Citat:
Ursprungligen postat av scarfoot
Om mörkläggning är berättigad i fall 1???
Hur menar du nu? Vi tar hypotesen att ett gäng extrema högersympatisörer
inom polisen genomför mordet. Varför i hela friden skulle man mörklägga detta utifrån att det är just poliser som genomfört mordet? Poliser utan förankring i den etablerade politiken...? Nää...finns inte på världskartan. "vansinnesdåd" mörklägger man inte...så är det bara.
Om det däremot går att koppla "vansinnesdådet" till den etablerade politiken, inrikes eller utrikes, så kan det finnas anledning till mörkläggning. Eller varför inte näringslivets toppar?
Det här är någonting helt annat. Mörklagt är det ...så mycket är vi nog 100 % överens om.
De rader som nu följer är nog det sista jag skriver i ämnet.
Jag blev kontaktad av en av mina forna kolleger som tycker att jag skall sluta älta detta på FB. Han kännde igen mig tack vare att jag berättat att jag slutade min anställning Aug-84. Det var tydligen bara jag som sa tack å adjö just då. Lycka till med utredningen alla ni hängivna. Jag tror ni är på god väg att bringa lite sanning i historien....
Hur menar du nu? Vi tar hypotesen att ett gäng extrema högersympatisörer
inom polisen genomför mordet. Varför i hela friden skulle man mörklägga detta utifrån att det är just poliser som genomfört mordet? Poliser utan förankring i den etablerade politiken...? Nää...finns inte på världskartan. "vansinnesdåd" mörklägger man inte...så är det bara.
Om det däremot går att koppla "vansinnesdådet" till den etablerade politiken, inrikes eller utrikes, så kan det finnas anledning till mörkläggning. Eller varför inte näringslivets toppar?
Det här är någonting helt annat. Mörklagt är det ...så mycket är vi nog 100 % överens om.
De rader som nu följer är nog det sista jag skriver i ämnet.
Jag blev kontaktad av en av mina forna kolleger som tycker att jag skall sluta älta detta på FB. Han kännde igen mig tack vare att jag berättat att jag slutade min anställning Aug-84. Det var tydligen bara jag som sa tack å adjö just då. Lycka till med utredningen alla ni hängivna. Jag tror ni är på god väg att bringa lite sanning i historien....
Hmmmm......ja då mörkläggs ytterligare en informationskälla..tack för dina rader...gick idag och tänkte på några frågor som jag tänkte fråga dig...tar dem ändå ...du kanske hinner svara då dessa är relativt oskyldiga.(Eller någon annan vet svaret)
1.Hände det att "vanliga" poliser blev uttagna till hjälp vid bevakningsuppdrag(typ bevakning på cedergren) ifall det fattades folk?Eller ingick det ibland i nån sorts "utbildning" ,för att på så sett se om den "vanliga" polisen passade in för jobbet?
2.Kunde även "vanliga" poliser vara hjälp åt SÄPO vid skyddsbevakning(typ skyddsbevakning på OP),men då på lite längre håll,inte nära skyddsobjekt av samma anledning som ovan?
3.Existerar det som jag kallar diskret skyddsbevaknng på objekt,dvs som i OP fallet då denne avsäger sig skyddsbevakning,men SÄPO bevakar ändå,på avstånd(vad nu det ska vara bra för)?
4.Hur många man skulle man avsätta för bevakning av OP:s kaliber(detta kanske är hemligstämplad info)?