälle. Därför vill varken Näss eller regeringen närstående avslöja varifrån de fått sin info kan jag tro.

Citaten du hämtat från Bankrättsföreningens debatt 2004 sammanfattade mycket väl vad vi känner som utan annan förklaring berövats våra livsverk. Uppfinnare, entreprenörer och ingenjörer som jag är ideologiskt fria eller snarare noviser vill jag påstå.

Ursäkta min aningslöshet men jag visste inte att Klippos utmärkta initiativ var tillägnat en sluten krets.

Varför måste dina skottfantasier vara mer värda än mina? Samhällshat ligger inte för mig men jag kan mycket väl tänka mig in i Olof Palmes besvikelse över dem som borde ha förstått bättre.
/ Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in