Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-19, 19:30
Medlem
Om jag snackar goja har du ingen aning om. Däremot kan vi konstatera att vi tycker olika. Vad gäller Tommys kvalité som polis så skulle du bara veta hur mycket du trampar i klaveret med ditt uttalande. GW är underhållande om du nu går på hans sömmersketips baserat på tyckanden, Tommy däremot är den kunnige, men måste hela tiden väga vad han säger för att inte röja för mycket hur polisen tänker eller hur de arbetar. Hasse Aro gör sedan sitt bästa för att avbryta honom i stället för att hålla tyst en stund och ta till sig vad han säger. I övrigt tycker jag att dina inlägg här i forumet håller en hög standard så fortsätt med det och kom inte med emotionella utspel rörande saker du inte känner till. Att du kan tycka att den ene eller andre gör sig bättre i TV är väl en sak, men att försöka döma ut Sveriges kanske mest erfarne polis som dålig är bara patetiskt.
Citera
2011-02-19, 22:22
Medlem
Såg precis reprisen av senaste avsnittet..

När tanten påminner om att inte missa nästa veckas avsnitt fyller GW i: "ja det vill jag inte missa, din analys alltså hö hö hö"

HA HA HA
Citera
2011-02-20, 10:59
Medlem
Quarrels avatar
http://svt.se/veckansbrott
Kommande Veckans brott handlar om 1900-talets mest omtalade, olösta mord i Sverige.
Citera
2011-02-20, 11:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Om jag snackar goja har du ingen aning om. Däremot kan vi konstatera att vi tycker olika. Vad gäller Tommys kvalité som polis så skulle du bara veta hur mycket du trampar i klaveret med ditt uttalande. GW är underhållande om du nu går på hans sömmersketips baserat på tyckanden, Tommy däremot är den kunnige, men måste hela tiden väga vad han säger för att inte röja för mycket hur polisen tänker eller hur de arbetar. Hasse Aro gör sedan sitt bästa för att avbryta honom i stället för att hålla tyst en stund och ta till sig vad han säger. I övrigt tycker jag att dina inlägg här i forumet håller en hög standard så fortsätt med det och kom inte med emotionella utspel rörande saker du inte känner till. Att du kan tycka att den ene eller andre gör sig bättre i TV är väl en sak, men att försöka döma ut Sveriges kanske mest erfarne polis som dålig är bara patetiskt.

Jag backar på mitt påstående om att han var en dålig polis, det stämmer inte, och omformulerar mig att han klarade ut många brott med ej helt ostridiga metoder.

Tycker ändå att skillnaden mellan Tommy och GW är att GW hade infallsvinklar som gjorde att man faktiskt fick en bättre uppfattning om hur saker hade gått till.Självklart uppbackat av statistik, vilket även det förstärkte hans teorier.

Tycker dock Aro uppträder som att han har tröttnat på både brott och efterlyst.
Citera
2011-02-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://svt.se/veckansbrott
Kommande Veckans brott handlar om 1900-talets mest omtalade, olösta mord i Sverige.

Mycket GW i Expressen idag igår och imorgon

http://www.expressen.se/nyheter/1.2336964/leif-gw-jag-tror-att-palmes-mordare-lever
Citera
2011-02-21, 17:43
Medlem
Nu är han i sitt esse vår mediakåte författare, Leif GW. Men det värsta är att rikssamvetet, ordningsmannen i skolan, före detta åklagaren Sven-Erik Alhem har även han blandat sig i. Han vill väl inte missa tåget nu när det kan bli en långkörare av teorier. Han har ju gudbevars öppnat ett eget bolag som skall ta hand om intäkterna vad gäller hans uttalanden i olika sammanhang. Leif har ju sina böcker att falla tillbaka på. Deras upplagor ökar väl än mer när han får spela mystisk och underfundig i radio och tv. Bevare mig väl som farao sa........
Citera
2011-02-21, 18:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Nu är han i sitt esse vår mediakåte författare, Leif GW.

Såg inslaget om Palmemordet i Expressen och tyckte det var intressant. Min första reaktion var dock frågan: varför har inte GW gått ut med sin teori förrän nu?
Citera
2011-02-21, 18:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Såg inslaget om Palmemordet i Expressen och tyckte det var intressant. Min första reaktion var dock frågan: varför har inte GW gått ut med sin teori förrän nu?
Framför allt vill jag veta varför vi inte har hört om vittnet som såg GM och visste att det inte var CP, eftersom han kände igen CP.
Senast redigerad av Quarrel 2011-02-21 kl. 18:40.
Citera
2011-02-21, 18:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Framför allt vill jag veta varför vi inte har hört om vittnet som såg GM och visste att det inte var CP, eftersom han kände igen CP.

Ja, eller hur!? Sensationella uppgifter som jag knappt kan tro legat och skvalpat i 25 år. Lever vittnet??
Citera
2011-02-22, 05:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

En annan intressant aspekt är också hur GW kan gå ut med "ny" information om det fortfarande föreligger förundersökningssekretess?

GW är väl anlitad att rota i cold case fall, någon som vet om han officiellt är del i den riktiga polisutredningen i detta fall?
Citera
2011-02-22, 05:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:

kanske vill dra tittare till "veckans brott" som just ska ta upp Palmemordet...?
Citera
2011-02-22, 05:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
kanske vill dra tittare till "veckans brott" som just ska ta upp Palmemordet...?
Han har knappast hållt inne informationen i 25 år för att dra fram den för att locka tittare till ett TV-program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in