2011-03-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vad var vitsen med inslaget om mordet i Alby? Efter en ganska detaljerad genomgng, p plats, av programledarna vergick det till ett samtal om att det blir allt vanligare att vittnen skrms till tystnad. Vad det det senare som man ville belysa?

Jag reagerade ocks p det, pongen var vl just att belysa detta, att vittnen skrms och svrigheterna fr polisen och rttsvsendet i de lgena, men det framkom inte riktigt.
Citera
2011-03-10, 16:54
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Jag reagerade ocks p det, pongen var vl just att belysa detta, att vittnen skrms och svrigheterna fr polisen och rttsvsendet i de lgena, men det framkom inte riktigt.

Jag lutar ocks t att man ville belysa detta men i s fall begriper jag inte genomgngen p brottsplatsen.

Vittnena var ett tiotal och mellan 12 och 18 r. Mrkligt att s mnga hller tyst. Nr man ser '48 avgrande timmar' kan tuffa, fullvuxna kriminella bryta ihop fullstndigt i frhrsrummet och oroligt undra 'vad flickvnnen ska sga'. Men i Alby hller smbuset tyst. Mrkligt.
Citera
2011-03-10, 18:18
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Jag lutar ocks t att man ville belysa detta men i s fall begriper jag inte genomgngen p brottsplatsen.

Vittnena var ett tiotal och mellan 12 och 18 r. Mrkligt att s mnga hller tyst. Nr man ser '48 avgrande timmar' kan tuffa, fullvuxna kriminella bryta ihop fullstndigt i frhrsrummet och oroligt undra 'vad flickvnnen ska sga'. Men i Alby hller smbuset tyst. Mrkligt.

Jag hann inte editera inom den timme man har p sig s det fr tyvrr bli ett inlgg till.

Jmfrelsen med tuffingarna i tv-programmet '48 avgrande timmar' r orttvis. Smbuset i Alby berttar allt i polisfrhren p samma stt som tuffingarna i tv-programmet men det kan mycket vl vara s att tuffingarna i tv-programmet inte heller minns ngonting i rtten. Det fr man aldrig reda p i tv-programmet.
Citera
2011-03-10, 18:37
Medlem
Citat:
Jag hann inte editera inom den timme man har p sig s det fr tyvrr bli ett inlgg till.

Jmfrelsen med tuffingarna i tv-programmet '48 avgrande timmar' r orttvis. Smbuset i Alby berttar allt i polisfrhren p samma stt som tuffingarna i tv-programmet men det kan mycket vl vara s att tuffingarna i tv-programmet inte heller minns ngonting i rtten. Det fr man aldrig reda p i tv-programmet.

De tror ju p fullt allvar drute i ytterfrorterna att de r riktiga gangsters. Polisen dr som berttade att ungarna satt och sa att: "ni r ju poliser, ni ska lsa det" men inte ville frst att polisen r i princip maktls om inget vittne vill prata.
De har helt enkelt inte ens en grundlggande frstelse fr hur ett modernt samhlle fungerar, det r grundproblemet.
Citera
2011-03-10, 22:00
Medlem
Porryhatters avatar
Guldkorn frn GW denna vecka.

(Ang, Om han skulle gjort ngot olagligt)
"Det finns mycket fint hembrnt p hr p sin hll i landet, som jag inte skulle tacka nej till" Var p det knns som att stmningen i hela studion helt stannar upp fr en sekund)

(Ang, Anders Eklund)
"Han inte direkt begvad..vldigt lngt ifrn det faktiskt" "......han r lite som en hemorjd"
Senast redigerad av Porryhatter 2011-03-10 kl. 22:48.
Citera
2011-03-11, 05:32
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Guldkorn frn GW denna vecka.

(Ang, Om han skulle gjort ngot olagligt)
"Det finns mycket fint hembrnt p hr p sin hll i landet, som jag inte skulle tacka nej till" Var p det knns som att stmningen i hela studion helt stannar upp fr en sekund)

(Ang, Anders Eklund)
"Han inte direkt begvad..vldigt lngt ifrn det faktiskt" "......han r lite som en hemorjd"

Ja, efter att GW hade pratat om hembrnt klippte de in en bild p en totalt nollstlld Ask. Det sg rtt kul ut, trots att det berodde p att de bytte mne. Ask erknde att hon, i sin ungdom, hade en positiv instllning till gott hembrnt (22.27 in i programmet).
Citera
2011-03-11, 09:58
Medlem
Porryhatters avatar
Det knns som att nstan ingen hr p FB tittar p Veckans Brott. Man kan ju frvisso inte bestmma vad som r bra eller dligt, det r upp till var och en att tycka. Jag tycker att detta program r vldigt intressant och informativt samtidigt som det p kpet finns ett njesvrde i det hela.

Veckans Brott (48 sidor, 570 + 1 med mitt inlgg och 59 361 visningar)

Fr att ta ngra exempel p trdar med mera liv i.

Big Brother 2011 (I skrivandets stund, 424 sidor, 5 078 inlgg och 1 791 686 visningar + gamla trden p 564 sidor, 6 767 svar och 869 527 inlgg) Br ocks tillggas att det nu r dag 20 av 106 p serien.

Kungarna av Tylsand ( 206 sidor, 2 471 svar och 606 663 visningar)

Paradise hotel 2009 (331 sidor, 3 960 svar och 482 991 visningar)

Svenska Idol 2010 (368 sidor, 4 406 svar och 364 105 visningar)

Ensam mamma sker (235 sidor, 2 817 svar och 613 255 visningar)

Saknar Veckans brott diskussionsvrde till skillnad frn dessa program? r det mindre programtid? r Veckans brott ett dligt program? r det helt olika typer utav grupper som kollar p Veckans brott respektive Melodifestivalen? Eller finns det ngon annan anledning till att siffrorna ser ut som dom gr?
Citera
2011-03-11, 10:34
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Det knns som att nstan ingen hr p FB tittar p Veckans Brott. Man kan ju frvisso inte bestmma vad som r bra eller dligt, det r upp till var och en att tycka. Jag tycker att detta program r vldigt intressant och informativt samtidigt som det p kpet finns ett njesvrde i det hela.

Veckans Brott (48 sidor, 570 + 1 med mitt inlgg och 59 361 visningar)

Fr att ta ngra exempel p trdar med mera liv i.

Big Brother 2011 (I skrivandets stund, 424 sidor, 5 078 inlgg och 1 791 686 visningar + gamla trden p 564 sidor, 6 767 svar och 869 527 inlgg) Br ocks tillggas att det nu r dag 20 av 106 p serien.

Kungarna av Tylsand ( 206 sidor, 2 471 svar och 606 663 visningar)

Paradise hotel 2009 (331 sidor, 3 960 svar och 482 991 visningar)

Svenska Idol 2010 (368 sidor, 4 406 svar och 364 105 visningar)

Ensam mamma sker (235 sidor, 2 817 svar och 613 255 visningar)

Saknar Veckans brott diskussionsvrde till skillnad frn dessa program? r det mindre programtid? r Veckans brott ett dligt program? r det helt olika typer utav grupper som kollar p Veckans brott respektive Melodifestivalen? Eller finns det ngon annan anledning till att siffrorna ser ut som dom gr?

Intressant jmfrelse. Veckans brott r ett av de mest populra tv-programmen med ver 1.000.000 tittare. Jag tror att en skillnad r att det r betydligt enklare att kommentera tntrealityprogrammen n Veckans brott. Tntreality r gjord fr en dummare publik och med det fljer simplare kommentarer. Att kommentera Veckans brott krver lite mer. Men det r bara vad jag tror.
Citera
2011-03-11, 12:59
Medlem
Convoys avatar
Bra frga. Jag har sjlv funderat p varfr det grs s f inlgg i trden. Programmet kanske r s jvla bra att det inte behver kommenteras?
Citera
2011-03-11, 20:38
Medlem
Citat:

Vi som diskuterar i den hr trden r helt enkelt lite smartare och mer bildade n den vriga populasen p FB.
Citera
2011-03-11, 20:41
Medlem
viking76s avatar
Jag fljer alltid veckans brott. Tycker det r det mest intressanta program som produceras p SvT just nu.

GW:s kommentarer blir man inte heller trtt p.
Citera
2011-03-11, 21:15
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Vi som diskuterar i den hr trden r helt enkelt lite smartare och mer bildade n den vriga populasen p FB.

Jag lutar ocks t den teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in