2018-02-27, 23:01
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
GW:s hånflinanden åt Krister Petersson kändes bara malplacerade och onödiga. Det är klart som fan att han som palmeutredare måste gå in med inställningen att mordet ska lösas.
Han skrattar ju alltid sådär.
Citera
2018-02-27, 23:03
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Han skrattar ju alltid sådär.

Ja, tyvärr. Det ger ett osäkert intryck. Ovärdigt GW.
Citera
2018-02-27, 23:05
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Ja, tyvärr. Det ger ett osäkert intryck. Ovärdigt GW.
Kanske måste man va en tuffing för att förstå hur kriminella tänker.
Citera
2018-02-27, 23:20
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Han har börjat träna på gym, enligt egen utsago i kvällens program. Inte en dag för tidigt!

Bra initiativ av GW! Han är naturligtvis väldigt medveten om att hans stora övervikt är en uppenbart hälsorisk och att han behöver göra något åt det. Han har ju en målsättning att gå ner X antal kilo och han verkar ha kommit in i ett dödläge med sin viktnedgång, så att börja på gym kanske kan motivera honom att bli mera hälsosam.

Det verkar stämma in på vad jag tror om att han är inne i en vit period just nu, med att han också verkar ha en vilja att ta sin hälsa på allvar.
Citera
2018-02-27, 23:23
Medlem
AA-suiteds avatar
Kul att Camilla pressade med samma fråga tre gånger i rad och fick ett rakt svar när det gällde utredarens åsikt om Christer Petterssons skuld.

Leif sa att två teorier kliar i huvudet på honom. Ena känner han sig rätt säker på och den andra säger han ska ha vådliga konsekvenser. Vad är den andra? Låter spännande. En specifik polis/militär/vakt/liknande som har pekats ut förut?
Citera
2018-02-27, 23:27
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Kul att Camilla pressade med samma fråga tre gånger i rad och fick ett rakt svar när det gällde utredarens åsikt om Christer Petterssons skuld.

Leif sa att två teorier kliar i huvudet på honom. Ena känner han sig rätt säker på och den andra säger han ska ha vådliga konsekvenser. Vad är den andra? Låter spännande. En specifik polis/militär/vakt/liknande som har pekats ut förut?

Det berömda polisspåret I presume..
Citera
2018-02-27, 23:35
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det berömda polisspåret I presume..
Nä polisspåret (inte det med tiderna utan det om någon med polis/militär bakgrund) har han ju lagt fram i alla år, och även tidigare i programmet, med känslolöshet i ton och utseende men när han talade om det som hade kliat i huvudet på honom och som skulle ha vådliga konsekvenser uttryckte han sig på annorlunda vis.
Citera
2018-02-27, 23:40
Medlem
swimmingpools avatar
Klart det var GW som mördade Palme.
Citera
2018-02-27, 23:42
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Är det inte tvärt om!?

När man krökar blir man lugn och fridfull, men när man har lite abstinens blir man retligt? Krökar man halvårsvis så borde man tvinna lakan utan h-vete när man lägger av.Vad vet jag?

Detta kan man lösa med piller. En lagom dos benso varje dag håller värsta abstinensen borta. GW har säkert bra kontakter så har nog inga större problem att få recept.
Citera
2018-02-27, 23:44
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Nä polisspåret (inte det med tiderna utan det om någon med polis/militär bakgrund) har han ju lagt fram i alla år, och även tidigare i programmet, med känslolöshet i ton och utseende men när han talade om det som hade kliat i huvudet på honom och som skulle ha vådliga konsekvenser uttryckte han sig på annorlunda vis.

Du kan ha en poäng! Eller så ser du nåt som inte finns där. Svårt att veta men man blir ju lite nyfiken...
Citera
2018-02-27, 23:49
Medlem
wizzmans avatar
Jag tror han syftade på att det var Säpo eller en liten del av Säpo iaf. Christer P var det iafall inte det sätter jag min högra pungkula på!
Citera
2018-02-28, 00:00
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tror han syftade på att det var Säpo eller en liten del av Säpo iaf. Christer P var det iafall inte det sätter jag min högra pungkula på!

Jag tror samma!

Jag tror på den enkla lösningen. En liten grupp människor inom Säpo och/eller polisen med starka politiska ideer som var milsvid från OP.
Slumpmässigt fick man rätt info vid rätt tillfälle och såg sin chans.
Säkerligen en hel del tur att man lyckades genomföra det hela och komma undan. Få inblandade, viss kyla och rutin och som sagt tur med timingen vid tex flykten.

Inget överdrivet komplicerat, ingen masterplan.. bara den berömda slumpen och lite flax..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in