Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Ja vad säger ni då? Vem är skytten i Malmö? Vem mördade Björn?

Malmöskytten: andragenerationens invandrare från Finland? Ensamstående med ett förhållande i slutet av 2009, jobbar måndag till fredag, tillgång till vapen på "legal" väg, läser siter från extremhögern?

Björn: homosexuell, suparkompis från forna Jugoslavien som de på härbärgena har kännedom om? I vilken container hittade kvinnan plånboken? Där bodde troligen mördaren. Om de kan få henne att fatta att hon har viktig information att komma med kan de nog ringa in bostaden där mordet skedde.

Skriv gärna dina tankar i Habolinfallet i Kriminalhistoria (tråd finns). Jag tror du kan vara åt rätt håll. Homosexuella prostitutionskretsar, hans ganska pojkaktiga, något feminina utseende kan ha betydelse.
Citera
2010-10-27, 15:37
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareFraggel
Någon mer än jag som garvade under GWs pedagogiska undervisning i konsten att stycka en kropp?

-Så skär man av här och sen så här
-Nu blir det nästan lite väl detaljerat tycker jag
-Jaaa... Sen skär man så här och av här med

Nästan så att GW såg lite tänd ut, frustade lite och verkade väldigt nöjd med att få rita upp hur man skulle göra om man befann sig i den prekära situationen och behövde stycka lite.

Jag tänkte också på det! Han sket fullständigt i att kärringen tyckte det blev väl makabert och bara körde på med sin beskrivning..
Citera
2010-10-27, 18:17
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Oavsett vad man tycker om Aro eller den "sanning" du talar om, så måste du väl ändå medge att Aro krossar GW i just den "debatten"?
Slutade din hjärna fungera precis innan du skrev det inlägget eller skojar du bara?
Citera
2010-10-27, 18:21
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
fascinerande att se hur mycket GW faktiskt kan, tänk att få vara hans lärling ett par år , vad man skulle kunna efter det

Jag gillar att han stundtals fullständigt struntar i att han är med i TV - som när han stod i vägen för kartan med ryggen emot. Han är underbart bufflig..

http://img841.imageshack.us/img841/4904/87641212.jpg
Citera
2010-10-27, 19:45
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Slutade din hjärna fungera precis innan du skrev det inlägget eller skojar du bara?

Hehe, "slutade din hjärna fungera". Vilken diss! Nej, jag skojar inte. Aro svarar på GWs kritik på ett bra sätt och GW börjar mumla om andra medier osv.
Citera
2010-10-27, 22:40
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Ja vad säger ni då? Vem är skytten i Malmö? Vem mördade Björn?

Malmöskytten: andragenerationens invandrare från Finland? Ensamstående med ett förhållande i slutet av 2009, jobbar måndag till fredag, tillgång till vapen på "legal" väg, läser siter från extremhögern?

Björn: homosexuell, suparkompis från forna Jugoslavien som de på härbärgena har kännedom om? I vilken container hittade kvinnan plånboken? Där bodde troligen mördaren. Om de kan få henne att fatta att hon har viktig information att komma med kan de nog ringa in bostaden där mordet skedde.

Haha först trodde jag att du syftade på att mördaren skulle bott i en container...Det SKULLE ju kunna vara så men det hade nog försvårat styckningen
Citera
2010-10-28, 05:33
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Hehe, "slutade din hjärna fungera". Vilken diss! Nej, jag skojar inte. Aro svarar på GWs kritik på ett bra sätt och GW börjar mumla om andra medier osv.
Han svarar ju inte på något bra sätt eftersom att han ljuger som den judefitta han är. Att GW mumlar är standard, han är som han är, men det där mumlet Leffe gruffade ur sig i den aktuella situationen har dock mycket mer av värde än allt vettigt som kommit ur Hasse under 20 år på efterlyst.
Citera
2010-10-28, 20:43
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Han svarar ju inte på något bra sätt eftersom att han ljuger som den judefitta han är. Att GW mumlar är standard, han är som han är, men det där mumlet Leffe gruffade ur sig i den aktuella situationen har dock mycket mer av värde än allt vettigt som kommit ur Hasse under 20 år på efterlyst.

Vad ljuger han om?
Citera
2010-10-28, 22:19
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [ZickZack]
Det kan inte hjälpas, men programmet och framförallt programledaren Camilla Kvartoft känns väldigt torr och ospännande jämfört med TV3:s Efterlyst och Hasse Aro.

Tycker tvärtom att det är väldigt spännande. Nu har jag inte sett Efterlyst på ett par år, eftersom jag saknat trean, men minns inte att man publicerade så starka bilder som man gjort här. Eller så är det bara så att styckmord, av någon konstig anledning, känns jävligt obehagliga.

Dock känns GW rätt kass i intervjusituationer.
Citera
2010-10-29, 00:36
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareFraggel
Någon mer än jag som garvade under GWs pedagogiska undervisning i konsten att stycka en kropp?

-Så skär man av här och sen så här
-Nu blir det nästan lite väl detaljerat tycker jag
-Jaaa... Sen skär man så här och av här med

Nästan så att GW såg lite tänd ut, frustade lite och verkade väldigt nöjd med att få rita upp hur man skulle göra om man befann sig i den prekära situationen och behövde stycka lite.

hahahaha tänkte också på det. det lär bli en klassiker
Citera
2010-10-29, 14:37
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Tycker tvärtom att det är väldigt spännande. Nu har jag inte sett Efterlyst på ett par år, eftersom jag saknat trean, men minns inte att man publicerade så starka bilder som man gjort här. Eller så är det bara så att styckmord, av någon konstig anledning, känns jävligt obehagliga.

Dock känns GW rätt kass i intervjusituationer.

SVT har starkare bilder än tv3 vad jag märkt iaf. Trean sänds ifrån London och måste följa brittiska bestämmelser som är hårdare vid vilka tidpunkter man får sända mer blodiga scener, lik etc.

GW är lite inbunden, men han gillar ju att snacka om det han vet.
Senast redigerad av wonderland 2010-10-29 kl. 14:42.
Citera
2010-10-31, 09:41
Medlem
Missa inte Veckans brott på tisdag klockan 21.00 Svt1.

Citat:
Tor Öberg och Gerd Wiklund hittades brutalt mördade i ladugården på en ensligt belägen gård i Brattås utanför Härnösand i Ångermanland. Fem år har gått men ännu finns ingen misstänkt gärningsman. Leif GW Persson synar fallet i Veckans brott - "jag tror jag vet varför de mördades".
Dessutom besöker programledaren Camilla Kvartoft Rättsmedicin i Solna. Vad händer med en kropp efter döden?

http://svt.se/veckansbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in