2011-03-09, 13:27
Medlem
Kommande vecka blir det GW med piketen, kan bli vldigt intressant. Han har ju slngt ur sig en del kommentarer ang piketen vs NI genom ren, de senare r han inte alls imponerad av.
Citera
2011-03-09, 13:39
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Kommande vecka blir det GW med piketen, kan bli vldigt intressant. Han har ju slngt ur sig en del kommentarer ang piketen vs NI genom ren, de senare r han inte alls imponerad av.

Nej, han kallade ju NI fr "nationella flugfiskebataljonen" i Efterlyst...
Citera
2011-03-09, 14:10
Medlem
jonthe12s avatar
Ngon som vet om det kom in ngra tips om mrdade KTH-studenten frn frra avsnittet? Leif lt ju rtt s optimistisk i det fallet nd
Citera
2011-03-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Visst gr det mesta skert att finna p ntet, men GW verkar ju kunna nstan allt utantill. Det r ju drfr vi imponeras. Jag tror nog hellre folk lyssnar p hans teorier n dina och mina, eller hur ser du p saken?

Leif har en otrolig pedagogisk frmga vilket gr att han kan trollbinda vem som helst med sin lite virrpannestil invvt med utslngda fakta. I programmet r det han sjlv som bestmmer tgordningen, han sjlv som kommer in p olika frgestllningar som han i frvg lst p. Hans frmga att f det att lta som han tar fram det oplst, hokus pokus r rent skdespeleri. Nu tycker jag i och fr sig att det inte har ngon betydelse eftersom det han sger p den nivn nd r underhllande och inte p ngot vis felaktigt. Det r bara hans attityd som retar mig. Man beter sig inte som han nr man har justitieministern som gst i studion. Hela hans kroppssprk och kommentarer sade att han fraktade denna mnniska och att det i sjlva verket var han som alla skulle och borde lyssna p. Han vet ju allt bttre n bde poliser, psyklkare och rttslkare. Han r tydligen ven en expert p frhr eftersom han lst s mnga att han bara genom att kolla p frgorna kan avgra om polisen var vrdels eller om han dg. Han sitter oemotsagd och vrker ut sig en massa dynga blandat med fakta, fakta som vem som helst kan ta fram via nyss nmnda hemsida. Men, vem bryr sig, den som vill ha honom som religion fr vl ta till sig honom mig str det inte. Att jag ver huvud taget bryr mig att skriva r att jag tycker att han skall hlla sig fr god att utan att han ngonting p ftterna racka ned p bde polis, klagare, rttslkare och kriminalvrdsfolk.
Citera
2011-03-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Leif har en otrolig pedagogisk frmga vilket gr att han kan trollbinda vem som helst med sin lite virrpannestil invvt med utslngda fakta. I programmet r det han sjlv som bestmmer tgordningen, han sjlv som kommer in p olika frgestllningar som han i frvg lst p. Hans frmga att f det att lta som han tar fram det oplst, hokus pokus r rent skdespeleri. Nu tycker jag i och fr sig att det inte har ngon betydelse eftersom det han sger p den nivn nd r underhllande och inte p ngot vis felaktigt. Det r bara hans attityd som retar mig. Man beter sig inte som han nr man har justitieministern som gst i studion. Hela hans kroppssprk och kommentarer sade att han fraktade denna mnniska och att det i sjlva verket var han som alla skulle och borde lyssna p. Han vet ju allt bttre n bde poliser, psyklkare och rttslkare. Han r tydligen ven en expert p frhr eftersom han lst s mnga att han bara genom att kolla p frgorna kan avgra om polisen var vrdels eller om han dg. Han sitter oemotsagd och vrker ut sig en massa dynga blandat med fakta, fakta som vem som helst kan ta fram via nyss nmnda hemsida. Men, vem bryr sig, den som vill ha honom som religion fr vl ta till sig honom mig str det inte. Att jag ver huvud taget bryr mig att skriva r att jag tycker att han skall hlla sig fr god att utan att han ngonting p ftterna racka ned p bde polis, klagare, rttslkare och kriminalvrdsfolk.
Att dma av dina inlgg s str det dig ngot enormt...

Har du p ftterna nr du rackar ned p honom och pstr att han inte har p ftterna nr han "rackar ned p polis, klagare, rttslkare och kriminalvrdsfolk"?
Citera
2011-03-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att dma av dina inlgg s str det dig ngot enormt...

Har du p ftterna nr du rackar ned p honom och pstr att han inte har p ftterna nr han "rackar ned p polis, klagare, rttslkare och kriminalvrdsfolk"?
Ja, vissa bitar av den mannen str mig enormt. Men det betyder inte att jag inte accepterar att andra avgudar honom....

Ja, jag har p ftter men jag vill inte g in p varfr eller hur.
Citera
2011-03-09, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Ngon som vet om det kom in ngra tips om mrdade KTH-studenten frn frra avsnittet? Leif lt ju rtt s optimistisk i det fallet nd

Ja dr verkade ju GW vara vldigt frhoppningsfull om en snabb lsning. Det lter ju onekligen som om killen som ringde 112 r mrdaren. Hoppas det blir lst.
Citera
2011-03-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ja, vissa bitar av den mannen str mig enormt. Men det betyder inte att jag inte accepterar att andra avgudar honom....

Ja, jag har p ftter men jag vill inte g in p varfr eller hur.
Det blir svrt att ta din "kritik" mot personen p allvar d, men det frstr du skert.
Citera
2011-03-09, 20:00
Medlem
Citat:

Bara s att det inte ska bli ngot missfrstnd s pongterar jag att jag ogillar Beatrice Ask, hennes moraltanteri och brist p respekt fr rttskerheten och rttstatens grundpelare. S detta r inget frsvarstal av mig fr Ask. Men GW delar inte min sikt. Enligt egen utsago r han till och med "svag" fr henne: http://www.expressen.se/kronikorer/g...a-mote-med-bea

Man br allts inte dra fr stora vxlar p GWs osociala och lite smtt asbergerska stil i studion. Han r ungefr sdr med alla som kommer dit, s det har inget att gra med om han gillar eller ogillar gsten att gra. Det r hans stil, helt enkelt.
Senast redigerad av griffen 2011-03-09 kl. 20:09.
Citera
2011-03-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Bara s att det inte ska bli ngot missfrstnd s pongterar jag att jag ogillar Beatrice Ask, hennes moraltanteri och brist p respekt fr rttskerheten och rttstatens grundpelare. S detta r inget frsvarstal av mig fr Ask. Men GW delar inte min sikt. Enligt egen utsago r han till och med "svag" fr henne: http://www.expressen.se/kronikorer/g...a-mote-med-bea

Man br allts inte dra fr stora vxlar p GWs osociala och lite smtt asbergerska stil i studion. Han r ungefr sdr med alla som kommer dit, s det har inget att gra med om han gillar eller ogillar gsten att gra. Det r hans stil, helt enkelt.
Exakt, och det r det jag inte gillar. En man med hyfs och bildning beter sig inte s, i vart fall inte i min vrld.
Citera
2011-03-10, 01:34
Medlem
Quoters avatar
Citat:

Att han skulle bestmma "Veckans brott"-upplggen helt p egen hand tror jag inte, inte heller kper jag ditt pstende om att han mste lsa in sig. Kanske vissa saker, men som han sjlv sa vid ngot tillflle s arbetar han ju med brottsstatistik. D vore det vl fan om han inte kan stora delar utantill ocks. Hans bemtande av justitieministern har jag inte reflekterat ver. Visst uppvisar han en sjlvgod stil och verdriver ibland, men om man stter det mot att han till skillnad frn de flesta andra inom "branschen" verkligen vgar gr ut med kritik mot polisen s r det ingenting som jag hnger upp mig speciellt mycket p. Angende frhr s lr man vl kunna se i protokollen om polisens frhrsledare r bra eller mindre bra, eller? Som tidigare sagt, ditt agg mot honom lyser igenom tmligen mycket vilket medfr att jag sllar mig till den skara som tar din kritik med en strre nypa salt.
Citera
2011-03-10, 14:45
Medlem
Fickludds avatar
Vad var vitsen med inslaget om mordet i Alby? Efter en ganska detaljerad genomgng, p plats, av programledarna vergick det till ett samtal om att det blir allt vanligare att vittnen skrms till tystnad. Vad det det senare som man ville belysa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in