2010-10-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Vad ljuger han om?
Han kr p det politiskt korrekta stuket som vi alla vet r falskt. "Det handlar inte om etnicitet utan bara om lgre levnadsstandard" osv.

Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Efterlyst har inte tappat ngot tittarmssigt hittills. Plus att man fr ju sin GW-fix i SVTs program.

Hller med ang. studion, det r fr sterilt och samtidigt lite IKEA-visningsmonter ver det hela.

Har du kllor p att Efterlyst har samma tittarsiffror? Jag tror knappast det...
Citera
2010-11-02, 21:31
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Vad ljuger han om?
r du lika okritisk till journalister och politiker?

OnT: Veckans brott pgr just nu och Leffe har, i vanlig ordning, redan hunnit med att kritisera polisen en del och bjudit p lite skn Leffestil.
Senast redigerad av Fittfitta 2010-11-02 kl. 21:48.
Citera
2010-11-02, 21:41
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
r du lika okritiskt till journalister och politiker?

OnT: Veckans brott pgr just nu och Leffe har, i vanlig ordning, redan hunnit med att kritisera polisen en del och bjudit p lite skn Leffestil.

Svara p frgan: vad ljuger han om i inslaget?
Citera
2010-11-02, 22:22
Medlem
irrblosss avatar
Idag sg han nstan dd ut i inledningen. Lyckligtvis kom han igng rtt bra lngre in i programmet .
Citera
2010-11-02, 23:13
Medlem
cochrans avatar
Detta r en ny programform i SVT och jag tycker det blir bttre och bttre.

De som misstnkte trippelfamiljemrdaren Ragnar ven fr yxdubbelmordet kan glmma det.
Mrdaren verkar ha en "nrstende" eller affrsmssig relation. Polisarbetet betr. detta dubbelmord var antagligen smre n vad ex. Gteborgspolisen hade kunnat stadskomma.
Citera
2010-11-02, 23:39
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Vad ljuger han om?

Leif GW kanske mumlar ibland, men jag har i alla fall inte ngon strre svrighet att frst vad han sger.
Om man ev. ngon gng skulle missa ngot enstaka ord, s gr nd sammanhanget att man frstr vad han sger.

I kvll sa han terigen det klassiska:"Motiv r ett njutningsmedel fr verklassen"!

Polis och kriminalare r inte ngon verklass (om man tnker p deras lner) s jag gissar att GW helt enkelt menar, att skandet och lagfarandet av en brottsling vanligast sker p andra grunder n ett tnkbart motiv. Att njuta citronkryddade ostron och champagne kan kanske likstllas med att man inser den dmde brottslingens motiv. Men det r verkligen inte ngot oumbrligt!
Citera
2010-11-03, 00:05
Medlem
cochrans avatar
Mycket bra program i kvll!

Frutom brottsfallen tyckte jag det var intressant att f en liten inblick i rttslkarnas "vardag".

Mycket bra pedagogisk frklaring om vad som hnder vid en obduktion och hur spr kan skras "lager fr lager" nr det kan misstnkas att dden orsakats av ett brott.
Citera
2010-11-03, 00:38
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Svara p frgan: vad ljuger han om i inslaget?

Haha du fr nog inget konkret svar frn fittafittan, han r bara en i raden snor som ftt lra sig att mainstreammedia ALLTID har fel och alla sikter och argument som inte stmmer med SD:s programblad och p ngot litet stt kan sgas "frsvara" invandrarna r PK. PK,PK,PK allt som inte hetsar och andas bitterhet och hat det r PK.
Citera
2010-11-03, 00:59
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Haha du fr nog inget konkret svar frn fittafittan, han r bara en i raden snor som ftt lra sig att mainstreammedia ALLTID har fel och alla sikter och argument som inte stmmer med SD:s programblad och p ngot litet stt kan sgas "frsvara" invandrarna r PK. PK,PK,PK allt som inte hetsar och andas bitterhet och hat det r PK.

Ojd! Vad har detta med Veckans Brott och Leif GW Persson att gra?

Om du sg programmet i kvll, s borde du ex. noterat Leifs kommentar betr. polisens gripande av de terrormisstnkta Gteborgarna. Med ett snett leende p lpparna, sa han att polisen gr fel i bland.

Det var ven ett inslag om hur X-Cons. tar hand om fngar som muckar frn fngelset. De fixar boende, frsker vara behjlpliga vid arbetsskande etc. och mter upp den frigivne vid "fngelsegrindarna". I detta fall var det en svensk som muckade efter fyra mnaders fngelse och det var framfrallt en "invandrad" X-Cons, som frskte sttta.
Citera
2010-11-03, 09:05
Medlem
spajdamans avatar
Jklar vad svrt det r att hra vad han sger.
Igr fick jag krypa in bakom subban och stnga av basen helt och hja som satan p tv'n fr att hra ngot verhuvudtaget

Annars tycker jag programmet brjar bli lite bttre. Saknar dock lite fler gster. Borde inte vara s svrt att f dit spaningsledare etc frn utredningar. D skulle GW komma mer till sin rtt.
Citera
2010-11-03, 11:46
Medlem
c014s avatar
Varfr fick man aldrig reda p varfr svartsjukemorden var ett exempel p vldigt bra polisirt utredningsarbete.

Jag sg verkligen fram emot det.
Citera
2010-11-03, 12:55
Medlem
Dunderfnig studio de r i. Massa arkivskp skit knns som ett barnprogram eller ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in