2011-04-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Kul att Martin Melin stller upp i Gws program. Jag trodde inte Gw var s populr hemma hos Martin och Camilla, det var vl han som sa att Camilla skriver som Nicke Lilltroll pratar?

Han sa ocks att hon skriver som artiklarna i "Min Hst" Camilla skaffade d en prenumeration till "Min Hst" till GW och han har senare sagt att hon iallafall skriver bttre n "Min Hst".

Melin r vl en vuxen mnniska med fr man hoppa lite att sga till om, om sig sjlv. Sen har han ju varit med i massa skit som inte handlat om hans jobb s det r ju sknt att se han i ett sammanhang dr han faktiskt verkar.
Citera
2011-04-06, 16:18
Medlem
erikbes avatar
Tyckte inslaget med Melin och co. var helt meningslst. Kanske var meningen att man skulle se att det inte r s mycket action i ett sdant jobb
Citera
2011-04-06, 17:30
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tyckte inslaget med Melin och co. var helt meningslst. Kanske var meningen att man skulle se att det inte r s mycket action i ett sdant jobb

Ja det var fan s meningslst!
Deras jobb verkade ju mera av vktare karaktr ,liksom st och vakta ifall ngon protestera mot ngon hjdare.
Citera
2011-04-06, 18:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
GW lgger in en snus. Roliga sm detaljer.
Citera
2011-04-06, 19:47
Medlem
viking76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ja det var fan s meningslst!
Deras jobb verkade ju mera av vktare karaktr ,liksom st och vakta ifall ngon protestera mot ngon hjdare.

Jag tnkte detsamma. Inte mycket att visa egentligen. Tror nstan att de gjorde inslaget, och i brist p annat tog de med det iaf fr att fylla ut programtiden.
Citera
2011-04-06, 23:08
Medlem
Tnk vad verraskade Melin och kollegan skulle bli om det hnde ngot....

GW sger verkligen vad han tycker. Hela tiden.
Citera
2011-04-07, 00:09
Medlem
Fantomernas avatar
Jag fr knslan att GW och Camilla har absolut noll att gra med varandra nr kameran inte rullar.
Citera
2011-04-07, 21:24
Medlem
General Nogis avatar
Skrattade gott nr GW i senaste avsnittet kliade sig p skggstubben s att det hrdes hgt och tydligt i micken.

Jag undrar om programmets ljudtekniker fr GW-tillgg...
Citera
2011-04-08, 15:51
Medlem
Quoters avatar
Nsta avsnitt kommer handla om mordet p Inger Stark.

Citat:
43-riga Inger Stark hittas mrdad efter en danskvll p danspalatset Sandgrund i Karlstad i november 1990. Ngon misstnkt har inte gtt att finna. Mrdaren kan vara ngon hon dansat med tidigare under kvllen. Eller en hotellgst p tillflligt besk som hon rkade mta i natten. Nu granskar Leif GW Persson fallet som frblivit olst trots att mer n tusen personer frhrts. Kanske kan modern kriminalteknik leda polisen till mrdaren.

Flashback-trd om fallet: mordet p Inger Stark.
Citera
2011-04-12, 22:33
Medlem
Blir otroligt irriterad ver att dom anvnder tragiska fall av sexslaveri och vergrepp som propaganda mot all prostitution. Det dom beskriver i klippet och som kvinnan blev utsatt fr var snarare vldtkt n sexkp. De visste ju att hon var tvingad och mannen hade ju uppenbarligen skt sig till likasinnade sadister p ntet. Att jmfra med den genomsnittlige sexkparen r att blanda pplen med pron p ett frljuget stt.

Blir srkilt irriterad p den ldre kvinna i klippet som tvrskert sger att ingen prostitution r frivillig, och som desutom kr till med de vrsta klyschorna i boken: prostitution r att kpa ngons kropp, sexp handlar om att knna makt minsan, osv . Detta sitter man och sger trots att RFSL har publicerat en omfattande underskning som motsger det, trots att organisationer som Rose Alliance finns och som r s serisa och vletablerade att man till och med gjort avtryck i socialstyrelsens nya regelverk. Allt detta ltsas man inte om, och behandlar de mnniskorna som luft. Svinigt.
Senast redigerad av griffen 2011-04-12 kl. 22:35.
Citera
2011-04-12, 22:34
Medlem
Missfrst mig inte, jag tycker synd om och knner sympati med kvinnan i inslaget. Hon blev utsatt fr fruktansvrda vergrepp. Men min respekt sjunker helt klart nr hon gr sig sjlv till ett redskap fr andra syften och uttalar sig allvetande om prostitution. Faktum r att hon blev tvingad och utnyttjad, det kan hon inte jmfra rakt av med t.ex. Greta frn RA som skrev en repolik i svenskan hromdan.

Nej, jag gillar GW och veckans brott men detta var ensidig och manipulativ propaganda. Man kunde ha gjort ett reportage om sexslaveri och ltit det stanna dr. Men istllet utnyttjade man ett hemskt brott fr sina egna moralistiska syften. Man sket i att detta r ett mne dr det inte finns nn sjlvklar sanning som alla kan enas om, utan framstllde sina synpunktr som de enda rtta i en kontroversiell frga. Snt gr mig arg.
Citera
2011-04-12, 22:47
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Missfrst mig inte, jag tycker synd om och knner sympati med kvinnan i inslaget. Hon blev utsatt fr fruktansvrda vergrepp. Men min respekt sjunker helt klart nr hon gr sig sjlv till ett redskap fr andra syften och uttalar sig allvetande om prostitution. Faktum r att hon blev tvingad och utnyttjad, det kan hon inte jmfra rakt av med t.ex. Greta frn RA som skrev en repolik i svenskan hromdan.

Nej, jag gillar GW och veckans brott men detta var ensidig och manipulativ propaganda. Man kunde ha gjort ett reportage om sexslaveri och ltit det stanna dr. Men istllet utnyttjade man ett hemskt brott fr sina egna moralistiska syften. Man sket i att detta r ett mne dr det inte finns nn sjlvklar sanning som alla kan enas om, utan framstllde sina synpunktr som de enda rtta i en kontroversiell frga. Snt gr mig arg.

Kvinnan i inslaget redogjorde fr sina erfarenheter av prostitution. Tycker inte att hon frskte framstlla sig som allvetande i mnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in