Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
edit:
@zorze:
det var inte min mening att göra dig ledsen, men jag tyckte bara att ditt inlägg lät lite dumt.
Jag var lite trött den morronen och tyckte att det bara hade vänts ut och in på det tidigare och att vi ju inte kommer längre.Självklart så är händelseförloppet utifrån de tidigaste förhören viktiga och intressanta att gå igenom.
Men att utdöma det som årets värsta inlägg är lite för mkt tycker jag,värre inlägg finns väl.
Men att som LR göra,helt ignorera att vittnen faktiskt säger att GM håller vapen i höger hand,en fråga som FL dubbelkollar vid något förhör ,är ju svårt att komma runt om man inte stryker streck för de vittnena.
Jag ser det som lite unik GM i så fall,jag har frågat LR om han kollat AA ifall han är vänsterhänt eller dubbelhänt,men ej fått svar av LR, som LR försöker få det till att GM först håller vapnet med vänster för att sedan flytta vapnet till höger hand .Visst kan det vara så,runt 3-7% sannolikt,inget i utredningen är ju 100% förutom dödsfallet.
Troligast är dock att vi letar efter en högerhänt GM.
Annat är ju det som jag och RattelS diskuterade och det var ju ifall skottet kom längre bort ifrån eftersom Björkman faktiskt undrade från vilket håll skottet kom ifrån,han vände sig runt för att kolla.
Men efter ha läst obduktionsföredragningen så är det ju troligast att det just är påsittande skott max 30cm ifrån in i ryggen 140cm upp.Vi kan utelämna 3-7% till övriga teorier.