Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men suck, inte du nu igen! Flashbacks överlägset mest överlägsna överdängare i kvinnlig enfald.

Om du anstränger dig för att läsa igenom citatet så ser du att vad toffel-Leffe sa var att han känner "ett flertal" kvinnliga skyttar som är "bättre än nästan alla män". De är alltså flera stycken (oj oj oj) som är bättre än nästan alla män (vilka män då, kan man undra), men det räcker uppenbarligen ändå inte eftersom de bästa männen är bättre än alla andra kvinnor.

Någon här i tråden känner säkert en och annan fotbollsspelare som är riktigt bra på fotboll, kanske till och med bättre än nästan alla andra som ägnar sig åt denna sport. Men de får ändå inte spela i landslaget, för de är inte bra nog. Det är så det funkar. Så länge skicklighet är det avgörande kriteriet duger det nämligen inte att bara vara nästan bäst. (Själv är jag fullständigt värdelös på fotboll, men jag är ändå – för kännedom, nota bene – nästan bättre än Zlatan!)

Bästa kärringjävel. Det är bara i din fittstimstinkande, sura gamla disksvamp till inkrökt PK-hjärna som avsaknaden av kvinnliga skyttar i insatsstyrkan beror på något annat än just brist på talang och kompetens. Dina feministiska onanifantasier om Det Stora Patriarkatets Konspiration ger du således bäst luft åt i någon annan, för dylika mentala perversioner specifikt avsedd forumavdelning.

Med mitt förra inlägg ville jag helt enkelt bara påpeka hur fjäskigt, töntigt och fegt det är av Leffe Gubb-Wanker Persson att inte svara sanningsenligt på Camilla "Horstövel" Kvalsterstofts naiva dagisbabbel till opåkallade genusfrågor, vilka jag till yttermera visso inte direkt anser vara till gagn för programmets sevärdhetsgrad.

Jag brukar säga att det är bra att kvinnor har tre hål så länge de är unga och snygga, med tiden tenderar dessvärre ett av dem att bli mer en källa till irritation än till glädje.

Du mognade av allt att döma väldigt tidigt.
För en manschauvinist som du antar jag att allt bortsett från att sätta kvinnor tillbaka vid spisen och tvinga henne att föda många barn är enfald. Men det visar bara på din brist på intelligens.
Citat:
Bästa kärringjävel. Det är bara i din fittstimstinkande, sura gamla disksvamp till inkrökt PK-hjärna som avsaknaden av kvinnliga skyttar i insatsstyrkan beror på något annat än just brist på talang och kompetens. Dina feministiska onanifantasier om Det Stora Patriarkatets Konspiration ger du således bäst luft åt i någon annan, för dylika mentala perversioner specifikt avsedd forumavdelning.
Tack för det glasklara argumentet. Är det här din audition för morgondagens Uppdrag granskning om "män som näthatar"? Grattis, jag tror du kvalificerade.
Citera
2013-02-05, 22:12
Medlem
gulkiosks avatar
Nog för att jag gillar GW och kan se värdet i en gedigen utredning av kostölden men han tolkar nog in lite för mycket av sin egna entusiasm i befolkningen. Kon som svensk symbol, heligheten och att det skulle bli ett brott mot svenskheten självt i förlängningen att begå brott mot denna värdebärande folkhemssymbol. Njae, snarare så att det är GW framför korna som gillas, skulle jag gissa...
Citera
2013-02-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Skitsnack. Skulle inte kvinnor kunna lyda order menar du? Vad menar du, att vi som kvinnor automatiskt skulle börja få känslor för gärningsmännen, vilja ta hand om honom och inte skjuta? Ursäkta, men vilken nedvärderande attityd mot kvinnor.

Men fan vad korkad du är, han skrev bara att det är enklare att hitta män till sådana uppgifter, inget annat. Precis på samma sätt som att det är enklare att hitta skickliga dagisfröknar bland kvinnor än bland män. Vilket f.ö. stämmer, det kan väl vem som helst inse, hur pk-indoktrinerad man än är? Fast just ja, glömde ju helt bort de förrädiska sociala konstruktionerna, som har gjort att män jagat och krigat i alla samhällen över hela planeten sedan urminnes tider medan kvinnor skött hushållen och tagit hand om barnen...

F.ö. verkar du ha noll insikt i hur urvalsprocessen till NI går till, prickskyttarna väljs nämligen inte ut separat utan samtliga NI-poliser genomgår precis samma inledande uttagning (som ingen kvinna klarat hittills, och tro mig, de är mer än välkomna att söka dit i dagens feministsamhälle) och utbildning. Först därefter skolas de som bedöms lämpliga/har intresse för det i prickskyttets finare konster. Och du ska ha jävligt klart för dig att militärt prickskytte inte är som att skjuta prick på tivoli.

EDIT

Förresten, att du verkar anse att kvinnors omhändertagande och ömmande förmågor och instinkter - allt annat lika - är "nedvärderande" för kvinnor säger allt om vilket sjukt samhälle vi lever i.
Senast redigerad av Nordisk.Stolthet 2013-02-05 kl. 22:45.
Citera
2013-02-05, 23:19
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Veckans Brott 5 feb: Rånet som utvecklades till en katt och råtta-lek
  • I serien om "svenska CSI" hittas en kropp i en plastsäck. Kan det vara den försvunna Maria?
  • Camilla Kvartoft följer med under en trafikrazzia
  • Dessutom kommenterar Leif GW Persson Sture Bergwalls resningsbeslut.
Enligt uppgift i Katrineholms-Kuriren tas även kostölden upp.
Var det en "äkta" brottsplatsundersökning med ett "äkta" kadaver? I fall det var det så är det i mina ögon ganska perverst att göra ett inslag om det med en så flåshurtig och nyfiken reporter. Hade jag varit anhörig till offret hade jag fått ett spel. Men dom kanske fått ett medgivande från hennes anhöriga?
Citera
2013-02-05, 23:44
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Var det en "äkta" brottsplatsundersökning med ett "äkta" kadaver? I fall det var det så är det i mina ögon ganska perverst att göra ett inslag om det med en så flåshurtig och nyfiken reporter. Hade jag varit anhörig till offret hade jag fått ett spel. Men dom kanske fått ett medgivande från hennes anhöriga?

Man såg ju att fingrarna på handen som stack ut ur paketet att det var en skyltdocka.
Pixlingen är väl för att dels dölja dockan och skapa lite mystik.
Blodstänken i dockans ansikte kunde skönjas och det var påkletat fläckvis.
Citera
2013-02-06, 00:26
Medlem
Nej det är ingen riktig människa. •suck•

Varför tror ni att programledaren saknar munskydd?

Äh, jag tror inte jag behöver förklara, det är väl ingen här inne som tror att det var ett riktigt case!?

/J
Citera
2013-02-06, 00:35
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Precis. De pratade ju också om sperma runt ansiktet. Hade det varit påhittat tycker man ju att de borde kommit på något... ja.. mindre uppseendeväckande. Det finns saker som tyder på att det är både påhittat och äkta.

Ingen som vet?
Vet... nej.

MEN. (Mot) Jag har svårt att se hur Camilla med fotograf och ev. ljud- och ljuspersonal skulle få klampa omkring vid ett likfynd där polis ska leta efter spår när dom misstänker mord. Camilla hängde ju, för fæn, med håret löst över liket och småflinade!! Dessutom syntes hand och fingrar en kort stund och det kunde mycket väl ha varit en skyltdockas.

Plus ännu en "mot": Vem har någonsin hört om att ett våldtäkts-&mordoffer virats in i en sopsäck och dumpats i en hangar/hall som i programmet. Men visst någon gång ska ju vara den första.

För... Inget som inte kunde förklaras med att det skulle se autentiskt ut.
Citera
2013-02-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Vet... nej.

MEN. (Mot) Jag har svårt att se hur Camilla med fotograf och ev. ljud- och ljuspersonal skulle få klampa omkring vid ett likfynd där polis ska leta efter spår när dom misstänker mord. Camilla hängde ju, för fæn, med håret löst över liket och småflinade!! Dessutom syntes hand och fingrar en kort stund och det kunde mycket väl ha varit en skyltdockas.

Plus ännu en "mot": Vem har någonsin hört om att ett våldtäkts-&mordoffer virats in i en sopsäck och dumpats i en hangar/hall som i programmet. Men visst någon gång ska ju vara den första.

Ja, sen när de lyfte upp kroppen såg den ganska så stel ut, helt rak överkropp, borde ju sjunka ihop om en person håller i armarna och en i benen.
Citera
2013-02-06, 10:13
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Vet... nej.

Mot: Programledaren verkar helt oberörd av att det ligger ett lik med sperma i ansiktet i en jävla plastsäck mitt framför näsan på henne? Hon rör ju inte en min
Citera
2013-02-06, 11:58
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror det hänger lite på omgivningen. Han har väl rätt bra relation till sina syskon numera. Hoppas de är riskmedvetna och vet att Quick behöver hållas under uppsikt, kanske främst för hans egen säkerhet.
Men syskonen skall väl inte behöva offra sina liv för att vakta på en dåre?
Citera
2013-02-06, 11:59
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solari
Mot: Programledaren verkar helt oberörd av att det ligger ett lik med sperma i ansiktet i en jävla plastsäck mitt framför näsan på henne? Hon rör ju inte en min

Äh, Camilla tycker sånt är kul ju. Kommer ni inte ihåg förra säsongen när hon droppade sperma i en soffa för att stimulera en våldtäkt? Hon höll på att garva läppen av sig.

Nä, skämt åsido så är det väl helt självklart att det är ett fingerat fall. I förra programmet gick de t ex genom internetloggar, etc., där flera namn, med tillhörande adresser och personnummer var helt omaskerade. Och sedan är det en massa småsaker, som redan nämnts i tråden, som också visar att det är fingerat. Men framförallt hade SVT knappast behandlat ett äkta mordoffer så respektlöst som de gjorde med denna... skyltdocka? Djurkadaver?
Citera
2013-02-06, 14:37
Medlem
Vad var det för grej med den mördade italienska snubben som dom på VB fått in massa tips och teorier från tittarna och som dom gått vidare med förutom att bägge kraschat/blivit nedskjutna och bägge var DC-3?

Fattade ingenting av det inslaget...

Sen så måste teknikerfallet vara fake, dom klär på sig heltäckande overaller och munskydd men Camilla och kamerateamet springer runt i vanliga kläder, sen när dom lyfter över kroppen så såg det ut att gå väldigt lätt och hela kroppen var solid och rörde sig inte en mm när dom lyfte och trots ev rigor mortis så borde det inte se ut sådär tycker jag. Larvigt då att dom pixlar kroppen som att folk skulle gå på det och så sista veckan dom kör den serien så kommer dom avslöja att allt var en övning. Är det inte fake så är det jävligt skumt att hon fick springa runt utan skyddskläder och munskydd när dom gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in