2009-03-03, 01:23
Medlem
CapsLockss avatar
Vittnet Leif Ljungqvist, som i bil var vid brottsplatsen, har nu uppgett att han till 95 procent kan identifiera Christer Pettersson som gärningsman.

Detta är ett klipp från

http://www.juridik.org/palme.html

Någon som vet om vittnet L.L blev kunglig hovleverantör före eller efter utpekandet av C.P.

Enligt vissa privatspanare fick många vittnen "retroaktiva belöningar"
Citera
2009-03-03, 01:23
Medlem
Mathias Palme, han är arkitekt
Citera
2009-03-03, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Vittnet Leif Ljungqvist, som i bil var vid brottsplatsen, har nu uppgett att han till 95 procent kan identifiera Christer Pettersson som gärningsman.

Detta är ett klipp från

http://www.juridik.org/palme.html

Någon som vet om vittnet L.L blev kunglig hovleverantör före eller efter utpekandet av C.P.

Enligt vissa privatspanare fick många vittnen "retroaktiva belöningar"

Chevamannen var ett av jag tror 3 vittnen som jag uppfattade som ej tillförlitlig.
Gjorde ett påklistrat och forcerat intryck och lite som ville spela hjälte och central figur.

Han går fetbort.

Var det inte han som sett mynningsflammor och Vilda Westernpistol likaså?

Kommer inte ihåg ..men han gav inte ett bra intryck.
Citera
2009-03-03, 06:38
Medlem
zorzes avatar
[quote=Joe Blow]Så kan vi ju inte ha det! Därför gick din vän Joe ner i källaren och letade upp tre gamla ex av Proletären från vårvintern 1991 i vilka Olle Minell presenterar vad han luskat fram. Ni andra bättre pålästa får avgöra om det framkommit mer efteråt eller om delar av det han påstår har blivit vederlagt. Jag skall försöka finna tid att skriva ner de andra två delarna senare i veckan.

Ser fram emot fortsättning

Vill vidare påpeka angående konstiga vittnesbeskrivningar och LP beskrivning,som ni är inne på(jag har inte just nu haft tid att lyssna på bandupptagningarna som några av er har avlyssnat) att både Björkman och Jeppson hade blåa täckjackor på sig!!

Jag tror def.att något vittne ser Jeppson springa efter GM med 3/4 dels rocken
Senast redigerad av zorze 2009-03-03 kl. 07:25.
Citera
2009-03-03, 06:49
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det är fullt möjligt. Vilka ingick där då, utöver Hans Holmér? Carl Lidbom?

Ja,man kan ju bara spekulera,men Ebbe förstås,HH ,Calle L. och Sven Aspling förstås,den som OP ringde strax innan biobesöket är helt tänkbara ,men sedan är det som länken U. la ut,en intervju av en fd.SÄPO chef,där denne säger att man känner sig iakttagen av någon med annan agenda.

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3880&Ite mid=98

För att få helhetsbild så kan du läsa om SAP på länken jag hänvisade till i ett tidigare inlägg från Bankrättsföreningen,klicka på denna länk om du från denna länk sedan går till innehållsförteckningen så finns mkt matnyttigt för att bilda sig en uppfattning om SAP:s osynliga tentakler i det Sverige vi hade en bit in på 80-talet.
http://www.bankrattsforeningen.org.se/bakgrund-1.html

Skandia och Engström är säkert en del i detta spel,hemligstämpeln runt vakten som bodde med HH älskarinna är ju också en konstig hemligstämpel på samma sätt som OP kläder.

Tänk om man kunde få uppgifter på vilka som hanterat OP:s kläder,det borde väl finnas kvittenser,vem tog hand om kläderna på sjukhuset?

kvittens på att nu har NN kläderna!..detta för att gå till botten om ev.fejk på OP:s rock!

För det vi vet är ju att blyisotoper på rocken stämmer mot kulorna,om de är ditlagda så måste ju de som hanterar mörkläggningen haft rocken direkt efter Sabbatsberg!
Senast redigerad av zorze 2009-03-03 kl. 07:10.
Citera
2009-03-03, 11:00
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Så kan vi ju inte ha det! Därför gick din vän Joe ner i källaren och letade upp tre gamla ex av Proletären från vårvintern 1991 i vilka Olle Minell presenterar vad han luskat fram. Ni andra bättre pålästa får avgöra om det framkommit mer efteråt eller om delar av det han påstår har blivit vederlagt. Jag skall försöka finna tid att skriva ner de andra två delarna senare i veckan.

Håll till godo med första delen - Proletären nr 7, 14-20 februari 1991:
[

Rock n´Roll, Joe.. Rock n´Roll..

Det är ju otroligt intressant detta. Om det inte vore för de två vittnena som faktiskt bekräftar att Skandiamannen varit där, så låter detta ju som totalt nonsens, hela hans vittnesmål.
Men nu finns det ju faktiskt de två som säger att en äldre man med rock och keps varit på platsen... Jäkligt mystiskt.. Han kanske inte var där så tidigt som han säger? Sedan ljuger han väl en hel del om vad han gjorde på platsen också..
Senast redigerad av portnoy 2009-03-03 kl. 11:17.
Citera
2009-03-03, 11:02
Medlem
När hyckleriet får breda ut sig, då är det väldigt många som är intresserade av att sanningen om mordet på OP ska komma fram.

Fast i själva verket - och innerst inne - så är samtliga (här på FB såväl som annorstädes) totalt ointresserade av att den verkliga sanningen skall uppenbaras.

Ty - det fordras större styrka än vanligt för att se sanningen i vitögat.

Här lite om all vilseledning, i bästa välmening kantänka....

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3888&Ite mid=28

Svenne-Banan tål ej sanningen - men han fortsätter gärna att läsa sagor om olika ondsinta grupperingar som ville undanröja OP.
Citera
2009-03-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
När hyckleriet får breda ut sig, då är det väldigt många som är intresserade av att sanningen om mordet på OP ska komma fram.

Fast i själva verket - och innerst inne - så är samtliga (här på FB såväl som annorstädes) totalt ointresserade av att den verkliga sanningen skall uppenbaras.

Ty - det fordras större styrka än vanligt för att se sanningen i vitögat.

Här lite om all vilseledning, i bästa välmening kantänka....

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3888&Ite mid=28

Svenne-Banan tål ej sanningen - men han fortsätter gärna att läsa sagor om olika ondsinta grupperingar som ville undanröja OP.

Vad anser Niclas P ligger bakom Palmemordet?
Citera
2009-03-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Vad anser Niclas P ligger bakom Palmemordet?

Jag säger så här:

Efter 24 timmar var spåren till mördaren/mördarna kalla. Efter en månad var dom iskalla.

Ansvaret för att det blev så var bl.a. hos Hans Holmer, samt hos den svenska statsledningen. Omgivna av rumpnissande medlöpare, typ journalister och annat oknytt.

M.a.o. Noll procents sannolikhet att de skyldiga ska kunna uppspåras.

OCH: det bör hållas i minnet, att hur många alldeles olika mördargrupperingar som än fanns i kvarteret då OP mördades, så utesluter detta på intet sätt att det var en Dark Horse (det som brukar kallas "den ensamme galningen") som skred till verket och pangade på.

Kompassen pekar inte åt något håll alls - alla möjligheter finns! Spåren är borta - finito med uppklarandet.

Och som Lök På Laxen så sitter nu Agneta Blidberg som ansvarig för undersökningen av mordet på OP= ytterligare en god garanti för att svenskar ska slippa att konfronteras med några hemska sanningar om saken.

Senast redigerad av Niklas-P 2009-03-03 kl. 11:41.
Citera
2009-03-03, 11:46
Medlem
TinFoilBobs avatar
Motiv

När Palmeutredningen säger att ett mordvapen nödvändigt för en lösning så låter det som deras vanliga svammel. I ett mord som Palmemordet är motivet bland det viktigaste. Det är brist på det verkliga motivet som gör att vi inte löst mordet. Efter att ha snubblat över denna länk:

http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket/artikel_249217.svd

tror jag mig sett en värdig kandidat till motiv. Jodå, ubåtarna finns kvar där, under ytan. Fick militären helt enkelt spel när Palme åter kom till makten och dessutom inte svarade som väntat på ubåtsskådespelet? Såg man Sverige som helt oskyddat från Sovjets angreppsplaner? De planer som blivit kända stämde väl överrens med Sveriges syn på situationen:

http://www.kalla-kriget.se/sverige/militart/krigsplanlaggning/facit-i-handen.html

Sveriges försvar byggde helt enkelt på förstärkningar från Väst. Hade Palme helt låtit dessa planer förtvina?

De få reaktioner som jag sett på privata spaningsinitiativ leder ju rakt in i försvarshögkvarteret:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12242111&postcount=2212
Citera
2009-03-03, 12:11
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kompassen pekar inte åt något håll alls - alla möjligheter finns! Spåren är borta - finito med uppklarandet.

För andra gången håller jag med dig NiP!
Citera
2009-03-03, 12:26
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Hej Fjulle,jag har tidigare frågat här i denna tråd angående ammot.Det var ju ovanligt för tiden och vad jag förstår så fick inte ens sportskyttar köpa denna ammo,försäljningen måste väl då registreras på nåt sätt?Att jaga vapnet tar tid men jag tycker iom att ammot är så ovanligt att man borde väl ha kollat köparna för att se om det skulle dyka upp nåt intressant namn eller organisation,ambassad eller dylikt.Upprättas det såna köplistor?Vet du nåt om det?

Det finns inga som helst restriktioner för att köpa en viss typ av ammo under förutsättning att man har licens för kalibern ifråga.
De kulor som man hittade var inte så ovanliga som folk tror.
När man köper ammo så är det försäljarens plikt att kolla licensen, men i övrigt
brukar detta inte bokföras. Personligen så använder jag 44 mag rätt mycket
och har väl någon enstaka gång varit med om att man skrivit ned licensen/personr på kvittot. Inte de senaste 15 åren dock.
Kort sagt...inga köplistor på ammo existerar så vitt jag känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in