Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Förhör med Delsborn 86-03-01 kl 00:20 (1 h efter mordet)
"Delsborn tyckte sig märka var att han inte sprang med en yngre mans vighet utan förde sig något långsamt i steget"
Du avfärdar nyckelvittnerna och säger att INGET pekar på CP som GM trots att dom befann sig på platsen och onekligen har bättre möjlighet än dig själv att avgöra vem som sköt. Hur kan du som inte var på plats vara bättre lämpad en Lisbet Palme att avgöra vem som sköt? Vad tror du sannoliheten är att CP är mördaren? 0%?
Och Delsborns kommentar bevisar att du har rätt? Nej. Det pekar bara på att Delsborn uppfattade det som att GM var äldre än yngre. Och uttalet styrker ju inte ett jota som bevisning mot CP.............eller hur???
Jag gissar att GM inte sprang på alltför hårt, med halkrisken som fanns.
Hur vet du att jag inte var på platsen?
F.ö. så pekar ju INGEN från mordplatsen ut CP som GM.
Och trots att jag skrev att du inte skulle komma släpande med LPs utpekande så gör du det ändå. Fint. Utpekandet är ju
RÄTTSVIDRIGT skrev jag. Förstår du vad det betyder? Att det INTE VAR BRA... (något som de gröna
nämndemännen i tingsrätten inte kunde ta till sig, men som
juristerna i Hovrätten lyckligtvis insåg.
Om du inte har bättre koll på detta med LPs utpekande så kan jag bara råda dig att
läsa på. För jag orkar då inte dra upp det igen. Ständigt dessa frågvisa CP-anhängare som inte kan sin fakta.
För att vara väldigt open minded skulle jag dra till med 0,1% chans med CP som GM.